125 cc met een maximaal vermogen van 11 Kw

Ewergreen

Rookie
18 mrt 2009
7
0
Ik zou er dagelijks 40 km (20 heen, 20 terug) mee doen. Waarvan een totaal van 32km autostrade.

Is dit aan te raden? Zo ja, welke moto raden jullie aan? Ik ben 1m89 en zo'n CBR of CBF 125 daar pas ik amper op (ben al eens gaan testen bij Honda)... .

Thanks!

De beperkingen met cc en kw zijn er omdat ik het met mijn rijbewijs B wil doen in België.
 
Met 125 cc zit je op de snelweg erg hoog in de toeren. Dat lijkt mij niet lekker rijden.
Daarnaast lijkt het mij ook niet gezond om zo'n fiets permanent te belasten op maximaal vermogen om maar een beetje snelheid te halen. Helemaal niet als ie nog koud is.

Daarnaast lijkt het mij fijner om, voordat je met een tweewieler op de snelweg rijdt, je A-rijbewijs te hebben.
Zelf ben ik geen voorstander om zonder categorie 'A' de weg op te gaan...
 
Niet doen, ga je A-rijbewijs halen. 16km snelweg is geen pretje op een 125cc. Het kan wel met een watergekoelde 125cc (die kunnen er net wat meer vermogen uit persen dan een lucht/oliegekoelde), maar fijn is het niet. Ik doe het wel eens op een 150cc, maar je houd echt niets over. Als je die 20km binnendoor kan doen, dan is 125cc meer dan genoeg, mits je geen haast hebt.
 
Het is best te doen, zo lang je maar rechts blijft. Maar een pretje is het niet.
Ik vond het vroeger ook zelfmoord, tot ik het een paar keer deed met 125cc. Maar het houd niets over, als je in een dode hoek van een auto rijd kan je met een 'normale' motor een streepje gas bijgeven, hier moet je opletten en remmen zodra een idioot jouw kant op komt zonder te kijken (bijv. als ie van de linker naar rechterbaan zou komen, want met 125cc moet je niet veel inhalen).
 
met een mini varadero moet het met jouw lengte wel lukken.
qua autosnelweg,

mijn cbr 125 gaat 110 op autostrade...
maar das echt gas vol open...
ik ben zelf 1.85 met een 85tal kilo...

endat is echt niet fijn rijden...
ik moet zelf van Moorsel (Aalst) naar Melle (bij Merelbeke)

en ik gebruik steenwegen, leuk binnendoor cruizen...
dan kan je tenminste nog wat plezier hebben met die 125
 
Terug
Bovenaan Onderaan