Ben al een half jaartje bezig met onderdelen sparen en dagdromen. Maar mijn project begint nu toch aardig vorm te krijgen.
Maar ff van te voren. Het is geen winterproject, meer een meerjarenplan wat op hol is gelagen.
In het kort mijn idee:
Project eBike.
- Alle 'grote' onderdelen moeten via eBay, marktplaats of andere veilingsite's worden gekocht.
- Hier mag van worden afgeweken voor bouten, moeren, assen, lagers e.d.
Zo moet hij ongeveer worden. (In grote lijnen dan, niet precies hetzelfde)
Misschien in deze kleurstelling
De volgende dingen heb ik al:
- Yamaha TZR250 3MA (reverse cylinder) deltabox frame.
- Yamaha R1 voorvork (Met conische R1 vervangingslager onder)
- Öhlins 40cm stuurdemper met 51mm voorpootbeugel
- Suzuki GSX-R 750 clipons
- Yamaha RD500 blok (Zonder cylinders en zuigers)
- Yamaha RD500 kabelboom (nieuw)
- Ducati 996 hulpcylinder tbv hydraulische koppeling
- Aprilia RS250 achterbrug (2x)
- Kawasaki ZX9-R achterveer
- Yamaha R1 17inch 3,5 voorvelg
- Kawasaki ZXR400 17inch 4,5 achtervelg (reserve)
- Kawasaki ZX9R 5,5 x 17 achtervelg
- 2x setje slicks SC2 120 voor en 180 achter (Had snel banden nodig en deze waren 10 euro per setje).
- Honda VFR400 Tank (NC30) (nieuw)
- Honda RS250R zitje
- Sabre v4-500 MotoGP kuip (kopie van orginele kuip) (nieuw)
- Aprilia RS250 subframe
- Ducati 916 voorspatbord
- Aprilia RS250 uitlaat (Gedeeltelijk)
- Aprilia RS250 cylinderkop (nieuw)
- Suzuki RGV250 cylinderkop (nieuw)
- 2x Aprillia RS250 bobine (nieuw)
- Ducati 999 koplampen
- Ducati 999 gashandel
- Brembo remklauwen van Ducati 999 (voor)
- KTM radiator (linker)
- Ford KA MAF (Mass Airflow Meter) (nieuw)
- Suzuki GSX-R 600 ITB (Gasklephuis incl injectoren) nieuw
En dit heb ik nog in gedachten:
-Suzuki GSX-R 17inch 5,5 achtervelg. (liefste van een K type)
- Suzuki GSX-R 1000 speedo
-Yamaha TZ250 body (YZR500 is echt veel te duur)
- Combinatie van Aprilia RS250 en Honda RS250R zitje
- Aprilia RS250 cylinders, zuigers en koppen
- Injectiesysteem mbv Megasquirt. (later stadium)
- Waterinjectie in uitlaten
- twee kleine radiators(radiateuren??) net zoals de GP fiets.
- Koppeling ombouwen naar hydraulisch
Dit heb ik ondertussen over
- 2x Yamaha RD350 triple trees (Onderste en bovenste kroonplaten dus met stuurpen)
- Yamaha RD500 triple tree(Alleen onderste kroonplaat met stuurpen)
-Yamaha RD350 Achterbrug (helemaal compleet met veer en kanteldingetje)
- 1x Conische lager voor Yamaha R1 balhoofd (1 stuks dus)
- Yamaha R1 tripple (Onderkant is links onder krom. Stuurpen is wel goed)
- Aprilia RS250 Achterbrug (Zie foto's hieronder, schroefdraad voor opnamepunt paddockstand is stuk)
- 3x Yamaha R1 Achteras
- Yamaha R1 houder/ beugel voor remklauw achter
-Honda VFR400 Tank (NC30)
- Ducati 999 beugel tbv achterrem
Todolist:
- Motorsteunen maken en vastlassen
- Frame aanpassen rechts voor kickstarter en koppelingshuis
- Beugel koppeling maken
- extra carter aanschaffen om aan te passen aan RS250 cylinders
- RS 250 cylinders + zuigers enz (4 nodig - 1x kop heb ik al)
- Motorblok herbouwen
-Body Sabre 500 halen
- Subframe bakken voor voorlampen en body
- Body monteren
- Subframe bakken voor zitje en zitje monteren
- Brembo Remadapters kopen voor R1 naar 65mm
- Remmerij (Remschijven 320mm, handel, leidingen)
- Voetsteunen
- Koppeling fixen (handvat, handel enz)
- kabelboom maken
- injectiesysteem bouwen en uitdokteren
- uitlaten
- Koelsysteem en oliespul
- proefrit maken
Nou, maar wat piccas dan
De tijdelijk 4,5 velg
Fiets zoals vanmorgen in de woonkamer
En nog een
Voorkant
Triple van de R1
Conische lagers voor de voorkant
Past best wel goed eigenlijk
R1 voorvelg
180 Achterband voor later
Veertje
Dit zit in de weg voor de veer
Snel weg met die beugel, maken we later wel mooi glad
Veertje passen
Gaat wel goed komen denk ik
Is wel weer genoeg voor vandaag
Ideeen, opmerkingen, input zijn altijd welkom.
Groeten,
Merdeka
Edit: 31/05/2006
Maar ff van te voren. Het is geen winterproject, meer een meerjarenplan wat op hol is gelagen.
In het kort mijn idee:
Project eBike.
- Alle 'grote' onderdelen moeten via eBay, marktplaats of andere veilingsite's worden gekocht.
- Hier mag van worden afgeweken voor bouten, moeren, assen, lagers e.d.
Zo moet hij ongeveer worden. (In grote lijnen dan, niet precies hetzelfde)
Misschien in deze kleurstelling
De volgende dingen heb ik al:
- Yamaha TZR250 3MA (reverse cylinder) deltabox frame.
- Yamaha R1 voorvork (Met conische R1 vervangingslager onder)
- Öhlins 40cm stuurdemper met 51mm voorpootbeugel
- Suzuki GSX-R 750 clipons
- Yamaha RD500 blok (Zonder cylinders en zuigers)
- Yamaha RD500 kabelboom (nieuw)
- Ducati 996 hulpcylinder tbv hydraulische koppeling
- Aprilia RS250 achterbrug (2x)
- Kawasaki ZX9-R achterveer
- Yamaha R1 17inch 3,5 voorvelg
- Kawasaki ZXR400 17inch 4,5 achtervelg (reserve)
- Kawasaki ZX9R 5,5 x 17 achtervelg
- 2x setje slicks SC2 120 voor en 180 achter (Had snel banden nodig en deze waren 10 euro per setje).
- Honda VFR400 Tank (NC30) (nieuw)
- Honda RS250R zitje
- Sabre v4-500 MotoGP kuip (kopie van orginele kuip) (nieuw)
- Aprilia RS250 subframe
- Ducati 916 voorspatbord
- Aprilia RS250 uitlaat (Gedeeltelijk)
- Aprilia RS250 cylinderkop (nieuw)
- Suzuki RGV250 cylinderkop (nieuw)
- 2x Aprillia RS250 bobine (nieuw)
- Ducati 999 koplampen
- Ducati 999 gashandel
- Brembo remklauwen van Ducati 999 (voor)
- KTM radiator (linker)
- Ford KA MAF (Mass Airflow Meter) (nieuw)
- Suzuki GSX-R 600 ITB (Gasklephuis incl injectoren) nieuw
En dit heb ik nog in gedachten:
-
- Suzuki GSX-R 1000 speedo
-
- Combinatie van Aprilia RS250 en Honda RS250R zitje
- Aprilia RS250 cylinders, zuigers en koppen
- Injectiesysteem mbv Megasquirt. (later stadium)
- Waterinjectie in uitlaten
- twee kleine radiators(radiateuren??) net zoals de GP fiets.
- Koppeling ombouwen naar hydraulisch
Dit heb ik ondertussen over
- 2x Yamaha RD350 triple trees (Onderste en bovenste kroonplaten dus met stuurpen)
- Yamaha RD500 triple tree(Alleen onderste kroonplaat met stuurpen)
-
- 1x Conische lager voor Yamaha R1 balhoofd (1 stuks dus)
- Yamaha R1 tripple (Onderkant is links onder krom. Stuurpen is wel goed)
- Aprilia RS250 Achterbrug (Zie foto's hieronder, schroefdraad voor opnamepunt paddockstand is stuk)
- 3x Yamaha R1 Achteras
- Yamaha R1 houder/ beugel voor remklauw achter
-
- Ducati 999 beugel tbv achterrem
Todolist:
- Motorsteunen maken en vastlassen
- Frame aanpassen rechts voor kickstarter en koppelingshuis
- Beugel koppeling maken
- extra carter aanschaffen om aan te passen aan RS250 cylinders
- RS 250 cylinders + zuigers enz (4 nodig - 1x kop heb ik al)
- Motorblok herbouwen
-
- Subframe bakken voor voorlampen en body
- Body monteren
- Subframe bakken voor zitje en zitje monteren
- Brembo Remadapters kopen voor R1 naar 65mm
- Remmerij (Remschijven 320mm, handel, leidingen)
- Voetsteunen
- Koppeling fixen (handvat, handel enz)
- kabelboom maken
- injectiesysteem bouwen en uitdokteren
- uitlaten
- Koelsysteem en oliespul
- proefrit maken
Nou, maar wat piccas dan
De tijdelijk 4,5 velg
Fiets zoals vanmorgen in de woonkamer
En nog een
Voorkant
Triple van de R1
Conische lagers voor de voorkant
Past best wel goed eigenlijk
R1 voorvelg
180 Achterband voor later
Veertje
Dit zit in de weg voor de veer
Snel weg met die beugel, maken we later wel mooi glad
Veertje passen
Gaat wel goed komen denk ik
Is wel weer genoeg voor vandaag
Ideeen, opmerkingen, input zijn altijd welkom.
Groeten,
Merdeka
Edit: 31/05/2006
Laatst bewerkt: