handschoenen op accu

hanskawa

Die hard MF'er
16 mei 2005
415
0
capelle aan den ijssel
hallo

ik wil op de beurs kijken naar handschoenen op de accu

nu kom ik dit merk tegen wie heeft hier ervaring mee.

Zanier Heat-GX


of een andermerk als het maar op een losse accu is.
 
Die Zanier's zijn skihandschoenen en kosten 195 euri. Maar dan wel met Gore Tex :Y
 
Gerbing heeft ook een accu hoor! maar met een losse accu zul je maar +- 2 uur warme handjes hebben :)
 
Zag laatst een skitest met verwarmde handschoenen en sokken op de Duitse TV. Met losse akku's dus. De conclusie was dat het niet werkte, ze konden nauwelijks een temperatuurstijging meten, terwijl de vochtigheid flink toenam. Ik heb Gerbing handschoenen die op de motorakku gaan en dat werkt uitstekend (met regelaar). Maar die trekken dan ook max 22 Watt. Nu heb je dit vermogen eigenlijk nooit nodig, maar het geeft wel aan dat losse akku's geen optie zijn (bv. 12V,1A = 3V (~2cellen), 4A!)
 
Voor de doorrijders onder ons.

Vorig jaar heb ik verwarmde handschoenen gekocht van het merk Gerbing. Vanaf dat jaar zou ik het hele jaar door gaan motorrijden, dus ook wanneer het vriest. Ik had goede winterhandschoenen, maar wanneer het kouder werd dan 3 graden, dan gingen mijn vingers halverwege van de 45 min durende rit toch wel wat zeer doen.
Twee opties had ik overwogen: Verwarmde handvatten en verwarmde handschoenen.
Handvatten leken mij praktischer: geen gezeur met stekkers en snoertjes. Een keer monteren en klaar is kees. Maar handvatten hebben ook een groot nadeel: ze verwarmen je handen van binnen uit. Juist op de plek waar het het minst nodig is. Tevens meerdere malen gelezen dat het slecht schijnt te zijn om zo'n groot temp verschil te hebben: aan de binnenkant warm, aan de buitenkant van je handen erg koud. Dit zou zelfs reuma in de 'hand' helpen.
Verwarmde handschoenen zijn weer onpraktischer: telkens weer dat geworstel met draadjes. Dit is op te lossen door de verbinding met de voeding op het stuur met maken, zodat je daar telkens je aan vast moet koppelen en niet de snoertjes onder je jas hoeft te prutsen. Dit leek mij toen niet zo'n fijn idee (daar 'vast' te zitten aan je motor. Kan je ook niet zo makkelijk je vizier opendoen lijkt mij). Nu ik de handschoen een seizoen gebruikt heb, ga ik toch eens nadenken of het toch geen alternatief is om het op bovenstaande manier te doen.
Nu moet ik telkens het snoertje door de beide mouwen prutsen. Dit blijft een lastig een tijdrovend karwei. Er zijn mensen die de snoertjes in hun jas hebben genaaid, maar dat lijkt me ook weer zo vervelend: altijd die snoertjes in jas.
Ik heb de snoertjes nu aan/op een trui genaaid: hoef ik allen maar die aan te trekken en alles zit op z'n plaats. Het snoer komt er aan de onderkant van mijn jas uit. Dat stekkertje steek ik, wanneer ik zit, in de contrastekker die onder mijn zadel vandaan komt.
Nog een nadeel van de handschoenen is dat de stekkers aan de handschoenen zelf bestwel lang zijn en bij mijn jas tegen het manchet wat aan de binnenkant van mijn zit om de wind tegen te houden komt, wat er weer voor zorg dat de hanschoenen wat naar voren geduwd worden.

Gelukkig hebben de hanschoenen ook een voordeel: Perfect warme handen!!
Het kost wat moeite, maar dan kan je ook uren doorrijden zonder ook maar enigszins koude handen of vingertoppen te krijgen.
Ze zijn zelfs zo warm, dat wanneer je ze aantrekt boven de 4 graden ze zelfs te warm worden. Er is wel een regelbare thermostaat te verkrijgen, maar die kost weer een hoop geld.
Het voordeel van dit merk is dat ze een complete verwarmde kledinglijn hebben die allemaal op elkaar aan te koppelen zijn.


Al met al ben ik er erg blij mee, maar het kost wat extra tijd.
 
Kijk liever naar een verwarmde bodywarmer. Dan heb je een warm lijf, warme handen en warme voeten. Want als je je romp op temperatuur houd, zal je lijf niet zo gauw de bloedtoevoer naar voeten en handen verminderen.
 
Kijk liever naar een verwarmde bodywarmer. Dan heb je een warm lijf, warme handen en warme voeten. Want als je je romp op temperatuur houd, zal je lijf niet zo gauw de bloedtoevoer naar voeten en handen verminderen.
Dat is de theorie, in de praktijk kun je op echt koude dagen je vingers op de terugweg bij elkaar rapen. :+ Je romp blijft echt wel warm, je handen hebben weleens hulp nodig om warm te blijven. :z
 
full


ik heb deze van klan, die werken eeeecht super hoor, inderdaad ff klooien met die stekkertjes, maar dat is dubbel en dwars de moeite waard hoor :Y
 
Dat is de theorie, in de praktijk kun je op echt koude dagen je vingers op de terugweg bij elkaar rapen. :+ Je romp blijft echt wel warm, je handen hebben weleens hulp nodig om warm te blijven. :z
:^ En het werkt zeker andersom: warme handen geven je ook een warmer bovenlijf. Ik heb trouwens ook de touwtjes door mijn jas lopen. Ik stop ze tussen de jas en de voering en plug hem in bij mijn zadel. Het regelaartje heb ik zelf gemaakt en werkt best goed.
 
Wat je ook kan doen is van die enduro wind kappen voor je handvaten plaatsen.
Dan heb je minder last van de rij wind.
En dan kan je gewoon met normale winter handschoenen rijden.
Ook maar een ideetje.

groet jelle
 
Als je dan toch al rond de 200 euri(of meer) uitgeeft aan verwarmde handschoenen
kun je beter er ook de regelaar bijhalen.
Andere mogelijkheid,zet een aan/uit schakelaar op het stuur of in de kuip.
 
Is al weer een oude post maar nu het kouder wordt weer actueel!

Van een goede vriend heb ik gehoord dat er een nieuwe speler op de markt is; iemand die jaren bij Gerbing de kar getrokken heeft en nu zelf met verwarmde handschoenen (en meer?) komt.

Zelfde idee, leren handschoen, waterdicht, afsluitbaar aan de achterkant en naar mijn smaak ietsje mooier dan die van Gerbing.
Mij kostten ze niks, das omdat ik ze uitprobeer en promoot :] , voor ieder ander zouden ze bij introductie 99 € gaan kosten en daarna 119€. Ook levenslange garantie op het elektrieke gedeelte....nah ja, duidelijk zelfde idee als gerbing maar dan veel goedkoper!

Informatie staat er nog niet maar zou op www.temp4all.nl komen als het koud gaat worden.
 
Kijk liever naar een verwarmde bodywarmer. Dan heb je een warm lijf, warme handen en warme voeten. Want als je je romp op temperatuur houd, zal je lijf niet zo gauw de bloedtoevoer naar voeten en handen verminderen.

:^
wou het al zeggen, maar je was me voor. qua prijs/kwaliteit/warmte voor je geld, kun je beter kiezen voor een bodywarmer of onderjas, dit geeft zoveel warmte aan de rest van je lichaam dat je handen veeeel minder snel koud worden.

[gepost door Giz]
 
Is al weer een oude post maar nu het kouder wordt weer actueel!

Van een goede vriend heb ik gehoord dat er een nieuwe speler op de markt is; iemand die jaren bij Gerbing de kar getrokken heeft en nu zelf met verwarmde handschoenen (en meer?) komt.

Zelfde idee, leren handschoen, waterdicht, afsluitbaar aan de achterkant en naar mijn smaak ietsje mooier dan die van Gerbing.
Mij kostten ze niks, das omdat ik ze uitprobeer en promoot :] , voor ieder ander zouden ze bij introductie 99 € gaan kosten en daarna 119€. Ook levenslange garantie op het elektrieke gedeelte....nah ja, duidelijk zelfde idee als gerbing maar dan veel goedkoper!

Informatie staat er nog niet maar zou op www.temp4all.nl komen als het koud gaat worden.

Bert, zijn ze vergelijkbaar? Even zacht leer, zelfde comfort? In dat geval heb ik zeker belangstelling! Ik sta/stond op het punt om Gerbings aan te schaffen :-)

Als je contacten hebt met die toko van temp4all ..... laat ze dan eens kritisch naar de site kijken .... vanuit een consument gezien ....... ik heb nl. geen idee hoe ik die handschoenen kan bekijken/bemachtigen. En natuurlijk wil ik in mijn netwerk van een paar 100 motorrijders ook wel demo-en :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan