1212cc Honda SOHC

norton manx replica zitje past in iedergeval voor geen meter, te smal en te kort :Y
 
Aan de CB weinig gedaan, behalve voorwiel demonteren en band (met de hand :( ) eraf halen. Ook schijfremmen al verwijderd.

Veel meer echter aan de CX gedaan. Op de een of andere manier liep dat ding simpelweg niet helemaal lekker. Dus maar even de oude carberateur tevoorschijn getoverd. Van 2 bijna goede, 1 hele goede gemaakt. Net even een rondje gereden en op het eerste oog en gevoel (en gehoor }) ) alles voor elkaar. Zelfs dat overdreven knallen bij het remmen op de motor is weg. Enige is dat de linker vlotterbak behoorlijk lekt :? . Zit een 'nieuwe' pakking in, maar wat zou kunnen is dat de bak niet helemaal lekker op het huis aansluit. Nu echter te donker, dus van de week maar even verder gaan.

Verder viel me op dat de lak (die ik zelf heb gespoten...) behoorlijk naar de kl*te gaat, dus mischien dat van de winter maar even beter en opnieuw doen.
 
ben je er al uit wat voor zitje je gaat gebruiken?

Neuh. Laat het even lekker borrelen. Als ik in de schuur aan het knutselen ben, dan probeer ik me een voorstelling te maken van de diverse zitjes. Genoeg andere dingen te doen. Zitje is (hoop ik...) een van de makkelijkste dingen om te monteren. Maar de gedachten gaan uit naar zoiets als die Morini, of iets wat daar op lijkt. Vindt dat vloeiende, ronde toch iets mooier dan hoekig.
 
Maar ik zag ook deze, maar die is wellicht te smal voor het frame.

[afbeelding]

Denk dat ik Ruig eens ga bellen of ik mag komen passen met frame en tank om de juiste te vinden.

Maar wat is jullie mening?

Qua verlichting heb ik een idee.... (maar dat vertel ik wel als het zover is)


dit zitje is inderdaad smal is van een morini als ik me niet vergis maar dit vind ik net iets mooier hier op mijn cb 750 moet nog worden pas gemaakt
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan