125 of 250cc aanschaffen?

CrosserkeST

Rookie
20 apr 2008
2
0
Hey,

Ik ben een jaar geleden begonnen met crossen. Maar toen mocht ik van mijn vader geen zware motor kopen om te beginnen omdat hij bang was voor ongelukken. Hij vond dat ik maar eerst met een lichte motor moest leren rijden, dus ben ik dan maar begonnen met ene suzuki rm 85.

Nu kan ik (al zeg ik het zelf :)) toch al goed uit de voeten op die 85. Want bij het crossen op het land draai ik tog vlot mee met mijn vrienden (zij rijden 250 4tact of 125 2tact).
Nuja, die motor is dus egt wel te klein en nu vind ik het tijd voor iets zwaarders :P
Ook gaan zij regelmatig op circuit rijde, maar dat doe ik liever nog niet met die 85cc.

IK rijdt graag 2tact, maar ik twijfel tussen 250 of 125 cc, wat raden jullie aan?
Want ik wil graag een tijdje doorgaan met dezelfde motor, dus wil ik niet na een jaar
125 gereden te hebben dan toch een 250 aanschaffen.

Eneuh, welk merk/jaar raden jullie aan, ik heb een budget van rond de 2500 euro.
 
Hier zijn al heel veel topics over!!

Maar ik zou zeggen rij een keer op de motoren van je maten.
een 125cc en een 250, en kijk wat je het beste past.
maar dat had je denk ik ook wel zelf kunnen bedenken :')
 
Als je ook veel op bouwland rijdt en gewoon voor de fun, zou ik meteen voor een 250cc gaan.

Maar ga je voor het echte werk, dan is het misschien wel verstandig om eerst die 125cc is een jaartje te proberen.

Ik rij zelf voor de fun altijd op bouwland en ben op m'n 15e meteen 250cc gaan rijden. Daarvoor altijd met crossbrommertjes aan de gang geweest en ik was er zo aan gewend. Veel kwaad kan het niet lijkt mij.

Als je een tussen stapje neemt wen je er wel sneller aan, en omdat je ook de crossbaan op gaat lijkt met dat je dat wat sneller onder de knie krijgt met een 125 cc dan op een 250.
 
ik zal zeker voor een 125 gaan, ZEKER als je van plan bent wedstrijden te gaan rijden. Anders kom je echt niet mee met de open klasse.
 
Laatst bewerkt:
Daar gaan we weer.. :?

Ok...neem een 125...of misschien toch een 250. Hmm...alhoewel....een 500 is ook super!!
Ja!! Neem een 500 }) !! Of toch wel een 250...die weer handelbaarder is?
Hoewel je op een 125 ook snel kunt gaan.. :]

Oh.....whatever...ik zou in dit soort topics niet meer teveel van mezelf laten zien.. _O-
 
Daar gaan we weer.. :?

Ok...neem een 125...of misschien toch een 250. Hmm...alhoewel....een 500 is ook super!!
Ja!! Neem een 500 }) !! Of toch wel een 250...die weer handelbaarder is?
Hoewel je op een 125 ook snel kunt gaan.. :]

Oh.....whatever...ik zou in dit soort topics niet meer teveel van mezelf laten zien.. _O-
Doe je nu al :+
 
Ok..in dat geval:

TS geeft zijn keuze eigenlijk al zelf aan..
Hij wil niet na een jaartje 125 over naar een 250. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je als beginner ook wel twee jaar op een 125 kunt rijden.

Gezien leeftijd, ervaring en eerdere keuze zou ik voor een CR125 uit 2002/2003 gaan.

Andere merken kunnen ook, maar ja...ik ben nu eenmaal pro-Honda.
 
Ik zou een yamaha 250 uit '99 nemen staat op MP (s'heerenhoek zld).Heb die motor gezien en mee gereden gewoon super niks geen speling en ZEER nette staat.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben trouwens 17jr, 1m85 en 70kg zwaar.
Best wel groot om met een 85 te rijden :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan