125 of 250?

slimmedirk

Rookie
4 nov 2009
12
0
arnhem
hallo,

ik ga begin 2010 beginnen met motorcrossen,
ik heb de kleding al en en kan nou niet kiezen of ik voor een 250 2t moet gaan of een 125 2t :/
de baanopzichter zei dat ik wel 250 2t pas en dat een 125 te snel slijt in het modder(waarop ik ga op rijden) en een vriend van mij die 250 2t heeft gereden raden mij aan om voor een 125 2t te gaan omdat ik daar meer op leer.
ik ben 16 jaar en 1.67m en voor de motor heb ik een budget van 2000 euries.
wat moet ik nou doen?

MVG Yago.
 
hallo,

ik ga begin 2010 beginnen met motorcrossen,
ik heb de kleding al en en kan nou niet kiezen of ik voor een 250 2t moet gaan of een 125 2t :/
de baanopzichter zei dat ik wel 250 2t pas en dat een 125 te snel slijt in het modder(waarop ik ga op rijden) en een vriend van mij die 250 2t heeft gereden raden mij aan om voor een 125 2t te gaan omdat ik daar meer op leer.
ik ben 16 jaar en 1.67m en voor de motor heb ik een budget van 2000 euries.
wat moet ik nou doen?

MVG Yago.

Hoi,

Ik zou eerst op een 125/144 gaan rijden! zo'n 250 is toch wel behoorlijk bruut.....zeker als je geen evaring hebt dan eerst lekker leren op zijn kleine broertje ;)

Gr,#333
 
Slimmedirk ?? :+ En toch vragen stellen? O-)

BTW, Welkom hier.

Kijk ook even bij de zoeken functi, staat boven in de balk. Vraag wordt om de 3 maanden gesteld, +/- dan hè. ;)

Bij de 125 moet echt wel een beetje de gang erin houden lijkt me. Misschien dat de modernere wat meer trekkracht onderin hebben?? (Ik ben alleen de types tot 1985 gewend en dat reed wel gemakkelijk als je het gas er continue vol op hield).
De 250 rijdt imho gemakkelijker omdat je niet zoveel toeren hoeft te maken om toch een beetje vooruit te komen. Hang je echter teveel aan het gas dan gaat een 250 in het begin met je lopen.
Een 144 zou dan een goede keuze (middenweg) zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor een Rm 250 van '00 gaan met jouw budget hou je dan nog wat geld over voor eventuele kostten ofzo of voor extra onderdelen .Btw heb er toevallig nog 1 in de verkoop staan ;)
 
Ik zou voor een Rm 250 van '00 gaan met jouw budget hou je dan nog wat geld over voor eventuele kostten ofzo of voor extra onderdelen .Btw heb er toevallig nog 1 in de verkoop staan ;)
Ik zal voor een 2504t gaan maar aangezien je met jouw budget niet veel soeps kunt kopen adviseer ik je een 125cc 2t. 144 zal ik niet doen als beginner, slijt allemaal ff harder als een 125cc.
Bij ons in den-helder op een zachte baan rijden volwassen kerels op een 125cc menig 450cc 4t zoek.
Dus als je denkt dat je aan een 125 niet genoeg zal hebben.. zeker niet waar!
 
Had ik maar 200 euro budget dan wist ik het wel. er staat trouwens van iemand van dit forum een mooie cr125 uit 2001 voor 1250 euro das een koopje. Op marktplaats staat hij ook.
 
Oke bedankt jongens. ik ga zoeken voor een 125ccer ik denk een yamaha of honda vanaf bj 2000.
En Jaspercr125 zou je me die link kunnen sturen aangezien ik de kl*** knop van een persoonlijk bericht niet kan vinden.
ik hoop om meer reacties/info.
 
Als je 250 gaat rijden moet je echt wat spieren kweken.
Dit is mijn ervaring en ik ben 250 gaan rijden toen ik 18 was.
Hiervoor alleen een 50cc schakel gehad toen ik 7 was tot mijn 9e ofso, verder niks meer gehad. Ben zelf 1,83 en toen ik voor de eerste keer ging rijden wist ik meteen
dat ik een stel gewichten en een workout bench aan moest schaffen.
250cc is gewoon bruut aangezien je 40 a 50pk onder je kont hebt zitten met iets wat
nog geen 110 kilo weegt.
 
Laatst bewerkt:
je leert echt crossen op een 125 2T, niet op een 250 2T..

gezien je leeftijd enzo.. denk ik dat (mits je wil groeien in de sport) een 125 't beste is.

wat slijtage betreft, alles slijt. Ook een 250 2T.

je moet denken aan 't plezier en de progressie die je wil/gaat maken, niet aan de kosten.
 
Laatst bewerkt:
hallo,

ik ga begin 2010 beginnen met motorcrossen,
ik heb de kleding al en en kan nou niet kiezen of ik voor een 250 2t moet gaan of een 125 2t :/
de baanopzichter zei dat ik wel 250 2t pas en dat een 125 te snel slijt in het modder(waarop ik ga op rijden) en een vriend van mij die 250 2t heeft gereden raden mij aan om voor een 125 2t te gaan omdat ik daar meer op leer.
ik ben 16 jaar en 1.67m en voor de motor heb ik een budget van 2000 euries.
wat moet ik nou doen?

MVG Yago.

Ben zelf 24 en 1.80m
Handjes vol genoeg aan een 125cc
 
NEE Nee jullie hebben het helemaal fout beginnen met een 500 zodat je spieren kan kweken daarna een tijdje 125 gaan rijden.EN DAN PAS 250 en daarna 4takt om van je geld af te komen :+
 
oké, niet egoïstisch bedoeld, maar spieren kweken zal niet zo'n probleem zijn(3 jaar breakdance nu kickboks en fitness), al zal ik natuurlijk wel de nodige spierpijn krijgen in de gebruikte spiergroepen, maar daar heb ik alle vertrouwen in dat dat goed gaat, ik ben nu op zoek naar een yz125, ik heb gehoord dat die snel zijn,
bedankt voor alle info, als een van jullie nog wat kwijt wil hoor ik dat graag:D
 
NEE Nee jullie hebben het helemaal fout beginnen met een 500 zodat je spieren kan kweken daarna een tijdje 125 gaan rijden.EN DAN PAS 250 en daarna 4takt om van je geld af te komen :+


Zit imo nog wel een kern van waarheid in...
Half jaartje TE zwaar rijden en dan terugstappen...dan is het ineens allemaal 'kinderspel'
 
@ crosser9 kost idd veel geld, k heb maar 1 keer 2000 tot mijn beschikking.
@ frank! ja ik eentje vanaf bj 2000,
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan