1150GS of 1150GS adventure

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobbel

Rookie
14 mrt 2007
16
0
Melick
Als toekomstige motorrijder zit ik nog vol vragen :?

Net het rijbewijs gehaald.
Graag wist of het prijsverschil tussen de gewone 1150GS en de adventure zich loont.
Hij heeft een grotere tank, en heeft wat meer vering.
Verder ziet hij er mooier wel uit, vind ik dan.
Loont het zich trouwens om er één in te voeren, en zijn hier wat tips voor.

Dat was het voor nu even:w

Vast bedankt...
 
bedankt voor de info.

Hier ken ik wat mee.
Je krijgt van iedereen wat anders te horen.
Uiteindelijk ga je maar wat kiezen wat je droomfiets is.

Denk dat ik nog ff dromen blijf, en voor iets anders ga.
 
Zeldzaam dat mensen die goede raad opvolgen 8-)
Even kijken waarvoor je de motor wilt gebruiken en dan een leuk ouder motortje kopen die dat kan (woon/werk, reizen, spelen) waar je fijn op gaat leren rijden en mogelijk doorsparen voor je droommotor idd. Ik zou wel bij een oudere motor een werkplaatshandboek kopen en mogelijk wat gereedschap, maar t boek alleen leert je ook heel veel.
Hier nog wat 1e motor meningen -en- ervaringen
http://faq.luiemotorfiets.net/?command=search&q=eerste+motor
 
Ik denk dat ik er veel mee naar 't werk ga.
Tevens in de weekenden wat toeren door de ardennen.
Het mountenbiken geeft mij de link naar een allroad motor.
Ik duik weer eens het internet op, en ga opnieuw zoeken.
Je hebt 't me er niet makkelijker op gemaakt.
Wis ik eindelijk wat ik wilde......

Maar beter een motor waar ik mee kan spelen en proberen, dan een dure waar je te voorzichtig mee bent......
 
ff een vraagje

ik kom net een BMW F 650 ST tegen op bikenet.nl
1997 met 16800 KM
Vind hem wel mooi, maar dat vind ik ook van een pegaso, alhoewel men me die afraad.
Zijn dat een beetje motoren waar ik wat mee kan????
 
ff een vraagje

ik kom net een BMW F 650 ST tegen op bikenet.nl
1997 met 16800 KM
Vind hem wel mooi, maar dat vind ik ook van een pegaso, alhoewel men me die afraad.
Zijn dat een beetje motoren waar ik wat mee kan????


BMW F650 is top, soort pegaso maar dan net een tikkie beter. Een goede pegaso kan ook leuk zijn hoor.

F650 ST is trouwens een lagere uitvoering van de gewone F650 Funduro. De ST heeft iets kortere veerwegen en een 18 inch voorwiel. De Funduro staat wat hoger en heeft een 19 inch voorwiel. Zo eentje heb ik, de tweede alweer zelfs.

Zijn prima motortjes om alles mee in de vingers te krijgen voor je aan een GS begint.

Men zegt altijd dat je op een GS zo weg rijdt alsof je nooit anders gedaan hebt. Kan ik het niet mee eens zijn :N , de krukas in lengterichting met bijbehorende reacties, de bmw ophanging etc vragen toch wel wat gewenning vind ik.

Rijdt verder wel heel leuk hoor, zo'n GS. Maar op zo'n F650/pegaso rij je écht zo weg.

Ook scheelt het vermogen best wat. Een GS is geen heftig pk monster, maar zeker niet langzaam.

Kun je je ondertussen op de GS oriënteren.
 
Ik denk dat ik er veel mee naar 't werk ga. Tevens in de weekenden wat toeren door de ardennen. Het mountenbiken geeft mij de link naar een allroad motor. Ik duik weer eens het internet op, en ga opnieuw zoeken. Je hebt 't me er niet makkelijker op gemaakt. Wis ik eindelijk wat ik wilde...... Maar beter een motor waar ik mee kan spelen en proberen, dan een dure waar je te voorzichtig mee bent......

Hehe, mja sorry 8-)
Maarre kijk ns naar een oude GS of G/S 2 klepper bv dan wen je vast aan het boxerblok en is relatief easy sleutelen ook al zijn ze ook relatief zwaar (en soms best prijzig) zie bv BMW GS forum Persoonlijk zou ik t liefst begonnen zijn op een Yamaha XT350 destijds, maar er zijn zoveel typen motoren, dat de keus niet eenvoudig is. Misschien helpt een boekje als "alle motoren 19xx" verscheen elk jaar met de toen gangbare modellen incl omschrijvingen ed. Op een gegeven moment heb je je ingelezen en kom je ineens een aanbiedingen tegen die voldoet aan je eisen/verwachtingen. Ga ns langs wat motorzaken 2dehands modellen kijken en evt proefpassen als dat mag, schrijf merken/modellen op en surf je dan suf naar specs en ervaringen (ook bekende kwaaltjes ed) Dr zijn legio gebruikersgroepen en websites die over 1 of meer aan elkaar verwante modellen gaan. En ook van miskopen leer je :) Koop vooral niet te groot in t begin, dus bv een diversion 600 ofzo en niet de 900, en rij lekker binnendoor ipv snelweg.
Zie mn site voor pages/foto's hoe t uit de hand kan lopen O-)
 
Laatst bewerkt:
Haai Baffo en Mr Zed.

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Super Tenere van '92.
45000 op de teller.
prijs 2600 incl 2 nieuwe banden en afleveringsbeurt
Kleur is niet helemaal mijn smaak, maar da zie je nie als je erop zit....toch
Moet zeggen dat ik er zonder problemen mee reed o-)
Wat een verschil met de lesmotor ( een honda 500)
Wil jullie nog bedanken voor de info, denk dat ik hier veel plezier mee ga beleven.
Van de zomer wil ik richting Italië.
Moet alleen nog voor wat koffers voor erop zoeken....

Op dit moment hou ik het nog ff bij een mooie screensaver van een 1200GS adventure.....

Groet van Hobbel
 
Haai Baffo en Mr Zed.

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Super Tenere van '92.
45000 op de teller.
prijs 2600 incl 2 nieuwe banden en afleveringsbeurt
Kleur is niet helemaal mijn smaak, maar da zie je nie als je erop zit....toch
Moet zeggen dat ik er zonder problemen mee reed o-)
Wat een verschil met de lesmotor ( een honda 500)
Wil jullie nog bedanken voor de info, denk dat ik hier veel plezier mee ga beleven.
Van de zomer wil ik richting Italië.
Moet alleen nog voor wat koffers voor erop zoeken....

Op dit moment hou ik het nog ff bij een mooie screensaver van een 1200GS adventure.....

Groet van Hobbel

Aparte keus, veel plezier er mee iig *D
 
Wat jullie nog niet wisten.
Op het moment ligt mijn budget ff aan boeien.
Relatie stuk, huis verkopen...... enz enz
Zodoende ben ik ff( om toch te kunnen beginnen) goedkoop ingestapt.
Hoop achter een tijdje goed geoefend en gespaart te hebben, om dan iets anders te kiezen.
Offff mischien bevalt ie zooo goed....

Groet van Hobbel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan