125cc Racers/streetfighters (11kw potentie)

Het verbaasd me dat er geen markt is voor poserbikes met 11kW. Een Yamaha R6 die er van buiten helemaal hetzelfde uit ziet als een reguliere R6, maar dan met een 125CC 1-cylinder onder het kuipwerk verstopt en een speakersysteem in de (nep)uitlaat om een 4-in-lijn geluid na te doen.

Topsnelheid zal met een beetje geluk 70km/h zijn (190kg en 180mm brede achterband) maar om langs de boulevard te cruisen heb je niet zo heel veel power nodig.
 
Wij zijn er bijna.
Kijk maar naar de CBR125R, 2013.
Heeft een achterband maat van 130/70-17.
Mijn CB500S uit 1999 heeft een achterband maat van 130/80-17.

Nog een paar jaar... ;)
 
Het verbaasd me dat er geen markt is voor poserbikes met 11kW. Een Yamaha R6 die er van buiten helemaal hetzelfde uit ziet als een reguliere R6, maar dan met een 125CC 1-cylinder onder het kuipwerk verstopt en een speakersysteem in de (nep)uitlaat om een 4-in-lijn geluid na te doen.

Topsnelheid zal met een beetje geluk 70km/h zijn (190kg en 180mm brede achterband) maar om langs de boulevard te cruisen heb je niet zo heel veel power nodig.

Uhm, wel eens een Yamaha YZF-R125 gezien?
Daarnaast weegt een R6 droog 166kg, maar zou je 'm helemaal vol gooien met alle vloeistoffen, dan nog net geen 190kg. Zo'n YZF-R125 weegt 138kg rijklaar. Je hebt alleen geen 4-cil geluid (1-cil is toch mooier) en je zit totaal niet comfortabel. Maar dat zit je ook niet op een R6. Zo lang de rest van de wereld maar ziet hoe stoer jouw motor is, maakt het niet uit dat je pijnlijke polsen en misschien een pijnlijke rug hebt. Al kunnen sommige mensen met rugproblemen juist weer alleen op een supersport rijden.
 
In het verleden hebben we de Cagiva Mito gehad:

Cagiva%20125%20Mito%2095%20%201.jpg


Leek sprekend op een Ducati 916:

Ducati%20916%2094%20%201.jpg


Formaat was identiek (inclusief wielbasis).

Banden zijn 110 voor 150 achter op 17" voor de Cagiva, 120 voor 190 achter op 17" voor de Ducati.

Remweg is geinig genoeg identiek (mindere remmen met minder gewicht).

Maar ja, als je de startmotor aanslingert hoor je natuurlijk direct het verschil. En helaas geen 11kW, maar 25kW (wel 125cc).
 
Cagiva had naam genoeg, niks posers aan. Daarbij komt dat Ducati toendertijd eigendom was van.... Cagiva :)

Vandaag de dag is Cagiva volgens mij van MV Agusta, en duc an Audi.
 
De Mito die hier boven staat is een zeer capabele machine en zeker niet enkel voor het posen. Maar het was om aan te tonen dat een 125cc motor ook "fors" kan ogen. De Yamaha R125 vind ik nog steeds vrij klein ogen. Je ziet direct dat het geen R6 is.

En aangezien er zat mensen zijn die motorrijden voor de looks en niet voor de pret, zie ik zeker een markt voor poser 125cc motoren.
 
Ik mis in dit topic de hyosung GT125R:
1373_foto4_91z2fbrkq.jpg

Toch wel een erg mooi fietsje! Met 2 cilinder luchtgekoeld blok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan