wat te doen met benzine tijdens de winterstop?

loopt ie niet lekker, maar duurt bijna jaren in eenafgeslote ruimte. red je wel de winter door hoor met een volle tank, and bye the way, je daast die tank er toch zo weer doorheen. heb je zo weer een nieuwe. hoe lang staat ie nou stil????? 5 mnd. er is dan nog nix verloren hoor aan de ron...
 
Iemand ervaring met Wurth benzine addetief? Ik heb dit bij mij in de tank geflikkerd. Er staat niet op dat het verouderen van benzine voorkomt. D'r staat wel op dat corrosie tegen gaat en dat het verstopte sproeiers (vernauwingen) voorkomt. Dit heeft wel daar weer mee te maken.....
 
Heb wel eens de motor 2 jaar in een hoekje gehad, met 'n volle tank.

Resultaat:
* geen roest in de tank (vanwege aanwezigheid benzine)
* 200km rijpret voor ik weer hoefde te tanken (oftewel die benzine was nog goed zat)


(de carbs waren wel leeg in die tijd. Die liet ik pas weer vollopen vlak voor 't 1e ritje)
 
Volgens mij hebben we hier aardstralen :?
Ooit een paar liter in een motor laten staan voor zowat een jaar, starten, beetje kuchelen en gewoon knap lopen.
Benzine die bederft..... dan moet je motor er wel erg gevoelig voor zijn.
accu aan de druppellader, zorgen dat je motor goed droog is en er is niets aan de hand.
Winterklaar maken met andere olie etc, snap het nut niet, je kan olie toch ook een jaar in het bussie op de plank laten staan?
 
Hoe zit dat met benzine tijdens een winterstop.
Benzine is n.l. maar een paar maanden houdbaar.
alles eruit laten lopen?

Hoe lang is de winterstop die je wilt gaan houden? Tegen de tijd dat jij weer gaat motorrijden, is de benzine nog wel goed. Tenzij je misschien een jaar geen zin hebt om te rijden... als je 'm volgende maand volgetankt weg zet en in februari of maart weer gaat rijden, dan is er nix aan het handje. Ik zet' m altijd weg met euro 95, ik heb er nooit problemen mee gehad met m'n GS500e, XR250R en nu maar zien wat m'n GSX doet.

En als je benzine niet meer goed is, dan zuig je het er toch gewoon uit ? Het restant blijft zitten meng je gewoon met verse benzine. Starten en blazen !
 
Dealers zetten geen motoren weg met benzine => brandweer & verzekeringsverordeningen!!!!! Als ze hierop betrapt worden hebben ze een dikke bekeuring!!

Carb. leeg halen... hmm. Hoe doe je dat met injectiemotoren??
 
Dealers zetten geen motoren weg met benzine => brandweer & verzekeringsverordeningen!!!!! Als ze hierop betrapt worden hebben ze een dikke bekeuring!!

Carb. leeg halen... hmm. Hoe doe je dat met injectiemotoren??

Waarschijnlijk heb je met injectiemotoren geen last van het bederven van de benzien in je carbs :? Volgens mij is dat het echte probleem. In mijn handleiding staat dat ik òf de carbs leeg moet laten lopen voor een lange stop òf er een antibederfmiddeltje in moet gooien en de motor even mot laten draaien zodat er benzine met middeltje in de carbs zit.
 
ALs je met een xr 600 rijdt, en je laat hem overwinteren is het aan te raden de benzine te laten weglopen, carb leeg laten lopen. Nieuwe benzine erin en hij start zeer goed. Maar laat je de benzine erin zal je mogen veel op de kick starter mogen stampen. De benzine verbrandt namelijk niet meer zo goed achter een tijdje. Probeer maar een cr 500 te starten met 6 maanden oude benzine, dat gaat niet.
Maar als je een elecktrische starter hebt moet je dit normaal niet doen dan krijg je hem wel in gang. :)
 
wat ik niet begrijp is dat mensen olie e.d. gaan verversen als ze hem winterklaar maken.
Dat kan je toch beter doen op het moment dat het weer lekker weer wordt, zodat je het nieuwe seizoen met verse olie e.d. begint.

En by the way, meestal zijn er een aantal mooie zonnige dagen in de winter, dus langer dan een paar weken zal ie niet stil staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan