Wie zegt dat tanta Grada geen meid van 25 is?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en als tante grada nu eens in een ferrari zat,he, hoe zou het scenario dan zijn,denk daar maar eens over na.
Tante Grada duswie rijdt er nou 120 in een ferrari?
En als diezelfde mooie meid iedere avond mij je in bed ligt begin je ook wel eens een goed gesprekDas net zoiets als een mooie meid in bed hebben liggen en vervolgens een goed gesprek beginnen: a complete waste of time.
een maat van me heeft ook een Ferrari, maar na de 2e keer voorkomen is de snelheid er wel uit.wie rijdt er nou 120 in een ferrari?
120 in de ferrari? Ik, dan kun je er lekker lang van genieten, terwijl je weet dat je sneller kunt. En dat geldt voor die mooie meid ook. (nooit sneller dan 69 anders sla je over de kop )wie rijdt er nou 120 in een ferrari? Das net zoiets als een mooie meid in bed hebben liggen en vervolgens een goed gesprek beginnen: a complete waste of time.
En zodat je iig 'n beetje weet wat je kunt verwachten.Een reden dat er snelheidlimieten zijn is dat iedereen dan een goede inschatting kan maken.
Misschien komt het omdat ik de wetskennis bezit van "de gemiddelde Nederlander", maar is dit niet in tegenspraak met elkaar?Op woensdag 27 augustus 2003 12:33 schreef PanRider het volgende:
Artikel 54 RVV
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
Hoewel tante in beginsel fout is, wordt tegenwoordig bij de schuldvraag wel degelijk rekening gehouden met de snelheid van de andere partij. Want door te hoge snelheid ben je mede verantwoordelijk voor en schuldig aan de gevaarzetting. Is die snelheid extreem hoog dan kan de gehele schuld wel eens bij jou komen te liggen.
En dan krijgt tante alleen een bon voor het niet laten voorgaan van het overige verkeer bij het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre.
Inhalen is dus geen bijzondere maoeuvre; je zou dan bij inhalen ook het overige verkeer voor moeten laten gaan.
De opsomming van art. 54 is niet limitatief (er staat immers: zoals), d.w.z. er zijn nog meer bijzondere manoeuvres denkbaar, zoals het uit een parkeervak rijden op een parkeerplaats.
Ik mis de optie "snel rechts inhalen"
120 in de ferrari? Ik, dan kun je er lekker lang van genieten, terwijl je weet dat je sneller kunt. En dat geldt voor die mooie meid ook. (nooit sneller dan 69 anders sla je over de kop )
Nee. Het is een andere handeling. Je kunt eerst van rijstrook wisselen en dan inhalen. Je kunt ook van rijstrook wisselen zonder in te halen, b.v. bij file of om voor te sorteren. Je kunt ook inhalen omdat je al op de andere rijstrook rijdt.Misschien komt het omdat ik de wetskennis bezit van "de gemiddelde Nederlander", maar is dit niet in tegenspraak met elkaar?
Het blijft altijd een kwestie van bewijzen. Getuigen (zeker als ze in dezelfde auto zaten) hebben geen meetapparatuur en door het geluid denken de mensen al gauw dat een motor te snel rijdt. Aan b.v. je remspoor is je snelheid af te leiden.Wettelijk gezien moet tantetje voorrang verlenen aan de motorrijder, ook al rijdt deze 250+ kph. Ik ben ook in een voorrangssituatie terecht gekomen waarbij een auto mij geen voorrang verleende en KLAP! Vrouw in koekblik en getuigen beweerden dan ik veel te hard reed. Maar wettelijk gezien volgens de politie/rechtsbijstand/verzekeringsmaatschappij, veranderd dat niets aan hetb feit dat ze mij voorrang had moeten verlenen, ook al reed ik te hard.
Het is dus onverstandig om hard gas te geven en toch door te rijden, maar wettelijk gezien is het correct.