Gixxer 1100 ombouw

Thijsse

MF'er
3 feb 2005
61
0
Geulle
Ik heb me een aantal maanden geleden een andere motor gekocht omdat ik toch wel erg veel problemen had met mijn xr600

ik wilde per se terug naar suzuki, en hier in de buurt stond toevallig een goedkope gsx1100r te koop, 93 model, dus watergekoeld

na er een 4000 km lekker op gereden te hebben, stoorde ik met toch aan de dikke lage achterkant, en ben toen op zoek gegaan naar een andere kont

ik kwam toen terecht bij haselier in echt, een winkel die aardig wat 2e hands motorspul heeft liggen voor leuke prijsjes

daar kwam ik aan de praat met een jongen uit de werkplaats die me vertelde dat hij ooit een gsx had gezien met een triumph speedtriple kont, en onder deze kont had hij zn radiateur gebouwd

dat idee sprak me wel aan en hij had daar nog zoeen kontje liggen.

dus die kont, met een setje zadel meegenomen, en thuis begonnen aan het demonteren van mn achterkantje

daarna die kont beetje passend gemaakt en erop gebouwd

zag er wel leuk uit, alleen had ik nog geen achterlicht en sloot de kont nog niet perfect aan op de tank en het frame

nu ligt de boel van de winter ff stop omdat ik nog bezig ben met het opknappen van een auto en op zoek ben naar de spullen die ik erop wil hebben!!

ik ga zometeen ff foto's uploaden!!

GSX bij aankoop:
Foto=GYRAH438

het passend maken van de kont:
Foto=FJK7G8RE

het ophogen van het subframe:
Foto=Y6PINCKJ

het doorgezaagde en aanelkaar gemaakte zadel:
Foto=LBHADZ4K


ok daar gaan we weer:

mijn nieuwe achterkant op zn kant:
Foto=GBQVRW8U

zijkant hier zie je dat t puntje al van de kap afgezaagd is bij t frame:
Foto=XLKKYRK3

opgehoogde subframe(de bouten zaten eerst op dezelfde plek):
Foto=NU8BY7VJ

nieuwe plek van mijn zadelslot:
Foto=OYAAQ8VI

opgehoogde zadelslot:
Foto=LATES8AB

nieuwe plek van mijn cdi en een paar relais:
Foto=T8CM6YW4

de tank ligt nu 3 cm hoger tussen tank en frame komt nog een aluminium strip:
Foto=GETJQ4T8

een geheimzinnige doos.....:
Foto=UUAFTWNA

.....met een mooie inhoud: 2 shiny dempers:
Foto=WCEJBEKU

waar deze nog ongepolijste spagetti buisjes bijhoren:
Foto=ENCBGZ7M


sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos komt door gaar tl licht!

hier ff wat betere foto's van mn ophangpunten

Foto=HIEAKME6

Foto=HQMYJ8AB

ik zou de dempers graag wat hoger zetten maar kom in de knoop met mijn remsetje

ophanging van nrbord en gasreservoir, allemaal gebogen alu plaat:
Foto=6JYCVGUH

nieuwe plek van remreservoir en een paar relais
Foto=R8N87F4F

nieuwe ophanging van gasreservoir en nrbord + knippers, ook hier weer alu plaat:
Foto=OBGYOKWV

ff stalen remleiding erop gezet vandaag:
Foto=4DPFDQGA

stapeltje gebogen alu platen voor ophanging van tank, kap en zadel, alles vastgezet met rvs boutjes
Foto=ZACQGWXY


kont is vandaag weggegaan om te spuiten, kosten €60 met dank aan rosa motoren in eijsden

ok....kont is klaar en zit erop:e en blij dak ben!!

Foto=TUGWP6HM

kuip is er nog af omdat mn dynamo gaar doet
Foto=AIDX33EW

toch maar weer ori demper erop
Foto=BFUE76LS

hier zie je de voorkant en een stukje van mn oude en komende project: de opel gt
Foto=R76W4HWP

XR heeft nou ook nieuwe kont, een dubbele zelfs!!
Foto=67HM4OZ6

blokje
Foto=X7VTYZL3

luchthappppeeeeeeer
Foto=AA887LRQ

 
Sorry maar heb tot nu nog niks gezien wat ik er mooi aan vind,en dacht dat ik steven`s sub-frame niet mooi vond maar dit slaat alles :W
 
Sorry maar heb tot nu nog niks gezien wat ik er mooi aan vind,en dacht dat ik steven`s sub-frame niet mooi vond maar dit slaat alles :W

Kan ook mijn waardering niet krijgen, beetje erg amateuristisch hoor RVS boutjes gebruiken en een bevestigingsplaat voor tank en zit 1/2 wegslijpen nee ik zou niet graag op dat geboutte ding rijden

Sorry, maar i.i.g succes met het "restylen" van de fiets

Unlimited
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een hekel aan afkraken, iedereen doet z'n best, en maakt z'n fiets naar zijn smaak, maar ik zeg: uithuilen, veel op MF/Streetfighters kijken, evt. raad vragen, en opnieuw beginnen.... sorry....
Waarom nou in godsnaam je tank ophogen?
Waarom geen nieuw suframe maken? Volgens mij heb je er de materialen voor...
Waarom de kont niet netjes aan laten sluiten?
Waarom zo'n lompe kont? (oké, kwestie van smaak...)
Dussss....


SoeF!
 
tis wss ook kwestie van smaak, en dat ie nog niet af is enzo

heb nog geen ervaring met fighters enzo, moet nog ontdekken wat ik precies erop wil hebben

maar de winter begint net, de kelder is warm dus wie weet
 
stapeltje gebogen alu platen voor ophanging van tank, kap en zadel, alles vastgezet met rvs boutjes

je zegt het zelf al...gezien deze zin hierboven... -O-

Tip haal hem weer uit elkaar en begin overnieuw en denk meer na over een goede contructie...dit kan echt niet :N
en heeft echt niks met smaak te maken hoor..

veel plezier met bouwen verder..

gr Ron.
 
Hoi Thijsse

Zoals je nu denk ik wel gemerkt hebt aan de op/aanmerkingen van de forumleden ben je niet helemaal op de goede weg, je geeft zelf al aan dat je er nog niet zoveel van afweet van fighters enzo.
Dat is dus een goede reden zoals Soef min of meer ook al zegt om voordat je begint te bouwen je te orienteren hoe anderen b.v. een subframebevestiging maken.
Het forum maar ook motorbladen websites zijn hiervoor de aangewezen inspiratiebron, het is gewoon jammer en dat zie je b.v. op van die motorbeursjes waar van alles te koop wordt aangeboden onderdelen etc. van die 1/2 afgebouwde "fighters"staan waar men de zaag in heeft gezet om b.v. de uitlaat onder de zit te brengen, als die er 1 keer zit komt men erachter dat de accu en de rest ook nog geplaatst moet worden en daar is dan geen ruimte meer voor, en na 2 maanden peinzen einde project.
Ik zou zo zeggen sloop de hele boel eraf en begin opnieuw bekijk een aantal topics van b.v. gixxeron, Soef, Steven, Makster, etc en met name de foto's en kijk hoe die een aantal dingen tot stand hebben gebracht en begin dan zelf.
Lanceer je ideeen/problemen in dit topic en je zult geheid een oplossing of ideeen aangereikt krijgen.
Ik zou echter wel een Duits kontje monteren want dat staat beter _O- _O- _O- _O- _O-

Doe je best en onthoud STREETFIGHTERS RULE (It's a hell of a familly) :Y :Y :Y :Y :Y

Groet Unlimited
 
Ben nog niet zo lang op dit forum actief, maar kan ze hier geen ongelijk geven. Vooral kijken vragen en motorbladen lezen.

Toch ff positieve reactie: Ben blij dat er iemand weer een soes mooier probeert te maken. Want orgineel kan toch echt niet! :X



Ps Check signature voor mijn project
 
Ik hoop dat je van het winter die auto beter op gaat knappen dan jouw motor.
Kijk alle begin is moeilijk, maar kijk eens effen op mijn site naar mijn eerste fighter.
Ik ben hier ook aan begonnen als beginneling, maar ik ben wel technisch en zeer precies, en heb zeer veel rondgekeken naar vooral andere fighters op beurzen.
Dus mijn advies:
Veel en lang kijken naar andere projecten, beurzen aflopen en veel foto`s maken van details.
En vooral lang nadenken over constructies die je wilt maken.
En natuurlijk al je vragen kun je kwijt hier op het forum, altijd wel iemand die het weet..................
Suc6
Grtjsssssssssss Bobbl 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Kijk voor een net subframe''s in het topic van Marchel....
Erg netjes!

Alleen een beetje vaag einde.... slotje; maar waar staat íe nu?

In ieder geval een net subframe.
Maak gebruik van het feit, dat je een bolt-on subframe hebt... vele anderen met (iets oudere) Gixxers, hebben een vastgelast subframe, da's weer lastiger. |(

Ik heb zelf al's een GIxxer K3 kont op jouw type 1100 gebouwd. Zie foto's...

full
 
Kijk voor een net subframe''s in het topic van Marchel....
Erg netjes!

Alleen een beetje vaag einde.... slotje; maar waar staat íe nu?

In ieder geval een net subframe.
Maak gebruik van het feit, dat je een bolt-on subframe hebt... vele anderen met (iets oudere) Gixxers, hebben een vastgelast subframe, da's weer lastiger. |(

Ik heb zelf al's een GIxxer K3 kont op jouw type 1100 gebouwd. Zie foto's...

(Afbeelding)


wow....kan ik de mijne bij je langs brengen??? :9~ :9~
 
full


Dat frame'pie dat erachter ligt, kwam aan de onderkant van het zadeltje, dat klikte je er zo op, en dan met één boutje vast.

Waarschijnlijk komt deze Gixxer ooit nog 's in de Kicx
Er is al een fotoreportage gemaakt.

Deze SuperGixxer was van m'n maatje Spike(sgixxer)

Ik hoop dat dit je wat inspiratie geeft! *D

Succes! SoeF!
 
Laatst bewerkt:
Als ik zo eens naar de grote van het nieuwe kontje kijk hoe je niks inte korten cq te verplaatsen

Hoe ging dat gezegde ook al weer :?

Sterkte
 
Kan ook mijn waardering niet krijgen, beetje erg amateuristisch hoor RVS boutjes gebruiken en een bevestigingsplaat voor tank en zit 1/2 wegslijpen nee ik zou niet graag op dat geboutte ding rijden

Sorry, maar i.i.g succes met het "restylen" van de fiets

Unlimited
stupid.gif


Doe het goed, of doe het niet denk ik dan. Dit is geen snorfietsje die maar 25 gaat... Maar iedereen moet leren en begint ergens mee. Veel succes in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan