190 i.p.v 180 ???

Ik denk dat je fiets moeilijker de bocht om te krijgen zal zijn, de rechtuitstabiliteit zal misschien wel wat toenemen maar het sturen zal zwaarder gaan denk ik.

Het is niet voor niks dat velen juist van 190 naar 180 gaan, dus andersom zou ik persoonlijk niet doen.
 
Ik wou onder mijn VFR een 180 doen ipv een 170 toen zei de monteur dat ik dan maar naar een ander moest gaan. Omdat het de rij-eigenschappen van mijn VFR alleen maar verslechterde. Dus heb ik toch maar naar zijn advies geluisterd en er een 170 onderlaten monteren.
 
Ik denk dat je fiets moeilijker de bocht om te krijgen zal zijn, de rechtuitstabiliteit zal misschien wel wat toenemen maar het sturen zal zwaarder gaan denk ik.

Het is niet voor niks dat velen juist van 190 naar 180 gaan, dus andersom zou ik persoonlijk niet doen.
Denk dat dat idd zo is; als je circuitbanden zoals Rennsport/SuperCorsa of Dunlop D207RR's nameet merk je dat ze smaller zijn dan standaardbanden van dezelfde maat, maar ook makkelijker de bocht "invallen". Tenminste die ervaring heb ik.....
 
Naar het schijnt kan een andere bandenmaat dan opgegeven door de fabrikant problemen geven als je een ongeluk krijgt. Met een andere bandenmaat heb je volgens hun kennelijk meer kans op een ongeluk :z ... Daardoor kan het best zijn dat de verzekering de schuld bij jou neerlegt.
 
niet doen , heb eens bij mn '99 er zx6r ipv een 170 (standaard) , een 180 erop laten leggen , wordt zeer onzeker bij bochtenwerk , gaat veel eerder aan het driften achter , geen prettig gevoel :r :r :r
 
Bij Aprilia geven ze twee maten op van de fabriek, 190 (ligt er standaard onder), maar als alternatief de 180. Ik heb de 180 geprobeerd. Stuurde goed, niets mis mee. Alleen ik vind het zelf lekkerder dat ik de motor een beetje moet duwen in de bocht, dus nu 190 geprobeerd, en dat bevalt ook wel.
 
Hou ook rekening met de breedte van de velg.
Standaard een 190/50/17 heeft 6.0 velg nodig.
Een 190/50/17 op een 5.5. velg gaat er echt niet beter van rijden
Een 180/55/17 heeft een 5.5 of 6.0 nodig.

Ik heb mijn 190 er af gegooid er rijdt nu alleen op 180 banden, stuurt 10x beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan