Glimmie
Die hard MF'er
Misschien wat afgezaagd,maar ook ik wil door jullie reakties een mooie Fighter bouwen,en zal de vooruitgang blijven tonen.
Ik ben ongeveer 6 weken bezig en heb al aardig wat kunnen veranderen,het begint natuurlijk met afbreken,ik ben bij de achterpartij begonnen,als eerste een ander subframe gemaakt van RVS,dit was veel passen en meten,en natuurlijk recht zien te houden na het aflassen,maar het is gelukt en het kontje zit erop,je kunt het zien als een soort"liposucktie en kontlifting"daarna de orginele schokbreker vervangen door 1 van een K4,dan ben je ook gelijk die lelijke pot met slang kwijt
en een beter stuurgedrag.
Vervolgens heb ik een remreservoir gemaakt voor zowel achter als voor,deze zijn uit aluminium gemaakt.
De bedrading van de achterpartij al een heel eind weggewerkt in de nieuwe kont om vervolgens een begin te maken met de undertail,die nu voor de helft klaar is,hiermee ben ik nu even gestopt om eerst de plaats van de K&N filters en accu te bepalen,aangezien ik de filters nog niet heb moet ik er even mee wachten.
Dan maar aan het uitlaat systeem beginnen,hiervoor heb ik een ij-stuk gemaaakt om van 2 naar 1 te komen en daar op een korte conische demper gemaakt(RVS).
Ik zet een foto in de attachment van de motor met z`n nieuwe kontje,zo gauw als ik weet hoe ik verder foto`s plaats volgen er meer van het project.
Gelukkig is het allemaal gelukt met behulp van een computernerd en kan ik nu ook foto`s plaatsen.
Hier is het allemaal mee begonnen
Nu eerst maar even het snellere werk, "het strippen"
Het echte werk kan beginnen,de kont opgehangen met touwtjes en T-raps,om vandaar uit het subframe uit te meten,het subframe is van RVS.
Al aardig wat vorderingen gemaakt,kontje erop,kontje eraf,passen en meten,hechten en aflassen en de boel recht zien te houden.
Eerst het grootste gedeelte van de bedrading met beugeltjes in de kont aangebracht,om daarna aan het achterste gedeelte van de undertail te beginnen.
De kont is een heel eind op orde,dus eerst maar eens ergens anders aan begonnen,uit aluminium,remvloeistof reservoirs gemaakt.
Vervolgens begonnen met het uitlaatsysteem,van de orginele bochten ongeveer 10 cm afgezaagd,om vandaar uit een ij-stuk te maken naar 1,hierop een korte demper gemaakt van RVS.
Gisteren nog wat foto`s gemaakt,hoe hij er op dit moment bij staat,klaar om de metamorfose verder te ondergaan,waar ik ook weer foto`s van zal mailen.
Ideeen,vragen,reakties(positief of negatief)zijn welkom,we blijven tenslotte elke dag opnieuw leren,ook van fouten.
Laterrrrrrrr....
Ik ben ongeveer 6 weken bezig en heb al aardig wat kunnen veranderen,het begint natuurlijk met afbreken,ik ben bij de achterpartij begonnen,als eerste een ander subframe gemaakt van RVS,dit was veel passen en meten,en natuurlijk recht zien te houden na het aflassen,maar het is gelukt en het kontje zit erop,je kunt het zien als een soort"liposucktie en kontlifting"daarna de orginele schokbreker vervangen door 1 van een K4,dan ben je ook gelijk die lelijke pot met slang kwijt
en een beter stuurgedrag.
Vervolgens heb ik een remreservoir gemaakt voor zowel achter als voor,deze zijn uit aluminium gemaakt.
De bedrading van de achterpartij al een heel eind weggewerkt in de nieuwe kont om vervolgens een begin te maken met de undertail,die nu voor de helft klaar is,hiermee ben ik nu even gestopt om eerst de plaats van de K&N filters en accu te bepalen,aangezien ik de filters nog niet heb moet ik er even mee wachten.
Dan maar aan het uitlaat systeem beginnen,hiervoor heb ik een ij-stuk gemaaakt om van 2 naar 1 te komen en daar op een korte conische demper gemaakt(RVS).
Ik zet een foto in de attachment van de motor met z`n nieuwe kontje,zo gauw als ik weet hoe ik verder foto`s plaats volgen er meer van het project.
Gelukkig is het allemaal gelukt met behulp van een computernerd en kan ik nu ook foto`s plaatsen.
Hier is het allemaal mee begonnen
Nu eerst maar even het snellere werk, "het strippen"
Het echte werk kan beginnen,de kont opgehangen met touwtjes en T-raps,om vandaar uit het subframe uit te meten,het subframe is van RVS.
Al aardig wat vorderingen gemaakt,kontje erop,kontje eraf,passen en meten,hechten en aflassen en de boel recht zien te houden.
Eerst het grootste gedeelte van de bedrading met beugeltjes in de kont aangebracht,om daarna aan het achterste gedeelte van de undertail te beginnen.
De kont is een heel eind op orde,dus eerst maar eens ergens anders aan begonnen,uit aluminium,remvloeistof reservoirs gemaakt.
Vervolgens begonnen met het uitlaatsysteem,van de orginele bochten ongeveer 10 cm afgezaagd,om vandaar uit een ij-stuk te maken naar 1,hierop een korte demper gemaakt van RVS.
Gisteren nog wat foto`s gemaakt,hoe hij er op dit moment bij staat,klaar om de metamorfose verder te ondergaan,waar ik ook weer foto`s van zal mailen.
Ideeen,vragen,reakties(positief of negatief)zijn welkom,we blijven tenslotte elke dag opnieuw leren,ook van fouten.
Laterrrrrrrr....
Bijlage: geboorte.JPG
Laatst bewerkt: