125cc pitbike start opeens niet meer nadat ketting eraf viel

CJIHD

Rookie
16 jun 2022
4
1
Ik heb nu net 1 dag mijn nieuwe pitbike 125cc 4 takt ik wou een stukje gaan rijden en toen viel de ketting eraf (ketting zit een beetje te los) toen zetten ik de ketting weer erop en probeerde m te kicken maar hij wou maar niet starten terwijl die eerst perfect reed

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen en wat er mis mee is de bougie ziet er nog helemaal goed uit dus dat is het niet denk ik


Update: T is gefixt het was niks speciaals blijkbaar
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    400,3 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Ik denk dat t de compressie is want hij heeft brandstof en hij vonkt dus hoe zou ik dat moeten fixen geld is geen probleem
Als het de mogelijkheid hebt: compressie testen. Of misschien eerst, een verse bougie proberen.

Wel lekker trouwens dat geld niet het probleem is. Da's bij mij nog wel eens een probleem....waar geen werplaatshandboek een oplossing voor heeft.
 
Ik denk dat t de compressie is want hij heeft brandstof en hij vonkt dus hoe zou ik dat moeten fixen geld is geen probleem
Compressie kan je meten met een compressiemeter,maar om een idee te krijgen of hij helemaal geen compressie meer heeft
kan je voelen of er weerstand is als je de kickstarter met de hand naar beneden duwt.
 
Heb je al gekeken naar de eerder genoemde pick-up spoel ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik samen met mijn zoon veel plezier heb gehad met zo'n soort motor.
Maar dat was vooral vanwege het samen sleutelen en dat de onderdelen goedkoop waren.
Wanneer je liever rijdt dan sleuteld kan je beter voor Japanse motoren kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan