De perfecte kettingspray

Piet Zahut

MF veteraan
9 nov 2004
5.434
5
Zwolle
Ik ben druk op zoek naar 'de perfecte kettingspray'. Veel gezocht en gevonden http://www.xjrownersnederland.nl/testen/kettingvettest.html staat een test. Maar testen zijn maar testen. Wat doet de praktijk? Bij motozoom verkopen ze profi dry lube. Deze is brandschoon en kwam ook goed uit de test. Aangezien ik een witte velg heb en geen liefhebber ben van poetsen sprak mij dit wel aan. Zijn er collega's hier die ervaring hiermee hebben?

Welk vet gebruiken jullie??
 
profy dry lube is inderdaad retegoed, spreek uit eigen ervaring met witte velgen on mijn superpsort.
 
ik heb nu een paar vetten geprobeerd...

- een of ander meuk van kroon: te vet. taaie troep die na 10 meter op je velg zit op op je ketting

- S100: zeer over te spreken. blijft goed zitten en spettert wat, maar niet veel.

- proff dry lube: kleurloos, plakt goed, spettert bijna niet. maar daar staat dan wel weer een flinke prijs tegenover :X

dus ik gebruik S100. dan poets ik maar wat meer. voor de rest nog weinig geprobeerd. dat komt wel zodra die bus op is...
 
Vorige eigenaar van mijn ZXR gebruikte dry lube en ben van plan het zelf ook te gaan gebruiken, hij had er goede ervaringen mee.
 
Profi dry lube ,gebruik ik nu een jaar het is gewoon fijn spul *O*

ik hoorde dat jij deze gebruikte:
VG2115.jpg


:+
 
Ik gebruikte altijd Bel Ray kettingspray en die beviel mij beter dan S100 (minder vet op de velg).

Binnenkort rijd ik met Cardan, dus dit probleem heb ik dan niet meer ;) .
 
Ik gebruikte altijd Bel Ray kettingspray en die beviel mij beter dan S100 (minder vet op de velg).

Binnenkort rijd ik met Cardan, dus dit probleem heb ik dan niet meer ;) .
Is dat een mer?? Cardan... en waar kan ik dat krijgen???
klinkt als de perfecte kettingspray
:+
 
Zo ben ik ook nog steeds op zoek. Al wel heel wat gevonden.
Valvoline witte kettingspray: Troep! Hecht slecht aan de ketting en je hele velg eronder.
Motorex Racing: Smeert goed maar spat er ook redelijk snel vanaf.
S100 Wit: Hele goede kettingspray

Ik ben uitgekomen bij een hele goede kettingvet. Dus gewoon met een kwastje erop smeren.

RCG.jpg


Beschrijving

Bij gebruik volgens voorschrift biedt Forté Red Chain Grease de volgende voordelen bij alle soorten kettingen en tandwielen:
Een superieure smering met goede anti-slijtage eigenschappen bij hoog belaste en sneldraaiende kettingen.
Uitstekende hechting en mede daardoor een hoge waterbestendigheid
Hoog vloeipunt (> 350°C), smelt niet.
Hoge oxidatieweerstand en chemisch stabiel voor een lange gebruiksduur
Zeer goede corrosiebescherming.
Het verlaagt de bedrijfstemperatuur en waarborgt het bovengenoemde over een breed temperatuurbereik (-12 tot 180°C).

Forté Red Chain Grease is een niet smeltend kettingvet dat onder andere is samengesteld uit corrosiewerende en slijtage voorkomende middelen.

Forté Red Chain Grease biedt bovenstaande voordelen indien het volgens voorschrift wordt toegepast bij alle soorten kettingen (inclusief O-ring en X-ring kettingen voor motorfietsen), kettingwielen en tandwielen.

Forté Red Chain Grease is veilig in gebruik en biologisch afbreekbaar


Hier ben ik zeer tevreden over en gaat ook nog eens lang mee. Maarja 't is geen spray ;) Voorlopig komt er voor mij niks anders *D
 
Ik ga eens zo'n potje Forte scoren... Dat gekut met die spuitbussen altijd, de helft van die meuk komt waar het niet hoort. Was van het weekende nog lang aan het googlen geweest naar zo'n potje!
 
Ik ga eens zo'n potje Forte scoren... Dat gekut met die spuitbussen altijd, de helft van die meuk komt waar het niet hoort. Was van het weekende nog lang aan het googlen geweest naar zo'n potje!


:o :o nog wat gevonden en voor een redelijke prijs ?



[me]krim gaat ook op zoek naar een potjeeeee met vet :P [/me]
 
Ze verkopen al die forte rommel bij de Brezan, zal eens langsgaan om te checken of ze het hebben.. Anders kunnen ze het wel bestellen!

:o :o nog wat gevonden en voor een redelijke prijs ?



[me]krim gaat ook op zoek naar een potjeeeee met vet :P [/me]
 
Ik heb zwarte velgen op m'n Daytona en gebruik een Osco voor het dagelijkse smeren. Om de roestvorming aan de buitenkant tegen te gaan: gewoon een kwastje met vet uit de grote witte pot :)
 
Motoport verkoopt die Forte ook. Wij gebruiken dat ook. Ouderwets kwasten maar het blijft ook met regen vrij lang zitten. We hebben ook een spuitbus (s100 dacht ik) voor nood... maar die is er binnen een paar 100km wel af.
 
Zo ben ik ook nog steeds op zoek. Al wel heel wat gevonden.
Valvoline witte kettingspray: Troep! Hecht slecht aan de ketting en je hele velg eronder.
Motorex Racing: Smeert goed maar spat er ook redelijk snel vanaf.
S100 Wit: Hele goede kettingspray

Ik ben uitgekomen bij een hele goede kettingvet. Dus gewoon met een kwastje erop smeren.

(Afbeelding)


Ik heb dat vet van Forté ook. Ben hier goed over te spreken. Beter dan S100.

ELF76
 
Terug
Bovenaan Onderaan