Benelli TNT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cayman

MF veteraan
19 okt 2004
5.051
3
Zwolle
Hallo lezers,

Ik was laatst in een motorzaak en zag iets leuks staan namelijk Benelli TNT!
Hij zag zeker mooi uit, italiaans stijl, maar kwalitatief goed??

Vandaar dus mijn onderstaande vraag:

Wie heeft ervaringen met deze motor Benelli TNT (1130cc)?
full

dus graag rijindruk en praktijkervaringen van deze motor.

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb erop gereden. Waarzinnige fiets, waanzinnig opzwepend motorgeluid.
Een fiets die de "hooligan" in je doet bovenkomen. Nou ben ik zelf eigenlijk best wel een fan van driecilinders. Jammer dat de garage al te vol is...
 
Hallo lezers,

Ik was laatst in een motorzaak en zag iets leuks staan namelijk Benelli TNT!
Hij zag zeker mooi uit, italiaans stijl, maar kwalitatief goed??

Vandaar dus mijn onderstaande vraag:

Wie heeft ervaringen met deze motor Benelli TNT (1130cc)?
(Afbeelding)
dus graag rijindruk en praktijkervaringen van deze motor.

Alvast dank!

Ik vind het een waanzinnige fiets om te zien en ben er een paar keer naar wezen kijken. Toen ik wilde proefrijden bij een dealer in Sliedrecht in de buurt moest ik € 50,- betalen voor de benzine en het risico. Toen ben ik afgehaakt. Wat ik als advies heb gekregen van meerdere mensen is dat als je toch dat geld uit wil geven je beter naar een Brutale van MV kan gaan kijken. Die is kwalitatief veel beter en meer waardevast. Als het een beetje meezit kan ik em aanstaande zaterdag gaan halen. Hier effe een fotootje om je alvast lekker te maken

 
Ze zijn alle twee mooi maar die TNT is net wat ongepolijster en daardoor helemaal mijn ding en zo'n driecilinder is apart ook qua geluid
En die TNT is een maatje groter bij de MV lijkt het net alsof je op een brommer zit zo klein is ie (maar wel mooi afgewerkt)
Oja die TNT is wel door een engelsman ontworpen dus italiaanse stijl?
 
nooit op gereden, maar in 1 woord geweldig!!!, mooi ding, als ik ooit nog verander van fiets, dan wordt het absoluut deze....
 
Motorfiets staat zodanig rijk afgesteld dat je gigantisch naar de benzine ruikt na een ritje. Is ook niet zuinig. Vermogen komt er ook heel vreemd uit. Eerst een flinke dip en daarna komt alles tegelijk. A la tweetakt.
Stuurt en remt waanzinnig goed. Ziet er ook perfect uit. In enkele duitse tijdschriften die nu uit zijn staan vergelijkingstests waar de motor in mee doet. Komt niet geweldig uit de bus.
Persoonlijk vind ik het veel te veel geld voor een motor die niet uitontwikkeld op de markt is gekomen.
 
Ik vind ook beide motoren mooi.
aangezien ik ze niet kan rijden moet ik afgaan op de motorbladen en daar wordt de brutale als de best sturende aangewezen en tnt als koppelbeest.
Waar wel over geklaagdt wordt is de afwerking van de tnt.
Stekkers in zicht draden bloot enz. enz. :o
Maar je koopt wel iets aparts.
 
Geweldig zulke reacties m.b.t. Benelli TNT

MV Brutale is ook prachtig fiets......Ook moto morini zag goed uit.

Ik was benieuwd naar de gebruikers van Benelli, maar tot nu toe hebben
ze hier niet gemeld.

Ik wacht vooreerst maar af en ik kijk ondertussen ook naar andere merken.

greetzzzz
 
Geweldig zulke reacties m.b.t. Benelli TNT

MV Brutale is ook prachtig fiets......Ook moto morini zag goed uit.

Ik was benieuwd naar de gebruikers van Benelli, maar tot nu toe hebben
ze hier niet gemeld.

Ik wacht vooreerst maar af en ik kijk ondertussen ook naar andere merken.

greetzzzz

Hallo,

ik bestelde een 2-tal weken geleden een nieuwe benelli TNT Sport.
Ik besliste de aankoop na te hebben proefgereden.
De motor stuurt enorm neutraal en strak (naar italiaanse gewoonte op rails).
Het is een beresterke motor met enorm veel koppel. Het is eigelijk een combinatie van het uiterlijk van de motor (veel mooier in het echt dan op foto- vooral de rood-zwarte combinatie van de sport)en het rijgedrag die mij doen beslissen hebben.
Heb ook met de ktm superduke proefgereden (zelfde dag), maar de tnt beviel mij veel meer. Een dijk van een motorfiets. De zithouding is ook perfect voor straatgebruik en een heel mooi geluid.

Momenteel rijd ik met een ducati 748 een een buell xb9r. Deze beide motoren mogen weg. Zijn beide ook in perfecte staat (uiterlijk als motorisch).
Mocht iemand interesse hebben tel 0474/870678

Groeten
 
Wat zijn de onderhoudsintervallen?

Waar moet je oppassen bij Benelli, met name wat de zwakke punten zijn??

Wie kan me daar iets over vertellen?
 
Motorfiets staat zodanig rijk afgesteld dat je gigantisch naar de benzine ruikt na een ritje. Is ook niet zuinig. Vermogen komt er ook heel vreemd uit. Eerst een flinke dip en daarna komt alles tegelijk. A la tweetakt.
Persoonlijk vind ik het veel te veel geld voor een motor die niet uitontwikkeld op de markt is gekomen.

Het benzine verbruik en het vermogen waren een probleempje.
Voor het 2005 model hebben ze het model gewijzigd door middel van de powercontrole systeem. De knop waarmee je de injectie tijdens het rijden kan veranderen. Knop uit: veel topvermogen, en daardoor wat minder onderin (is zoals het 2004 model altijd is) of knop in:v veel koppel onderin, wat in het begin nog wat tegenviel omdat het pas bij zo'n 4000rpm begint.
Intussen hebben ze diverse injectie settings gehad afgelopen jaar om hem vooral beter onderin te laten lopen. Met de laatste setting die er sinds november is, zijn de problemen eigenlijk weg, hij loopt nu erg goed.
Het injectie systeem van Benelli is te herprogrameren met nieuwe programma's net als bij Triumph. Het injectie systeem word steeds doorontwikkeld.

En voor 2006 zijn de prijzen van de TNT en Tornado modellen wat gezakt, om ze meer in de markt te zetten.

Verkoopprijslijst Benelli 2006
Tornado Tre 900: €18.990,-
Tornado Tre 900 RS: €20.990,-
Tornado Tre 1130: €20.990,-
TNT 1130: €15.590,-
TNT 1130 Café Racer: €15.990,-
TNT 1130 Sport: €16.990,-
TNT 1130 Titanium: €23.890,-
Tre-K 1130: €14.490,-



bron; www.brabantmotors.nl




full

TNT Sport modeljaar 2006

 
Laatst bewerkt:
*schopje* :}

Het zijn prachtige motoren!

Het verbruik en koppel onderin zal mij benieuwen..........

Niemand meer iets te vertellen over deze Benelli???
 
Het benzine verbruik en het vermogen waren een probleempje.
Voor het 2005 model hebben ze het model gewijzigd door middel van de powercontrole systeem. De knop waarmee je de injectie tijdens het rijden kan veranderen. Knop uit: veel topvermogen, en daardoor wat minder onderin (is zoals het 2004 model altijd is) of knop in:v veel koppel onderin, wat in het begin nog wat tegenviel omdat het pas bij zo'n 4000rpm begint.
Intussen hebben ze diverse injectie settings gehad afgelopen jaar om hem vooral beter onderin te laten lopen. Met de laatste setting die er sinds november is, zijn de problemen eigenlijk weg, hij loopt nu erg goed.
Het injectie systeem van Benelli is te herprogrameren met nieuwe programma's net als bij Triumph. Het injectie systeem word steeds doorontwikkeld.


:} :} :}

Hartelijke dank voor je goede uitleg!!
 
Het benzine verbruik en het vermogen waren een probleempje.
Intussen hebben ze diverse injectie settings gehad afgelopen jaar om hem vooral beter onderin te laten lopen. Met de laatste setting die er sinds november is, zijn de problemen eigenlijk weg, hij loopt nu erg goed.
Het injectie systeem van Benelli is te herprogrameren met nieuwe programma's net als bij Triumph. Het injectie systeem word steeds doorontwikkeld.

En voor 2006 zijn de prijzen van de TNT en Tornado modellen wat gezakt, om ze meer in de markt te zetten.


Hallo JJ Cobas:

Dus als men een gebruikte Benelli TNT van 2004 heeft, kan men dan door middel van de laatste settings laten veranderen??
 
Dat klopt, alleen zal hij nooit hetzelfde zijn als een 2005/06 model omdat die de powercontrole erop hebben zitten.
Dus de verandering met dat ze laagtoeren meer koppel hebben, eigenlijk wat je gebruikt, heb je niet.
 
Dag Oma!

Nu geef ik een bal door aan een ander door, die iets over rijervaringen van
deze Benelli TNT wil vertellen.........

Een mooie bike is dat...... :} :} :}
 
Vraagje aan TNT-burner: Hoe lang is (was) de levertijd nadat je de TNT-Sport besteld had? En heeft iemand al iets gehoord over een mogelijk aanstaande wissel van importeur van Benelli?
 
Hallo mcmru,

wat betreft de leveringstermijn had de importeur gezegd dat het toch een 6 à 7 tal weken zou zijn. De motoren worden blijkbaar gemaakt op bestelling. Ondertussen zijn we de 8ste week ingegaan en is hij nog niet gearriveerd. Ik nam deze week contact op met de dealer en hij kan er elke dag aankomen, maar het kan ook nog een week, of misschien 2 weken zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik voor de zwarte metallic gegaan ben, en dat is een nieuw kleur. Heeft dat er nu mee te maken? Ik weet het niet. Nu, heel erg vind ik het niet. Ik wacht op iets leuk, en vind het de moeite waard om te wachten.
Het motorseizoen begint immers nog maar pas.

Ik weet dat City Motorcycles en Moto Mania de enige 2 dealers in België zijn. In Nederland is het Van Vliet. Maar naar ik gehoord heb zijn er daar wel wat problemen geweest. Mijn dealer, City Motorcycles uit Handzame, werkt rechtstreeks via de fabrikant.

Mocht je later nog meer willen weten over de tnt, kan je me steeds contacteren
 
..............
Ik weet dat City Motorcycles en Moto Mania de enige 2 dealers in België zijn. In Nederland is het Van Vliet. Maar naar ik gehoord heb zijn er daar wel wat problemen geweest. Mijn dealer, City Motorcycles uit Handzame, werkt rechtstreeks via de fabrikant.

Mocht je later nog meer willen weten over de tnt, kan je me steeds contacteren

Ook Brabantmotors in Grave is dealer!! (www.brabantmotors.nl)
 
Officieel is in de Benelux op dit moment geen Benelli import.
Omdat van Vliet per 1 januari gestopt is met Benelli.

Brabant Motors Grave is op dit moment, omdat hun officieel dealer van Benelli Duitsland zijn, de enigste die Benelli's kan leveren in Nederland.
Ze krijgen over zo'n twee weken weer een aantal TNT's binnen.
Op dit moment hebben ze de TNT ook gewoon op voorraad staan.
Dus de levering moet geen probleem kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan