FZR 1000 achterbrug in een CB 900 frame

manolo

Die hard MF'er
13 dec 2002
711
1
Kan iemand mij vertellen of deze FZR 1000 achtervork in een CB 900 frame past

full
 
Maar nu hierin. Met het blok in het frame.


full


Er is mij nl verteld dat er geen ruimte genoeg overblijft tussen blok en achterbrug, waardoor het net niet zou passen.

Dus...ik zoek antwoorden en oplossingen voordat ik alles uit elkaar trek. Wie heeft een gouden tip. Als het niet zo zou passen moet ik maar eens aan het volgende project beginnen maar dan op een ander tijdstip. Eerst het ene af.
 
Laatst bewerkt:
Nondeju! Da's toch wel een hele gave achterbrug. Ik droom er steeds vaker van dat ik ook een rechthoekige achterbruk in m'n bol frot. Buiten dat je dan een nog bredere velg met band erin kan plaatsen komt het natuurlijk ook het bochtenwerk en hogere snelheden ten goede...

Iemand nog een brug liggen veur wènig? kommaarop :9
 
ik kan je niet aan info helpen.

wat ik me wel bedacht is dat ik in mn honda een bakker brug heb en dat gaat ook allemaal maar nét. uiteraard verschil tussen net wel en niet niet maar enfin.

onlangs gezien hoeveel ruimte er zit met originele brug, mijn brug zit zo goed als strak tegen het blok aan met echt maar nét de gewenste ruimte tot "bewegen" . :)
 
He Mamola,

Heb je ooit nog wat met die zxr achterburg gedaan, die je ooit van mij gekocht hebt???

Groet Dave Nada


Ja. haha elke dag kijk ik ernaar hoe mooi hij is!!!!!!!! Hij is te breed voor tussen het frame. Ik heb al heel wat gelezen over bruggen die smaller gemaakt worden (bv bij CBRenee en zijn Bol) en dat was ik ook van plan totdat ik bovenstaande set aangeboden zag op MP. Die paste zo tussen het frame en lekker compleet en toen dacht ik...die wil ik. Maar de Kawabrug is nog steeds een goeie optie.

full
 
Laatst bewerkt:
Nondeju! Da's toch wel een hele gave achterbrug. Ik droom er steeds vaker van dat ik ook een rechthoekige achterbruk in m'n bol frot. Buiten dat je dan een nog bredere velg met band erin kan plaatsen komt het natuurlijk ook het bochtenwerk en hogere snelheden ten goede...

Iemand nog een brug liggen veur wènig? kommaarop :9

Hij ligt niet echt in de weg maar voor € 40.- mag je 'm komen halen. Maar je moet hem dus pas maken. Ben voorlopig één motor aan het repareren en wat details aan het veranderen en die wil ik graag bijtijds afhebben.

full
 
Bert, je kunt nog een aardig stuk van die flens achterop je blok weg slijpen hoor! Dat moest ik ook doen toen ik die stalen brug met "brace" eronder schroefde. Daar zat toen het blok in de weg. Kijk maar goed naar de achter kant van je blok dan zie wat ik bedoel. Ik heb evt ook nog een paar bruggen liggen, 1 van een ZXR 400 en 1 van een ZX6r, beiden van '96. Weet nog niet of ik ze ga gebruiken. Misschien dat ik nog es een monoshock bouw :)
 
Bert ik geloof dat Vinnie65 een FZR brug erin heeft zitten, heeft een topic onder Brikken over de kabels uit/in de koplamp.
 
zxr400 brug misschien dan?

Het is eigenlijk omdat ik opeens een spinsel in m'n kop kreeg, waarbij ik dacht hé die brug kan misschien wel in m'n oude BOl ipv in m'n nieuwe project'. Toen las ik hier dat iemand dat had geprobeerd en dat het niet pastte maar dat hij het pas heeft laten maken. Ik weet niet meer wie dat was of waar dat stond. En of het dus gelukt is. Egenlijk hoopte ik dan ook dat hij zou reageren. Ik heb er nu een FZR 600 brug in zitten van een '92er. Ook mooi maar hoe dikker, hoe mooier. De types FZR 600 van na 93 zien er ongeveer zo uit als deze 1000 brug en met de band kan ik dan tot 170 gaan geloof ik. en hij zou dan 1 op 1 passen zoals het er nu voor staat. Da's mooi makkelijk dan toch he. (voor iemand die niet kan lassen, freezen of draaien) :) . Ga wel zo'n lasapparaat aanschaffen binnenkort. Een mig. Heb een bedrijfje op internet gevonden waar ze met 150 a voor €250 te koop staan en dat leek me wel redelijk. Kan ik mooi gaan oefenen. :Y
 
Bert, je kunt nog een aardig stuk van die flens achterop je blok weg slijpen hoor! Dat moest ik ook doen toen ik die stalen brug met "brace" eronder schroefde. Daar zat toen het blok in de weg. Kijk maar goed naar de achter kant van je blok dan zie wat ik bedoel. Ik heb evt ook nog een paar bruggen liggen, 1 van een ZXR 400 en 1 van een ZX6r, beiden van '96. Weet nog niet of ik ze ga gebruiken. Misschien dat ik nog es een monoshock bouw :)


Hé Renee. Dat wilde ik dus doen en dan kom ik wel weg volgens mij. Maar ik wist niet of ik dat wel zomaar kon gaan doen. Weet je nog hoeveel je ongeveer hebt weggeslepen? Tis alweer een poos geleden dat je het hebt gedaan en we zijn toch al aan het vergrijzen he.

Ja Viccie 65 was het (zie je nou wel,dat geheugen). Ga zo maar zoeken en evt mailen dan maar.En anders het blok afslijpen.

Wel gaaf trouwens met je bike op Streetfighters.nl. :}

@ Ivan. Ik kan er ook alleen nog maar met een flosdraad tussendoor. Maar het is génoeg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe schetsplaten heb ik gemaakt waar meteen de uitlaten mooi onder komen te hangen. En nu nog een plekje hierboven maken voor de remcilinder. Heb al mallen gemaakt van MDF die ik trouwens voor de schetsplaten ook had gemaakt. Zo kan je alvast een beetje je zithouding voor je benen bepalen. Twee roestvrijstalen rempotjes zijn onderweg.M'n schakelstangtje moet ik nog zien in tekorten, want die is nu weer te lang. Ik wil graag omgekeerd blijven schakelen. Koplamp is nu rechthoekig maar wel erg dik. Nieuw stuur rood en de kleuren worden dus anders. Die vlammen zijn mooi op een shopper maar niet op een rechthoekige Honda tank. Nu nog iets voor een toerenteller en een digi tellertje. Die teller bij jou vind ik dus top. En nu heb ik er altijd al een dik achterwiel ingewild en die heb ik dus nu al een tijdje met brug. Maar ik wil ook graag die andere CB gaan bouwen. Die staat zo al een jaar in de schuur. Is zonde toch. Die moet er toch ook aan geloven. En daar wil ik dan een Upside Down GSX-R '92, gasschokbrekers achter als modificaties in/op zetten. Verder nog op zoek naar een ander blok met een heftig uitlaatje. Nou dat was het wel. Maar.....M'n poen is op nog voordat ik moet beginnen. Op IOM hangen ze een soort van Leger des Heils blik aan hun motor als ze weer eens gecrashed zijn. Vervolgens zetten ze de motor voor de pub en storten maar, zodat ze alvast weer een beginnetje hebben. Wat een verhaal maar dat was het zo'n beetje.
 
full


uitlaat of wat er nog van over is. 4 in 2
 
Laatst bewerkt:
full


stuurstang er tussen uit. wordt een rood stuur (Rentall)
 
full
rempomp en houder verwijderd. Heb ik nooit mooi gevonden. Was en bleef een noodoplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan