1212cc Honda SOHC

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
1
Dronten
Pfoei, pfoei, even lekker een avondje in de schuur wezen klussen.

En in een keer zag ik het licht, een big bore, dat is wat ik hebben moet :9

En dan bij voorkeur van lichtgewicht aluminium zuigers, heb een mailtje naar de brouwer gestuurd of ze de bijpassende zuigerveren kunnen opsturen.

full
 
Maar even op de serieuze noot, ben vanavond druk bezig geweest met het fabrieken van steunen om de tank te monteren, en een onderste steun te maken voor de kuip.

Moet nu nog een voorste steun voor de kuip maken, maar daar wil ik even mee wachten tot ik lampen of een lamp heb. Ben er nog niet helemaal uit, wilde eerst 2 losse lampen maken, maar nu twijfel ik daar een beetje over.

full
 
En even voor het totaaplaatje

full


Twijfel nu ook over een zitje. Iemand een goede suggestie? Dacht zelf aan een Laverda-zitje, met van die 'nummer-plaatjes'

En dat gaas is een experiment dat ik even op me moet laten inwerken.
 
Geen bigbore dus? -O- :+

Dit weekend vehikel, probeer daar een kontje te scoren :?
 
Heb een steun liggen, kun je dus vrij makkelijk namaken hoor..

maar dat gaas.. :r ..maak m dan gewoon helemaal open.. ;)

:r , dat vindt ik zelf ook wel... ( 't is bijna net zo erg als rijden op een GPX... )

Dus dat is een probeersel. Helemaal open is niet echt een optie, maar wellicht ga ik eens kijken of ik bij zo'n choppertbouwer een olietankje kan vinden met ingebouwde accu-bak ofzo. Weet het nog niet twijfel er wel een beetje boel over.

Wat vinden jullie van die kuip icm de tank dan? Zo op de foto komt het vanuit een bepaalde hoek een beetje vreemd over, maar als je er naast staat is het best wel gaaf. Overigens heb ik een kuipsteun liggen die vermaakt moet worden, maar dat is dus een beetje afhankelijk van de verlichting die erop komt.
 
Zitje 'moet' beslist in Laverda stijl. Past er helemaal bij.

Op marktplaats staat nog zo'n olietank met accubakkie, bij Harley onderdelen.
 
Maar uhm, dat zitje....

Via ruig kom ik op 3 opties

De tank is een 'ducati imola', dus meest logische is dan zo'n zitje

full
 
Laatst bewerkt:
Maar ben bang dat 'ie wat te lang wordt, wil namelijk niet al te ver over het achterwiel uitsteken. Bij voorkeur zelfs dat het achterwiel voor 1/4 'open' is. Dus dacht is aan een Laverda-zitje.

full


Maar die is volgens mij een beetje 'hoekig' tov de tank
 
Maar ik zag ook deze, maar die is wellicht te smal voor het frame.

full


Denk dat ik Ruig eens ga bellen of ik mag komen passen met frame en tank om de juiste te vinden.

Maar wat is jullie mening?

Qua verlichting heb ik een idee.... (maar dat vertel ik wel als het zover is)
 
hoe breed mag het zitje wezen,ik heb namelijk een laverda en op mijn mv zit een
morini zitje kan ik even meten welke er op past,en een laverda tank is ook niet
hoekig.
 
:r :r :r

Amstel....
'( ;)

Neem dan Grolsch..

Oja, verder echt een leuk project... ga het volgen..

Dat komt door de marketing, als ik Amstel drink, heb ik de illusie dat ik ook veel hippe en leuke vrienden heb
8-)

Vroegâh dronk ik wel heel veel Grolsch, maar op de een of andere manier vindt ik dat niet meer zo best te hakken....
 
hoe breed mag het zitje wezen,ik heb namelijk een laverda en op mijn mv zit een
morini zitje kan ik even meten welke er op past,en een laverda tank is ook niet
hoekig.

Gisteravond een beetje opgemeten,

De breedte op het frame is ± 23,5cm
De lengte vanaf de achterzijde van de tank tot aan de verhoging waar normaal een binnenspatbord aan vastzit is ± 34cm
Totale lengte frame achter tank is ± 44cm
 
Het zitgedeelte loopt iets toe begin kontje is 22cm en bij de tank is hij 20 cm breed, mijn zitje is in totaal 60 cm lang en het zit gedeelte is 24 cm maar die heb flink ingekort dus die normaal wat langer.

full

foto voor het idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan