1198, 1098 en 848 Ducati topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahhahaaa volgens mij heb jij een topicje gemist gisteren!

Kan maar zo. Tarzan was gisteravond aan de drank. Tecbike staat duidelijk vermeld. Wat Pro Bolt daar aan toevoegt weet Tarzan niet.

Tarzan gaat in z'n graf. Morgen om 5:00 uur uit het mandje.
 
Trouwens, heeft er iemand ervaring met een slipperclutch ? Rijdt dat nog een beetje?
Ik heb n slipperclutch op mn 749R gehad. Moet zeggen dat ik het erug fijn vond dat je zeer lomp terug kon trappen en de koppeling meteen kon laten schieten -> niks geen probleem. Wel vreemd dat je dan ook geen motorrem hebt, die komt pas later bij. Da's we ff wennen.
Verder was het op dat type een echte race-koppeling en dat was wel bagger. Normaal optrekken was er niet bij. Het was volgas wegrijden of afslaan, zo bruut hapte die. Ik heb hem er uiteindelijk afgehaalt vanwege dit karakter, al mistte is de slipperclutch wel. Keuzes......

Weet niet of jij ook een echte racekoppling hebt besteld? Slipper gaat je zeker bevallen, maar hoop voor je dat ie wel een beetje normaal aangrijpt!
 
Vandaag de eerste 150 km gebold :]
Wat een machine :} :9~
Wat een trekkracht ! Staat bovendien nog op 100 pk, wordt op fp gezet bij 1000 beurt (en dan ook nog full termi eronder)
Ook stuurkarakter is geweldig en licht.
Voorlopig geen last van de pols das nog het beste nieuws *D
 
Ik heb n slipperclutch op mn 749R gehad. Moet zeggen dat ik het erug fijn vond dat je zeer lomp terug kon trappen en de koppeling meteen kon laten schieten -> niks geen probleem. Wel vreemd dat je dan ook geen motorrem hebt, die komt pas later bij. Da's we ff wennen.
Verder was het op dat type een echte race-koppeling en dat was wel bagger. Normaal optrekken was er niet bij. Het was volgas wegrijden of afslaan, zo bruut hapte die. Ik heb hem er uiteindelijk afgehaalt vanwege dit karakter, al mistte is de slipperclutch wel. Keuzes......

Weet niet of jij ook een echte racekoppling hebt besteld? Slipper gaat je zeker bevallen, maar hoop voor je dat ie wel een beetje normaal aangrijpt!

Volgens mij is dit geen race clutch maar je kunt de weerstand ook instellen voor zover ik weet. Zal wel goed komen, ben erg benieuwd hoe het zal rijden. :]
 
Omdat het zo misschien sneller is dan allerlei Topics doorsnuffelen,

Iemand hier die uit coulance de ketting van de 1098 vervangen heeft gekregen (vergoed door DNE) vanwege de vele defecte en eruit vallende O-ringen?
Indien ja, dan graag even info betreffende de dealer die dat klaar heeft gekregen?

Wim
 
Omdat het zo misschien sneller is dan allerlei Topics doorsnuffelen,

Iemand hier die uit coulance de ketting van de 1098 vervangen heeft gekregen (vergoed door DNE) vanwege de vele defecte en eruit vallende O-ringen?
Indien ja, dan graag even info betreffende de dealer die dat klaar heeft gekregen?

Wim

Gaat dat ook op voor de 848?
 
het is maar stil hier in het topic, iedereen druk met rijden zeker :]


trouwens wat me ook opvalt bij de 848 is het lakwerk, dat niet echt super is...
in de luchthappers onder de koplampen, en in het zadel zijn niet eens helemaal fatsoendelijk gespoten, helemaal ruw plastic, is dit bij jullie ook zo ?
 
Laatst bewerkt:
het is maar stil hier in het topic, iedereen druk met rijden zeker :]


trouwens wat me ook opvalt bij de 848 is het lakwerk, dat niet echt super is...
in de luchthappers onder de koplampen, en in het zadel zijn niet eens helemaal fatsoendelijk gespoten, helemaal ruw plastic, is dit bij jullie ook zo ?

Zag het bij een nieuws monster in mat zilver wel... het spatbord leek nadat het uit de matrijs kwam niet eens meer afgewerkt. Ruwe randen tot en met! Spuitwerk zag er goed uit overigens!
 
Zat net de Superbike van maart te lezen en staat een mooie foto in van een 1098R SBK kroonplaat. Zullen zulke brede stuurhelften nu op een straatfiets niet beter sturen.

Ook zo'n duimrem lijkt me wel wat :Y Kan ik er met me 2m ook eens normaal gebruik van maken. :+

1098r.jpg
 
Laatst bewerkt:
mocht er iemand schade krijgen... ik heb nog kuipset rood en kontje rood, ongebruikt... alleen topkuip niet meer die heb ik zelf al gebruikt :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan