120 band ipv 140

HarmvdOever

Die hard MF'er
8 jul 2007
370
0
Omg. Den Bosch
Ik heb in mijn Xr250 SM wielen pasgemaakt. Voor zit een band van 110 breed op en achter een band van 140, deze kan niet breder ivm achterbrug.

Nu zie ik vaak op internet gebruikte circuitbanden voorbij komen van 120 breed die eigenlijk voorop liggen voor een mooie prijs.

Is het mogelijk om zon band op mn achterwiel te leggen of wordt dit te smal vergeleken met het voorwiel.

Of weet iemand toevallig een manier hoe ik aan gebruikte banden kan komen met een breedte van 140. Die ik nu heb komt van een 125cc racer af maar ik kan ze haast nergens meer aankomen.
 
Ik zou nou niet direkt een voorband achter gebruiken. 140 is idd een niet zoveel voorkomende maat (gebruikt) Is dat dan zo duur om nieuw te kopen?
Nja het is zo dat ik graag zachte banden wil hebben, maar aangezien ik student ben ik heb ik geen geld om 2 keer per jaar een set te kopen.

Nu heb ik redelijk slijtvaste banden maar wat zachtere banden met meer grip zou wel fijn zijn.
 
je kan prima 120 banden monteren.
voor 1970 hadden alle motoren achter dezelfde breedte als voor.
hij gaat er waarschijnlijk wat speelser van worden, met smallere banden kan je bochtensnelheid omhoog *O*
 
Een voorband als achterband gebruiken zal niet de bedoeling zijn... Heeft iets met de constructie van de band te maken.

Hoewel een band weinig te lijden zal hebben onder een XR250 :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan