Project GSXR 750 W met K 4 kont

Glimmie

Die hard MF'er
6 mei 2005
505
0
Ewijk bij Nijmegen
Misschien wat afgezaagd,maar ook ik wil door jullie reakties een mooie Fighter bouwen,en zal de vooruitgang blijven tonen.
Ik ben ongeveer 6 weken bezig en heb al aardig wat kunnen veranderen,het begint natuurlijk met afbreken,ik ben bij de achterpartij begonnen,als eerste een ander subframe gemaakt van RVS,dit was veel passen en meten,en natuurlijk recht zien te houden na het aflassen,maar het is gelukt en het kontje zit erop,je kunt het zien als een soort"liposucktie en kontlifting"daarna de orginele schokbreker vervangen door 1 van een K4,dan ben je ook gelijk die lelijke pot met slang kwijt
en een beter stuurgedrag.
Vervolgens heb ik een remreservoir gemaakt voor zowel achter als voor,deze zijn uit aluminium gemaakt.
De bedrading van de achterpartij al een heel eind weggewerkt in de nieuwe kont om vervolgens een begin te maken met de undertail,die nu voor de helft klaar is,hiermee ben ik nu even gestopt om eerst de plaats van de K&N filters en accu te bepalen,aangezien ik de filters nog niet heb moet ik er even mee wachten.
Dan maar aan het uitlaat systeem beginnen,hiervoor heb ik een ij-stuk gemaaakt om van 2 naar 1 te komen en daar op een korte conische demper gemaakt(RVS).
Ik zet een foto in de attachment van de motor met z`n nieuwe kontje,zo gauw als ik weet hoe ik verder foto`s plaats volgen er meer van het project.

Gelukkig is het allemaal gelukt met behulp van een computernerd en kan ik nu ook foto`s plaatsen.

Hier is het allemaal mee begonnen
suzukigsxr750w0100sh.jpg


Nu eerst maar even het snellere werk, "het strippen"

Kopievanbegin3.jpg



Kopievanbegin10.jpg



Het echte werk kan beginnen,de kont opgehangen met touwtjes en T-raps,om vandaar uit het subframe uit te meten,het subframe is van RVS.

subframe.jpg


subframe1.jpg



Al aardig wat vorderingen gemaakt,kontje erop,kontje eraf,passen en meten,hechten en aflassen en de boel recht zien te houden.
Eerst het grootste gedeelte van de bedrading met beugeltjes in de kont aangebracht,om daarna aan het achterste gedeelte van de undertail te beginnen.

begin023.jpg


De kont is een heel eind op orde,dus eerst maar eens ergens anders aan begonnen,uit aluminium,remvloeistof reservoirs gemaakt.
reservoirachter008.jpg


reservoirachter009.jpg


reservoirvoor.jpg


Vervolgens begonnen met het uitlaatsysteem,van de orginele bochten ongeveer 10 cm afgezaagd,om vandaar uit een ij-stuk te maken naar 1,hierop een korte demper gemaakt van RVS.

demper.jpg


uitlaat011.jpg


uitlaat012.jpg


Gisteren nog wat foto`s gemaakt,hoe hij er op dit moment bij staat,klaar om de metamorfose verder te ondergaan,waar ik ook weer foto`s van zal mailen.

begin025.jpg


geboorte2.jpg



Ideeen,vragen,reakties(positief of negatief)zijn welkom,we blijven tenslotte elke dag opnieuw leren,ook van fouten. |(

Laterrrrrrrr....

Bijlage: geboorte.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hoe post ik een plaatje?
Hiervoor zijn ruwweg 2 manieren. Manier 1 is om je afbeelding als bijlage mee te sturen met je bericht. Als je een reactie plaatst zie je onder aan de knop Bladeren staan. Als je hierop klikt kun je de afbeelding selecteren op je computer. Selecteer deze en kies Openen. Zet hierna in je nieuwe bericht
misc
. Als je hierna je reactie post zal je zien dat op de plaats waar je
misc
hebt gezet de afbeelding verschijnt die je zojuist hebt meegestuurd met je bericht. Voorwaarde is dat het bestand van het type .gif of .jpg is en niet groter is dan 100 KB (kilobyte). Let er tevens ook op dat je de preview niet gebruikt als je een plaatje invoegt. Manier 2 om een plaatje te posten gaat als volgt. Er wordt vanuit gegaan dat de afbeelding reeds ergens op internet staat (dat geldt ook voor plaatjes die in " mijn bestanden" staan in je profiel). Open deze afbeelding en kopieer de locatie van de afbeelding. Zet vervolgens
in je bericht en zet de locatie van de afbeelding tussen deze 2
plaatje.jpg
. Als je nu je reactie plaatst zal als het goed is de afbeelding zichtbaar zijn. Kijk hier voor een uitgebreidere handleiding.


post hiervoor werkt dus niet helemaal zoals ik in gedachten had :X

MarcGSXR ( handiger met gereedschap dan computers O-) )
 
(Afbeelding)

url van de foto : http://www.motor-forum.nl/forum/misc/296910

en dat plaats je op de plaats van de puntjes tussen de (Afbeelding)

en dan krijg je de foto er zichtbaar te staan :Y

MarcGSXR
Marc,

Reuze bedankt voor je uitleg,maar ook ik ben beter met gereedschap dan met computers,a.s woensdag komt mij iemand helpen en hoop het in het vervolg zelf te kunnen.
Ik heb nog een foto kunnen vinden,maar dan iets meer van opzij.

Laterrrr

Bijlage: geboorte 1.JPG
 
Marc,

Reuze bedankt voor je uitleg,maar ook ik ben beter met gereedschap dan met computers,a.s woensdag komt mij iemand helpen en hoop het in het vervolg zelf te kunnen.
Ik heb nog een foto kunnen vinden,maar dan iets meer van opzij.

Laterrrr


duidelijk genoeg :)
vind het erg gaaf staan :}

veel suc6 en sleutelplezier , met je project .

MarcGSXR
 
Hoi GLimmie lijkt me een leuk project om te volgen maar ik heb een vraagje heb jij toevallig jouw linker zijkap nog liggen of weet jij iemand met een linker zijkap passend gixxer 750 w 1994/1995. Zoals ik het kan zien heb jij ook de blauw/witte uitvoering laat me even iets weten.

Groetjes Gixxer-man
 
heb even je verhaal gelezen..komt helemaal goed met deze Gixxer..hoop wel dat je snel doorhebt dat het heel simpel is door [imgatt*]zonder * dan een foto liefst meer natuurlijk te posten van wat de vorderingen zijn....

kont staat erg mooi zo en zo'n demper heb ik nog niet eerder gezien..heel apart en mooi...
en ik lees ook dat je veel zelf maakt...mooi :}

gr Ron.
 
Laatst bewerkt:
Hoi GLimmie lijkt me een leuk project om te volgen maar ik heb een vraagje heb jij toevallig jouw linker zijkap nog liggen of weet jij iemand met een linker zijkap passend gixxer 750 w 1994/1995. Zoals ik het kan zien heb jij ook de blauw/witte uitvoering laat me even iets weten.

Groetjes Gixxer-man
Hallo Gixxer-man,

Sorry,maar ik heb bijna alle overtollige delen via marktpaats verkocht,succes verder.

Laterrrrr...
 
heb even je verhaal gelezen..komt helemaal goed met deze Gixxer..hoop wel dat je snel doorhebt dat het heel simpel is door [imgatt*]zonder * dan een foto liefst meer natuurlijk te posten van wat de vorderingen zijn....

kont staat erg mooi zo en zo'n demper heb ik nog niet eerder gezien..heel apart en mooi...
en ik lees ook dat je veel zelf maakt...mooi :}

gr Ron.
Hallo Ron,

Ik hoop het ook,maar in ieder geval bedankt voor je positieve reaktie.

laterrrr...
 
Ziet er goed uit! Je bent aardig goed in het omgaan met alu zie ik :)

Suc6 ermee verder!
 
Dat wordt een mooi ding Glimmie!
Vooral met al die details!

Alleen, het doet me toch wel een beetje pijn, dat je een 94ér verbouwd hebt.... ik had er ooit zoéén.... En ik vond het de mooiste uitvoering ooit!

SoeF!
 
Dat wordt een mooi ding Glimmie!
Vooral met al die details!

Alleen, het doet me toch wel een beetje pijn, dat je een 94ér verbouwd hebt.... ik had er ooit zoéén.... En ik vond het de mooiste uitvoering ooit!

SoeF!
Dank je soef,het doet misschien nog meer pijn,hij is van 95,maar wat heet pijn?in de toekomst zullen er waarschijnlijk meerdere volgen,de tijd zal het leren.
Gelijk ff een vraagje:Heb jij enig idee waar ik het beste K&N -filters kan kopen?los wel te verstaan aansluitmaat rond 58mm,Optitune zou het voor mij uitzoeken maar na een week nog geen reaktie,BVD.

Laterrrrrrr
 
Hey , als ik het goed heb ken ik deze man.............PW toch??
Mooi man een eigen topic, welkom............
Kom net weer van een weekendje weg, en ik kijk en ik denk wat komt mij deze bike bekend voor, effen men mailbox gecheckt en ja hoor..............

We blijven jouw volgen, suc6

Grtjssssss Bob 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan