125cc opvoeren

reinberto

MF'er
10 feb 2015
33
0
Deventer
Dag mensen,

ik ben nieuw op het forum en probeer me een beetje wegwijs te maken, ik had zo her en der al gezocht naar een topic waar mijn vraag in voor zou kunnen komen, maar heb niet echt iets gevonden.

Het zit nu zo, ik heb een Kreidler street 125 dd (vergelijkbaar met yamaha ybr125) alleen deze heeft geen volle 11kw. ik zit op 8 of 9kw dacht ik. wat kan ik er aan doen om er net wat meer uit te halen? ik zat al te denken aan andere uitlaat, maar hij klinkt standaard al heel mooi vind ik en de uitlaat is een geheel,en ook geen kits verkrijgbaar. het blok heeft carburateur, dus daar is vast wel mee te sleutelen maar weet zo gauw niet waar ik moet beginnen.

ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen :D

M.v.gr. Reinbert
full
 
Met een uitlaat ga je niet gek veel mee winnen, dan kom je al snel aan een bigbore kit of iets dergelijks.

Ik had met dat geld fijn verder gespaard voor een A2 motor over 2 jaar.

Is zo'n blok nog ergens bewust geknepen? Is ook wel het uitzoeken waard.
 
De meeste 125cc 4takt motoren zijn bijna niet op te voeren zonder zeer ingrijpend te werk te gaan (cilinder uitboren, kop flowen). Alleen voor de zeer populaire modellen zijn grotere cilinderkitjes te koop.
Wat je wel kunt doen is een snellere uitlaat en kijken of je iets met de luchtinlaat (airbox) kunt doen. Maar dat scheelt hoogstens een km of 4 denk ik zo.
Soms kun je met andere tandwielen ook nog iets winst halen. Maar daarbij geldt: een hogere topsnelheid gaat ten koste van de kracht onderin, het zal veel langer duren om er te komen.
 
Laatst bewerkt:
Met een uitlaat ga je niet gek veel mee winnen, dan kom je al snel aan een bigbore kit of iets dergelijks.

Ik had met dat geld fijn verder gespaard voor een A2 motor over 2 jaar.

Is zo'n blok nog ergens bewust geknepen? Is ook wel het uitzoeken waard.

:^

Verder lekker laten gaan.
 
ah oké, duidelijk, dankje. maar hij kan dus geknepen worden. die van mij is dat niet want ik haal netjes 100-105. maar dan lijkt me dat er ook wat meer eruit kan worden gehaald, gezien hij geknepen is. ik ga is bij de motor boer hier vragen over de afstelling.
 
nouja, opzich niet super veel, maar 110/120 is wel leuk. maar gezien hij maar 8.4kw heeft en je er 11 mag zou ik er ook gebruik van maken. maar in eerste instantie wou ik een andere uitlaat, of een slip on oid. met het idee dat hij wel wat harder zou lopen, maar de uitlaat gaat lastiger worden dan verwacht aangezien er geen kits zijn maar de huidige uitlaat ook als een geheel aan elkaar gelast is terwijl hij wel in twee delen verkrijg baar is(demper en verloop apart).
 
Hij is niet geknepen. Hij zou geknepen zijn als je maar 80km/u zou kunnen halen.
Met lucht/oliegekoelde 4 takt 125cc blokjes is dit denk ik het maximaal haalbare, kijkend naar lange levensduur van het blok, om dit vermogen er uit te krijgen. Vergeet ook niet dat je de warmte kwijt moet. Met vloeistofkoeling heb je overal gelijke koeling, dat is bij lucht/olie anders. Ik denk dat er voor een Chinees blokje nog best wat vermogen uit komt, 8.4kW is dan best aardig. Ik krijg maar 6kW uit mijn Kymco K-Pipe.
 
Je motor is niet geknepen, 100-105km/h is een normale snelheid voor dit soort motortjes.
Als je iets sneller wilt is het het goedkoopst, gemakkelijkst en meest betrouwbaar om een andere motor te kopen (die wel de volle 11kW) heeft.
 
dit type heeft een carb

dus geen ecu... (kan niet gechipt worden)

verder zou ik hem niet tunen en gewoon een andere 125 kopen.

er gaat te veel kosten in zitten en je krijgt het er nooit meer uit.

en als je er toch mee door wil gaan zou ik er een turbo op bouwen :)
 
oké :)

hoe zit het trouwens qua uitlaat want er zijn genoeg universele uitlaten maar mijn demper/uitlaat is in zn geheel aan elkaar gelast. is het alsnog mogelijk kom er een slip on op te zetten of moet ik dan zelf hele custom exhaust pipes gaan maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan