125cc 2takt op de snelweg

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Rijden jullie wel eens met de 125cc's op de snelweg? Geen uren, dat snap ik, is niks aan.
Maar als je zo 100km/u aan houd en je wisselt af en toe van snelheid tussen de 80 en 140 oid, dan moet het kunnen toch, een half uurtje snelweg?
 
Tuurlijk, dat kan wel. Zo lang je maar niet constant een zelfde toerental aanhoud voor lange tijd.
Ik zou alleen geen 80 gaan rijden op de snelweg, 100 als minimum houden en dan tussen 100-130 a 140 spelen ofzo.
 
Ja ok, maar dat is ook niet alles... en bovendien zie je dan niet goed wat er voor je gebeurd en verwacht ander verkeer wel dat jij daar rijd, m.a.w. zien ze je wel op tijd om naar links te gaan?
 
weet niet of je het over 2 takt of 4 takt hebt. Maar op een 4takt motor(scooter) rijd ik aardig lange stkken op de snelweg, dat is zon 100 km p/u en dat nog in het bloed hitte in spanje. 2 takt lijkt me iets minder goed om zo lang op een zelfde snelheid te cruisen
 
Betreft 2takt, 125cc. 2t schíjnt idd slechter tegen constant hoge toeren te kunnen..Zeggen ze..
 
Betreft 2takt, 125cc. 2t schíjnt idd slechter tegen constant hoge toeren te kunnen..Zeggen ze..

Ja ik heb het alleen gelezen, dus kan er niet echt uitspraken overdoen, zijn er hier genoeg die het je wel zo kunnen vertellen, ik zou het bijvoorveeld in het RS250/RGV250 topic even ook vragen. Of eventueel een 125cc topic wat er ook is als het goed is
 
Terug
Bovenaan Onderaan