125 cc, 30 pk 2-takt begrenzen (A1)

robin2548

Rookie
17 jan 2018
5
0
Hallo allemaal,

Ik rij inmiddels al een aantal jaren op een oldtimer zundapp, en wil nu de overstap gaan maken naar een motor. Echter kan ik wegens mijn leeftijd alleen maar op een A1 motor rijden. Nu had ik een hele leuke 2-takt motor gezien (Honda NSR 125), echter is deze 30 pk, ofwel twee keer het maximale toegestaan aantal pk's. Deze staat in Duitsland te koop, mijn vraag is nu of ik deze legaal terug kan brengen naar 15 pk, zodat deze op A1 kenteken gezet kan worden? Ik weet al hoe ik het moet doen, maar wil alleen nog weten of ik dan ook echt door de keuring kom?

Hoor het graag,
Robin
 
Hallo allemaal,

Ik rij inmiddels al een aantal jaren op een oldtimer zundapp, en wil nu de overstap gaan maken naar een motor. Echter kan ik wegens mijn leeftijd alleen maar op een A1 motor rijden. Nu had ik een hele leuke 2-takt motor gezien (Honda NSR 125), echter is deze 30 pk, ofwel twee keer het maximale toegestaan aantal pk's. Deze staat in Duitsland te koop, mijn vraag is nu of ik deze legaal terug kan brengen naar 15 pk, zodat deze op A1 kenteken gezet kan worden? Ik weet al hoe ik het moet doen, maar wil alleen nog weten of ik dan ook echt door de keuring kom?

Hoor het graag,
Robin
Mocht je in NL wonen: nee, dat kan helaas niet :(


Motoren voor het A1 rijbewijs moeten vanaf fabriek 11kw hebben.
Dus niet 20kw vanaf fabriek en daarna terugvoeren naar 11kw, dan is hij simpelweg niet legaal.

Erg zonde want daarmee word wel een 'einde' gemaakt aan de 2takt op de weg..
 
Ik weet niet zeker of een A1 af fabriek maar 11KW mag hebben.

Een A2 mag je nog steeds laten terugkeuren maar als het niet officieel door de fabriek / importeur heeft plaatsgevonden dan wil het RDW zelf een vermogenstest doen en deze test alleen kost al € 600.
Nog los van de overige kosten betekent dit eigenlijk al een no-go.
 
Ik weet niet zeker of een A1 af fabriek maar 11KW mag hebben.

Een A2 mag je nog steeds laten terugkeuren maar als het niet officieel door de fabriek / importeur heeft plaatsgevonden dan wil het RDW zelf een vermogenstest doen en deze test alleen kost al € 600.
Nog los van de overige kosten betekent dit eigenlijk al een no-go.
A2 mag je inderdaad terugvoeren ( mits deze origineel niet meer dan 70kw heeft )

Maar een A1 motor moet vanaf fabriek 11 kw zijn anders mag het simpelweg gewoon niet
 
Ah balen, bedankt voor de reacties! Dan maar de Varadero, schijnt een goede toermotor te zijn, juist wat ik ermee wil doen. Het leuke van die 2-takt zou geweest zijn sadat je de begrenzing er makkelijk uit kunt trekken en gewoon 30 PK hebt. Dan maar twee jaar 15 pk. Nogmaal dank
 
Ah balen, bedankt voor de reacties! Dan maar de Varadero, schijnt een goede toermotor te zijn, juist wat ik ermee wil doen. Het leuke van die 2-takt zou geweest zijn sadat je de begrenzing er makkelijk uit kunt trekken en gewoon 30 PK hebt. Dan maar twee jaar 15 pk. Nogmaal dank

[moraalmodus]
Dus jij zou bereid zijn 2 jaar onverzekerd rond te gaan rijden :?
[/moraalmodus]
 
ik kan ook wel gaan moraalridderen, maar dan ben ik hypocriet. dus dat doe ik niet O-) #poetryinmotion.

Wil je wel rijden met een te snelle fiets, ken de risico's en maak dan de afweging of het je waard is die risico's te nemen. Ik waarschuw alleen voor: als je brokken maakt kan je er vanuit gaan dat je dan fucked in the ass without lubrication bent. :Y
 
ik kan ook wel gaan moraalridderen, maar dan ben ik hypocriet. dus dat doe ik niet O-) #poetryinmotion.

Wil je wel rijden met een te snelle fiets, ken de risico's en maak dan de afweging of het je waard is die risico's te nemen. Ik waarschuw alleen voor: als je brokken maakt kan je er vanuit gaan dat je dan fucked in the ass without lubrication bent. :Y
Oh... jij kent Bolksi ook?
 
Je bent niet onverzekerd, tenzij je geen verzekering afsluit.

Als je wil gaan moraalridderen, have at it. Maar ken dan ook de feiten.

Wil je daarmee zeggen dat de verzekering vrolijk alle schade dekt als je brokken maakt met een voertuig waarvoor je geen geldig rijbewijs hebt ... zonder vervolgens bij jou aan te kloppen om de kosten op jou te verhalen?
 
Ah balen, bedankt voor de reacties! Dan maar de Varadero, schijnt een goede toermotor te zijn, juist wat ik ermee wil doen. Het leuke van die 2-takt zou geweest zijn sadat je de begrenzing er makkelijk uit kunt trekken en gewoon 30 PK hebt. Dan maar twee jaar 15 pk. Nogmaal dank
Er was toch ook nog wat met kg/Nm verhouding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan