125cc Gilera Runner 4Takt valt weg bij gasgeven !

Frunkinmatt

Rookie
11 okt 2020
12
1
hoi allemaal
ik heb sinds een tijdje een Gilera Runner met een 125 cc 4takt motor
ik zit met een probleem wat al maanden speelt
als de motor koud is komt die niet van de plek en valt die weg bij gas geven
als die warm is moet ik met de gas pompen wil die voorruit komen ....
er zit een nieuwe ontsteking op
nieuwe bougie
carburateur is helemaal grondig schoongemaakt zowel buitenkant als binnenkant !
voordat ik de carburateur schoongemaakt had reed die wel iets beter maar ik kan je zeggen dat hier
veel troep uitkwam

bij het starten moet ik ook 3x gas geven en dan starten zonder gas wil die aan gaan
sproeier zit een 108 in
wie heeft dit probleem ook gehad en weet wat er bij zijn motor was ...????
De motor van de scooter ziet er als nieuw uit dus het moet niet zo'n heel groot probleem zijn lijkt me .... ( hopelijk)

Gr Moreno
 
Even vet gemaakt maar wat je schrijf is niet waar .
Op mijn Guzzi zit een echte acceleratiepomp welke in staat is bij hand bediening een paar meter ver benzine te spuiten .
Weet het is geen jappanner met een vlinderklep en veel meer van die onzin maar je moet niet iets beweren als je niet verder dan je neus kijkt .
Oja Guzzi maakte er al gebruik van in 1972 tot het injectie tijdperk aanbrak
Dat wist ik niet. Misschien werkt het bij deze Gilera ook wel zo.
Ik heb Lau de Guzziman er nooit over gehoord.
Alleen wel die dikke knal, en de carburateur hing alleen nog aan de gaskabel.
 
Verwacht het niet daar is de cilinderinhoud te klein voor
acceleratiepompen is meer voor boven een 400cc cilinderinhoud , als je bij dat soort en meer je gasschuif geheel open trekt zakt je vacuum in de aanzuig kanaal te veel in om nog genoeg benzine via de hoofdsproeier aan te zuigen en de oplossing is dan om een acceleratiepomp toe te passen iets wat bij een vlinderklep carb niet nodig is daar je bij het openen van je vlinderklep de vacuum gestuurde gasschuif die juist door het zakken van de vacuum langzaam zal reageren .
 
Oke ik ben nu verder en ik ga er toch op in dat de gasnaald niet omhoog gaat ( had weer wat tijd )
Verder het rubber van het membraam naar gekeken viel niks op te zien jammer genoeg
Andere benzine pompje erop nog niet helaas bougie alweer naar gekeken en was ook goed
Ik denk dat ik maar opzoek moet gaan voor een carburateur dit zal alles waarschijnlijk wel oplossen
Toch bedank allemaal voor het meedenken !
 
Even vet gemaakt maar wat je schrijf is niet waar .
Op mijn Guzzi zit een echte acceleratiepomp welke in staat is bij hand bediening een paar meter ver benzine te spuiten .
Weet het is geen jappanner met een vlinderklep en veel meer van die onzin maar je moet niet iets beweren als je niet verder dan je neus kijkt .
Oja Guzzi maakte er al gebruik van in 1972 tot het injectie tijdperk aanbrak
Ook mijn vorige 1977 Honda CB750 K7 had wel zeker een acceleratiepomp, tussen de 1e & 2e carb. om precies te zijn.
 
Nou we zijn een paar maanden verder aan het probleem ...
2de handse carburateur gekocht .. blijkt hetzelfde probleem te hebben ... nou toch even langs de revisie bedrijf gereden ... schoon laten maken en nog niks ... nu blijkt er aan de zijkant van de carburateur een gat te zitten ..
Deze heb ik dicht gemaak met gewoon een ander buisje ipv een met een gat
En je mag het raden !!!!
hij doet het gelukkig
Dus voor diegene waarvan de 4t motor van uit valt
CHECK DE GASNAALD DAN KOM JE HEEL VER!
 

Bijlagen

  • 9782ACDE-5943-4CEA-A327-57537F951D46.jpeg
    9782ACDE-5943-4CEA-A327-57537F951D46.jpeg
    256,4 KB · Weergaven: 6
Nou we zijn een paar maanden verder aan het probleem ...
2de handse carburateur gekocht .. blijkt hetzelfde probleem te hebben ... nou toch even langs de revisie bedrijf gereden ... schoon laten maken en nog niks ... nu blijkt er aan de zijkant van de carburateur een gat te zitten ..
Deze heb ik dicht gemaak met gewoon een ander buisje ipv een met een gat
En je mag het raden !!!!
hij doet het gelukkig
Dus voor diegene waarvan de 4t motor van uit valt
CHECK DE GASNAALD DAN KOM JE HEEL VER!
Wie het snapt mag het zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan