125 cc, 30 pk 2-takt begrenzen (A1)

robin2548

Rookie
17 jan 2018
5
0
Hallo allemaal,

Ik rij inmiddels al een aantal jaren op een oldtimer zundapp, en wil nu de overstap gaan maken naar een motor. Echter kan ik wegens mijn leeftijd alleen maar op een A1 motor rijden. Nu had ik een hele leuke 2-takt motor gezien (Honda NSR 125), echter is deze 30 pk, ofwel twee keer het maximale toegestaan aantal pk's. Deze staat in Duitsland te koop, mijn vraag is nu of ik deze legaal terug kan brengen naar 15 pk, zodat deze op A1 kenteken gezet kan worden? Ik weet al hoe ik het moet doen, maar wil alleen nog weten of ik dan ook echt door de keuring kom?

Hoor het graag,
Robin
 
Hallo allemaal,

Ik rij inmiddels al een aantal jaren op een oldtimer zundapp, en wil nu de overstap gaan maken naar een motor. Echter kan ik wegens mijn leeftijd alleen maar op een A1 motor rijden. Nu had ik een hele leuke 2-takt motor gezien (Honda NSR 125), echter is deze 30 pk, ofwel twee keer het maximale toegestaan aantal pk's. Deze staat in Duitsland te koop, mijn vraag is nu of ik deze legaal terug kan brengen naar 15 pk, zodat deze op A1 kenteken gezet kan worden? Ik weet al hoe ik het moet doen, maar wil alleen nog weten of ik dan ook echt door de keuring kom?

Hoor het graag,
Robin
Mocht je in NL wonen: nee, dat kan helaas niet :(


Motoren voor het A1 rijbewijs moeten vanaf fabriek 11kw hebben.
Dus niet 20kw vanaf fabriek en daarna terugvoeren naar 11kw, dan is hij simpelweg niet legaal.

Erg zonde want daarmee word wel een 'einde' gemaakt aan de 2takt op de weg..
 
Ik weet niet zeker of een A1 af fabriek maar 11KW mag hebben.

Een A2 mag je nog steeds laten terugkeuren maar als het niet officieel door de fabriek / importeur heeft plaatsgevonden dan wil het RDW zelf een vermogenstest doen en deze test alleen kost al € 600.
Nog los van de overige kosten betekent dit eigenlijk al een no-go.
 
Ik weet niet zeker of een A1 af fabriek maar 11KW mag hebben.