125 tweetakt of 250cc viertakt aankopen?

crossrob

Rookie
17 sep 2006
2
0
alkmaar
Hallo,
Ik heb een 125 cc suzuki tweetakt, maar ik ben 190 cm lang en weeg 85 kilo zwaar, nu heb ik vernomen dat een 250 cc viertakt
vergeleken kan worden met een 125 cc tweetakt? Kan ik dan beter een viertakt gaan rijden met mijn gewicht? Hoe is de wendbaarheid?

Wie kan mij erover adviseren?

Alvast bedankt Rob *O* *O*
 
ik ben zelf ook van de zelfde lengte en gewicht en ik rij op een cr 125 uit 95 maar het is puur wat je er mee wil doen en wat je het fjnste vind rijden een 2takt heeft misschien wel wat meer onderhoud af en toe maar als die je kapot loopt scheeld het je hele veel geld met een 4takt als die ej stuk loopt en als je gewoon voor de lol rijd zou ik voor een 125 gaan rij je wedstrijden etc dan denk ik dat je gewoon moet kijken wat het beste bij je past
 
een 250 viertakt heeft niet minder onderhoud nodig als een 125cc tweetakt,maar aangezien het onderhoud van een 250cc viertakt heel wat ingewikkelder is en je een hele hoop meer geld meer geld kwijt bent, zou ik een 125cc tweetakt nemen.Zeker als je van plan bent een motor te kopen welke wat ouder is.
 
de 125 2T ,, heeft meer vermogen 35 pk is heel gewoon , ( meer ook )
de 250 4T ,, heeft minder vermogen 20 a 28 pk , is geschikter voor ook op de weg gebruikt ,, zuipt minder ,, socialer geluid ,, geen rook ( bij motorisch in orde )
met de 250 4T kan veel langer toe zonder revisie.
De 250 4T is makkelijker met geluid en emissie eisen .
 
Bedankt voor alle reacties,
Maar ik ben er nu nog niet achter of een 250 4takt net zo wendbaar of zwaar is al een 125 2takt.

Mvg Rob :} :}
 
Bedankt voor alle reacties,
Maar ik ben er nu nog niet achter of een 250 4takt net zo wendbaar of zwaar is al een 125 2takt.

Mvg Rob :} :}

het verschil in kg is van belang maar de setup van het frame nog belangrijker
met minder dan 5 kg merkt de gemiddelde crosser het niet zo ..
 
de 125 2T ,, heeft meer vermogen 35 pk is heel gewoon , ( meer ook )
de 250 4T ,, heeft minder vermogen 20 a 28 pk , is geschikter voor ook op de weg gebruikt ,, zuipt minder ,, socialer geluid ,, geen rook ( bij motorisch in orde )
met de 250 4T kan veel langer toe zonder revisie.
De 250 4T is makkelijker met geluid en emissie eisen .

jij hebt het misschien over off-road'jes 250cc viertakt zoals een xr250, dr250 etc, maar dus niet over yzf250, crf250 etc, is een wereld van verschil, zowel in vermogen al in onderhoud.Niet te vergelijken dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan