Het grote ZXR400 topic Deel 2!

Wat is de beste 400cc

  • ZXR 400

    Stemmen: 42 73,7%
  • VFR 400

    Stemmen: 5 8,8%
  • Noem eens wat:?

    Stemmen: 2 3,5%
  • Toch maar de ZXR :Y

    Stemmen: 8 14,0%

  • Totaal aantal stemmers
    57
Status
Niet open voor verdere reacties.

-Twilight

MF veteraan
2 mrt 2004
4.385
2
Amsterdam
full

Foto: © JRO of Clyde

Deel 2 alweer van het topic over de beste 400 aller tijden: De ZXR400!

Voor deel 1: Het grote ZXR400 topic!




De gelukkigen:

- Rootje
- Superkris ZXR 400tje een beetje opleuken! en Mijn ZXR400 De wederopbouw!!! we're going senna!!!
- Highlander
- Alxndr
- Kawa Chickie
- Laetia
- Piedra
- Paul Aprilia RS250
- Cheeky_Bastard
- Motorfreakje
- Philly
- Hietbrink
- fokky
- Makster!!
- hollander172
- Lady ZXR
- Ien
- Paninaro
- Woeter
- karelH
- -Twilight
- Pandora
- heiborace (knmv racer)
- #46
- Tjokkeprii
- kawa zx4r
- Manifold
- Elroy
- elferinks
- the real kamikaze
- lady Ninja
- Xiddy
- Pika
- narfer007
- van Duren
- TvD
115212740.jpg


- Tassie
- Guido ZXR
- Ant27 Pimp my ZXR 400
- Clyde
- 2Fast2Furious
full


- maarten_zxr
- Dready
- RolandN
- E®nst
- Palmen
- Dr. Dead
- Nickz

- Bazzie
Motor1.jpg

Motor2.jpg

Specs: ZXR 400 1992 L1

Aanpassingen:
-Laser Demper
-Carbon knippers
-ZX Racing Handvaten
- -almost-
PICT0004.JPG


- Dready
- Puppy-ZXR400
- RSErik
full

full

specs:
-BSM carbon einddemper
-Afgesteld op dyno. 64pk op het achterwiel (dikke 70 op krukas)
-Dunlop 207RR.
-Superkris double bubble ruitje.

- Hietbrink
hietbrinkzxr1.JPG

hietbrinkzxr 2.JPG


Andere knipperlichten,
Double bubble ruitje,
BT090 banden,
Superpole demper.

- dirrukkie
full


- Sharpner
full


-Siko
full


- L@FR
full

- Krazy_D
full

- JeroenMeloen
JeroensMotortje.jpg


- NickZXR Project schade-zxr400
full


-JMG
full


- SantanoS
d5455a9e2043a48241bb80c548049308

- Laser uitlaat
- Smoke kuipruitje
- ZX Racing handvaten
- Gepolijste voetstepjes



---



Afvalligen :P (voormalig ZXR400 eigenaren)
- Green Meanie
- Mr. Zed
- SpeedyJay
- zxr400 king
- denniszxr400
- Superkris als 'ie eindelijk dat 600-blok er eens inlepelt :+
- Pas http://home.wanadoo.nl/jverspuij/zxrpage/mainframe.htm (25kW begrenzing ZXR-400)
- Bono©
- zxr-,4jekko
- Aardbei
- hulksje
- Kleinmotorgekwoiffie
- Tristan
- Pferd
- Chiron
- SvD
De linkjes voor de:
http://www.400cc.nl/ (400cc Club;)
Duitse ZXR400 site

Om te sleutelen is een werkplaatshandboek verplichte kost :Y
http://www.motor-meet.nl/ZXR400/Manuals/ (Ziehier!)

Met dank aan dé sleutelaar:
Howto: Verhogen achterkant (zxr)
Gauwe Klauwe

Techspecs:
Motor
Type 398 cc, Water gekoeld, 4 - cilinders in lijn, 4-takt
Boring en slag 57 x 39
Transmissie Ketting
Versnellingen 6
Kracht 65 pk (47.4 kW) @ 13000 rpm
Koppel 36,3 Nm @ 12000 rpm
Frame
Voorremmen Dubbele 310mm schijven met 4-piston remklauwen
Achterremmen Enkele 220mm disc met 2-piston remklauwen
Voorband 120/60-17; blijkbaar past de 120/70/17 ook
Achterband 160/60-17
Maten
Zithoogte 760 mm
Wielbasis 1385 mm
Tank-inhoud - reserve 16 l
Droog-gewicht 159 kg





Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/300865/df0120f5dbfb6892db01b73b2be57078 (deel2.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
@Twilight: Nog steeds die pijp er niet onder? Ik dacht: 'Nou krijgen we het... Mijn home-made pijp in de startpost van het grote ZXR400 topic (weliswaar deel 2, maar toch).' Maar het mocht niet zo zijn...

@Iedere ZXR400 rijder: Veel succes met jullie fietsen (mis die van mij af en toe wel)
 
@Twilight: Nog steeds die pijp er niet onder? Ik dacht: 'Nou krijgen we het... Mijn home-made pijp in de startpost van het grote ZXR400 topic (weliswaar deel 2, maar toch).' Maar het mocht niet zo zijn...

@Iedere ZXR400 rijder: Veel succes met jullie fietsen (mis die van mij af en toe wel)


Sorry -O-

Ga hem uiteraard wel in de startpost zetten als 'ie er onder hangt, hoop hem deze maand nog wel er onder te krijgen. Hij ligt nu tussen de verhuisspullen, dat moet ik eerst nog even doen :P
 
Pas heb geen zxr400 meer...die heb nu een zx6-r...ik heb zijn zixxer overgenomen :}

(om t lijstje ff te update :W )
 
Gelijk maar wat mooie spulletjes aanbieden dan:

Clip-ons

TechnoFlex stuurdemper

Geniet van de bezichtigingen en vergeet vooral niet een bod te doen, want u weet allen: Niet geschoten is altijd mis! Misschien gaan ze voor een mooi prijsje weg!

Enjoy the new part! :)
 
Pas heb geen zxr400 meer...die heb nu een zx6-r...ik heb zijn zixxer overgenomen :}

(om t lijstje ff te update :W )


Upgedate!




@Pferd:
Vind het trouwens wel wat, die stuurdemper, maar zit momenteel ff krap. Mocht 'ie er volgende maand nog zijn heb ik zeker interesse.


[edit]
Moet toch binnenkort weer overwerken.. Toch geboden.

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook nog een afvallige... ;)
Enne in de lijst staat ook nog Bonokawa... Dat was ooit mijn nickname dus kanl die er ook maar uit.. :)
 
Upgedate!




@Pferd:
Vind het trouwens wel wat, die stuurdemper, maar zit momenteel ff krap. Mocht 'ie er volgende maand nog zijn heb ik zeker interesse.


[edit]
Moet toch binnenkort weer overwerken.. Toch geboden.

[/edit]


Is genoteerd. Reactie is ook gegeven in het topic.
 
ik heb ondertussen ook geen zxr 400 meer -O-

maar een triumph tt 600 :Y

Dit is slechts een tussentijdse 25 kw oplossing, binnen een klein jaartje tuf ik trug rond op een kawasaki *O* een zx636r van 2002 *O*
 
Is het überhaupt mogelijk een uitlaat te vervangen zonder de radiateur er af te halen? Eraf was het probleem niet, erop is des te lastiger B|

De uitlaat is ook iets anders, degene die er op gaat is er een uit 2 delen, en het verbindingsstuk daar tussen neemt wat extra ruimte in wat tegen de één of andere uitstulping in het motorblok terecht komt.

Mocht het toch de radiateur zijn die losmoet, wat kan ik verwachten als ik die er af sloop? Heb ik nog nooit gedaan -O-
 
Is het überhaupt mogelijk een uitlaat te vervangen zonder de radiateur er af te halen? Eraf was het probleem niet, erop is des te lastiger B|

De uitlaat is ook iets anders, degene die er op gaat is er een uit 2 delen, en het verbindingsstuk daar tussen neemt wat extra ruimte in wat tegen de één of andere uitstulping in het motorblok terecht komt.

Mocht het toch de radiateur zijn die losmoet, wat kan ik verwachten als ik die er af sloop? Heb ik nog nooit gedaan -O-
Gewoon de beugels loshalen en dan laten hangen..
Je hebt dan genoeg ruimte om hem eraf te halen en er op te zetten..
 
Eraf is al gelukt, erop wil niet. Heb het idee dat 'ie iets schuin gehouden moet worden om hem erin te krijgen, de ene kant op schuin komt 'ie tegen de radiateur, de andere kant is tegen het motorblok.

Maar het is dus wel mogelijk begrijp ik hieruit?
 
Eraf is al gelukt, erop wil niet. Heb het idee dat 'ie iets schuin gehouden moet worden om hem erin te krijgen, de ene kant op schuin komt 'ie tegen de radiateur, de andere kant is tegen het motorblok.

Maar het is dus wel mogelijk begrijp ik hieruit?
Als je radiateur los hangt is het mogelijk..
Ik heb dan wel de originele uitlaat eraf en op gedaan maar maakt weinig verschil denk ik...
 
radiateur leeg laten lopen, los halen, en opnieuw afvullen is hooooguit een half uurtje extra werk ;)

Maar je kan in principe ook de radiateur alleen los maken een de slangen laten zitten hoor, zo doe ik heet ook altijd
 
Hmm alleen los maken is een idee.. Ga'k morgen eens proberen.


Waarom niet alle koelvloeistof aftappen en de slangen loskoppelen en dan de radiateur eraf. Dan kun je rustig te werk gaan en zonder problemen bij je uitlaat van je blok om de uitlaat te vervangen. Dat werkt makkelijker dan op welke manier dan ook de radiateur laten zitten. Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan