Beste motormuizen,
Ik ben sinds juli in bezit van mijn motorrijbewijs en rijd sindsdien (nog niet heel lang dus) woonwerk op een versys 650 uit 2010. De keuze viel op die motor omdat hij niet al te duur is in aanschaf, verbruik en onderhoud. Maar ook omdat de motor geschikt zou zijn voor de iets grotere motorrijders. Nu blijkt na wat meer rijden dat de motor toch iets krapper aanvoelt dan verwacht en ook de vering toch iets meer geschikt is voor de gemiddelde japanner. En tot slot is om de 300 km de ketting smeren nou zo’n 3x per week dus toch meer gedoe dan ik dacht met een motor zonder middenbok. Nu heb ik ook proefgereden op een wat oudere 1200 gs en qua zithouding en rijcomfort was dat wel een wereld van verschil. En die handige cardan natuurlijk.. Ik zit er over te denken een switch te gaan maken maar ik begrijp dat de bmw nogal wat duurder is in aanschaf, verbruik en onderhoud. De aanschaf neem ik voor lief dat doet maar 1x pijn.. maar zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoeveel duurder het onderhoud van zo’n bmw gs in vergelijking tot mijn huidige motor nu daadwerkelijk is? En is het brandstof vebruik ook echt zoveel hoger? Ik beschouw mezelf een rijk man maar niet op financieel gebied haha dus voor mij belangrijk om te weten voor ik serieus ga kijken. En mocht die bmw geen handige optie zijn, zijn er mensen die goede alternatieven weten om de versys wat meer geschikt te maken?
Mvg Rob
Ik ben sinds juli in bezit van mijn motorrijbewijs en rijd sindsdien (nog niet heel lang dus) woonwerk op een versys 650 uit 2010. De keuze viel op die motor omdat hij niet al te duur is in aanschaf, verbruik en onderhoud. Maar ook omdat de motor geschikt zou zijn voor de iets grotere motorrijders. Nu blijkt na wat meer rijden dat de motor toch iets krapper aanvoelt dan verwacht en ook de vering toch iets meer geschikt is voor de gemiddelde japanner. En tot slot is om de 300 km de ketting smeren nou zo’n 3x per week dus toch meer gedoe dan ik dacht met een motor zonder middenbok. Nu heb ik ook proefgereden op een wat oudere 1200 gs en qua zithouding en rijcomfort was dat wel een wereld van verschil. En die handige cardan natuurlijk.. Ik zit er over te denken een switch te gaan maken maar ik begrijp dat de bmw nogal wat duurder is in aanschaf, verbruik en onderhoud. De aanschaf neem ik voor lief dat doet maar 1x pijn.. maar zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoeveel duurder het onderhoud van zo’n bmw gs in vergelijking tot mijn huidige motor nu daadwerkelijk is? En is het brandstof vebruik ook echt zoveel hoger? Ik beschouw mezelf een rijk man maar niet op financieel gebied haha dus voor mij belangrijk om te weten voor ik serieus ga kijken. En mocht die bmw geen handige optie zijn, zijn er mensen die goede alternatieven weten om de versys wat meer geschikt te maken?
Mvg Rob