120 en 8000 toeren in 6 :S

CBR Tys

Rookie
2 feb 2008
3
0
Gorinchem
Hallo allemaal,

ik rijd sinds 3 weken op een cbr 400rr nc23 met 25 kw, maar vind dat hij erg veel toeren maakt op de snelweg.

Als ik namelijk op de snelweg rijd in zijn 6 met 120 km/h maakt die bijna 8000 toeren :?
Mijn toerenteller gaat dan misschien wel in het rood na de 14.000 toeren dus het is een hoogtoerige fiets, maar voor mijn gevoel ishet toch wel veel.

nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een cbr 400rr , en of het normaal is voor zo'n fiets om zoveel toeren te maken bij de 120. O-)

Gr. Tys
 
Hallo allemaal,

ik rijd sinds 3 weken op een cbr 400rr nc23 met 25 kw, maar vind dat hij erg veel toeren maakt op de snelweg.

Als ik namelijk op de snelweg rijd in zijn 6 met 120 km/h maakt die bijna 8000 toeren :?
Mijn toerenteller gaat dan misschien wel in het rood na de 14.000 toeren dus het is een hoogtoerige fiets, maar voor mijn gevoel ishet toch wel veel.

nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een cbr 400rr , en of het normaal is voor zo'n fiets om zoveel toeren te maken bij de 120. O-)

Gr. Tys
Ze hebben de tandwielverhoudingen zo gemaakt dat hij in 6 op zijn topsnelheid aan het maximum toerental zit.
De top zal dan iets van 210km/h zijn.
Je kan je voortandwiel een tandje groter nemen, dan maak je bij 120km/h zo'n 7500 toeren
 
hoort inderdaad zo, zou niks aan de tandwielverhoudingen doen als ik jouw was, want dan haal je de trekkracht ermee uit. De charme van zo een racertje is juist dat hoogtoerige karakter.

Mijn meisie had ook zo een heerlijke NC23 stuurbrommer. en als ze samen met een groepje meereed over de dijkjes gilde dat beestie boven alle andere sportmotoren uit :+

Hadden we nooit weg moeten doen ;(
 
Is niet zo vreemd, zit je niet eens halverwege het toerengebied en nog niet in de powerband van de 400.
Tandwielverhouding aanpassen moet je niet aan beginnen, je moet het juist van het hoogtoerige karakter hebben bij zo'n motor, ondanks de 25 kW (waarbij ie hoogtoerig geknepen is).

als je je dan bedenkt dat ome Honda ooit de CBR 250 RR had met een rode gebied wat pas voorbij de 20.000 toeren lag.... kun je nagaan hoe men dan kijkt als je in het middengebied door de bebouwde kom rijdt?


Linkje:
 
Laatst bewerkt:
mijn cbr 600rr zit oo bij 7000tpm aan 120km/h in de 6de hoor.
Wat verwacht je?? zoals een dieselauto 2500tpm :)
Met die andere tandwiel zal hij wel langzamer vooruit gaan.
het is dus vrij normaal
 
Is normaal.. Mijn vriendin heeft een Cb1, ook een honda, 400cc 4 cilinder (zelfde blok als de cbr400rr, alleen met andere nokkenassen..) en die zit ook op zo´n 8.000 tpm bij 120..

Kan ook geen kwaad, en komt dus niet door de 25kw begrenzing... Wel altijd zorgen dat je blok warm is natuurlijk, maar dat geldt altijd!
 
Okej bedankt allemaal voor de reacties, dan weet ik in iedergeval dat ik met originele vertanding rij en die niet hoef aan te passe ;)

hoort inderdaad zo, zou niks aan de tandwielverhoudingen doen als ik jouw was, want dan haal je de trekkracht ermee uit. De charme van zo een racertje is juist dat hoogtoerige karakter.

Mijn meisie had ook zo een heerlijke NC23 stuurbrommer. en als ze samen met een groepje meereed over de dijkjes gilde dat beestie boven alle andere sportmotoren uit :+

Hadden we nooit weg moeten doen ;(


haha ja die van mij bromt er idd ook bovenuit als ik met een paar andere rijd :+

het is zeker een super fietsie, wel jammer dat jullie die weggedaan hebbe, want is zeker een bijzondere motor die je niet vaak ziet!
 
Terug
Bovenaan Onderaan