125cc cr gekocht, Weinig compressie en rz getuned?

siep wokkel

MF veteraan
2 jan 2005
2.020
0
hallum
Hallo, ik heb een honda cr uit 2001 gekocht.


Er zit een vhm kop op, en op de cilinder staat R.Z. Meestal worden die initialen erin gezet als iemand hem getuned heeft... Misschien dat jullie de letters herkennen?


Verder heeft mijn maatje een yamaha 125 uit 99, en die heeft veel meer trekkracht onderin. Veel veller. We waren gister even te crossen in de klei, was hardstikke nat, en die van mij trok in het in de 2 soms niet eens (met hulp van de koppeling wel) Maar die van hem trok hem er zo doorheen.


Motor loopt verder prima, 1kickje en hij loopt (ook koud). Maar hij heeft amper compressie. Slinger hem ook zo met de hand aan.


Dit is niet normaal lijkt mij? Ook ivm zo'n hvm kop die voor meer compressie zou moeten zorgen?



Wat denken jullie? Zuigertje versleten ofzo? Of verkeerde koppaking oid?
 
In eerste instantie zou ik ook aan de zuiger/zuigerveren gaan denken
 
Als ik dan diep in de drek zit, en ik geef gas, dan trekt ie het niet. Mooooaaaap is het dan En klimt ie niet in toeren. Als ik dan even de koppeling erbij pak en flink gas, dan trekt ie het wel, hoog in toeren.

Die van mijn maatje trekt zich er door zonder de koppeling. En is veel agressiever onderin.



Oja, kan ik gewoon compressie meten, met zo'n meter? Wat ze ook wel bij auto's doen? En hoeveel bar moet het ongeveer zijn dan?
 
Laatst bewerkt:
Had zelf ook een honda cr125 uit 2002. Volledig getuned, en was ook niet vooruit te branden. De nieuwere honda's zijn niet zo snel. Vanaf 2004 weer wel.
 
Heb het cilinder er maar even afgehaald. En de zuiger is zwart onder de zuigerveer. Neem aan dat de zuigerveer versleten is dan.

Verder ziet de cilinder er niet bewerkt of getuned uit. Dus weet niet waarom die initialen er op staan.


Heeft iemand ook een werkplaatshandboek van een cr 125 2001?
 
Nu je het tog open hebt liggen gewoon vervangen!!
Dan kun je er weer even knallen iig })
 
ik heb zelf ook een CR125 alleen dan uit 99' en heb verder ook geen een probleem met wegtrekken pakt gewoon z,n toeren goed ook als ik vanuit stilstand een heuvel op rij ( natuurlijk gaat het wel veel rapper met meer toeren )

alleen heb ik ook gelijk een vraagje kan je gewoon bij de betere crosszaak een compresie meter kopen? en hoeveel bar zou een cr125 moeten hebben

Mvg Rico
 
Laatst bewerkt:
Heb het cilinder er maar even afgehaald. En de zuiger is zwart onder de zuigerveer. Neem aan dat de zuigerveer versleten is dan.

Verder ziet de cilinder er niet bewerkt of getuned uit. Dus weet niet waarom die initialen er op staan.


Heeft iemand ook een werkplaatshandboek van een cr 125 2001?

Even de cilinder op laten meten en als alles meezit er een nieuwe zuiger (overmaats?) inzetten met nieuwe pakkingen.
 
Heb het cilinder er maar even afgehaald. En de zuiger is zwart onder de zuigerveer. Neem aan dat de zuigerveer versleten is dan.

Verder ziet de cilinder er niet bewerkt of getuned uit. Dus weet niet waarom die initialen er op staan.


Heeft iemand ook een werkplaatshandboek van een cr 125 2001?


Die initialen zeggen mij zo niets maar als een cilinder getuned is hoef je het vaak helemaal niet te zien. Een goede tuner haalt overal een klein beetje weg en zorgt ervoor dat alles vloeiender loopt, zoals de benzine en lucht toevoer.
Waarvoor is jou motor eigenlijk gebruikt? Als hij voor grasbaan is gebruikt kant het natuurlijk zijn dat de power "onderin" iets minder is en "bovenin" juist meer. Een VHM kop hoeft niet altijd voor een hogere compressie te zorgen, omdat je verschillende binnenkopjes kunt monteren. Als het goed is staat er een nummer op het binnenkopje. Bel VHM eens op en vraag eens wat voor karakter jou motor krijgt met het kopje. Misschien moet er ook wel een ander binnenkopje in.


En de CR125'ers liepen tot en met de 2001 nog wel aardig. Vanaf 2002 t/m 2007 was het gewoon drama. Voor de hobbyrijders misschien goed te doen maar de wedstrijdrijders (knmv) reden er niet meer mee.
 
instant dood 8-)

@ts, snel zuiger vervangen voor ie gaat kantelen en je wandopvreet.

beter even langs een crosszaak waar ze ook in 2takt doen en daar even het spul laten zien en naar nieuwe zuiger vragen. navragen of de wand nahonen misschien nodig is.
 
En de CR125'ers liepen tot en met de 2001 nog wel aardig. Vanaf 2002 t/m 2007 was het gewoon drama. Voor de hobbyrijders misschien goed te doen maar de wedstrijdrijders (knmv) reden er niet meer mee.

Vorig jaar reden ze nog wel met de cr125 2007 bij de KNMV. Een vriend van me die reed namelijk daar ook met zijn honda.
Maar de bouwjaren 2002 en 2003 waren zowiezo traag als stront. En vanaf 2004 moet je de squish aanpassen etc.
 
Heb het cilinder naar de crosszaak gebracht. En even een nieuw zuigertje besteld. En pakkingssetje. De zuigerveer sloot helemaal niet goed af. Zat 1 of 2 mm tussen de einden waar ze bijelkaar komen.

De kerel die er verstand van had was er niet, dus morgen even bellen hoe en wat.



Heb de hele motor gelijk maar uitelkaar gehaald. Alles schoongemaakt, En alle boutjes in het vet en dan weer monteren.

Zoek alleen nog een nieuwe luchtfilterbak. Anders ook daar maar even bestellen.
 
1 of 2mm slotspeling? :/ :/
:X :X
-O-

wtffff

kweet niet hoe het bij 125cc fietsen zit. maar bij mn 86cc brommertje moet dat tussen de 0.15~0.30mm liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan