125cc vs 500cc

17tien

Die hard MF'er
5 feb 2005
352
0
/
Hallo,

Wat is nou eigenlijk sneller een rs125, mito etc, met ongeveer 17 a 19kw, Dus de oudere types of een gs500 die geknepen is op 25kw?. Welke zou vanuit stilstand sneller zijn, en welke zou een hogere top hebben. Ik heb gezocht maar kan dit echt niet vinden! Want aangezien ik nogal een snelheidsmonster ben, vooral het optrekken vindt ik super gaaf.
 
Echt niet!! Die blauwe is sneller :+

Maar meten is weten, dus ff proberen (proefrijden??) zou ik zeggen

:W
 
ik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.

125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken :N

25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken :]
 
ik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.

125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken :N

25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken :]


Jah, dat is wel waar, denk dat ik toch maar voor een gs500je ga of dat soort sigment. En ik les nu op een er-5, en die hebben ook nog wel lekkere trekkracht als je rond de 3000 toeren rijdt, dat kan je niet verwachten met 2t denk ik
 
ik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.

125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken :N

25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken :]
:^
Een 2 tact (RS125 / Mito dus) heeft pas veel hoger in z'n toerengebied vermogen. Een leuke 500 CC Twin op 25Kw houd bijna al z'n koppel en is vlotter weg.

Ook stabieler op de snelweg, nog te rijden met tegenwind ;) etc...

topsnelheid van mito is wel hoger dan 25kw gs500, er500,...
Wat rijd zo'n mito Top dan eigelijk ? (en de RS125 dan dus ook toch...)
 
Ja, maar daar moet de JBF nog vanaf :P

Japanese Bullshit Factor :+
of dat ding is gewoon niet goed geknepen, misschien ook mogelijk. lijkt me sterk dat 2 tellers allebij dezelfde afwijking hebben he ;) :N maar hoe hard gaat een 25kw normaal gesproken dan? ik reed toen der tijd 175 op mn vtr 250 uit 1989.
 
who fucking cares... alsof je altijd op top rijdt en volgas wegtrekt.

als je de motor koopt om in de kroeg mensen af te bluffen snap ik je niet echt...

hoop dat mn punt een beetje duidelijk is.
er zijn meer eigenschappen dan snelste zijn.
 
of dat ding is gewoon niet goed geknepen, misschien ook mogelijk. lijkt me sterk dat 2 tellers allebij dezelfde afwijking hebben he ;) :N maar hoe hard gaat een 25kw normaal gesproken dan? ik reed toen der tijd 175 op mn vtr 250 uit 1989.
Iedere motor heeft tellerafwijking hoor, das normaal :)
De mijne gaat met mij erop 185, maar ik vang wel meer wind dan de gemiddelde persoon met mijn 2 meter :+

who fucking cares... alsof je altijd op top rijdt en volgas wegtrekt.

als je de motor koopt om in de kroeg mensen af te bluffen snap ik je niet echt...

hoop dat mn punt een beetje duidelijk is.
er zijn meer eigenschappen dan snelste zijn.
:^
 
who fucking cares... alsof je altijd op top rijdt en volgas wegtrekt.

als je de motor koopt om in de kroeg mensen af te bluffen snap ik je niet echt...

hoop dat mn punt een beetje duidelijk is.
er zijn meer eigenschappen dan snelste zijn.
nouja, over het algemeen trekken motoren die snel rijden ook sneller op. TS wou weten wat sneller optrekt, vandaar.

ik kan het me wel voorstellen, als je een 25kw motor mag wil je het liefste wel de snelste. zelf trek ik regelmatig hard weg bij het stoplicht omdat me dat een kick geeft, net zoals je knie over het asvalt laten schrapen. het is maar net waar je van houd, ik kan me voorstellen dat als je een chopper hebt je hier niks om geeft. maar ik dus wel en TS ook en met ons vele MFérs ;)
 
ik trok al die 125cc 2t brommertjes eruit met mn honda vtr250 25kw.

125cc is wel leuk, maar je hebt het gevoel dat je nogsteeds op een opgevoerde brommer rijd en op de snelweg heb je helemaal niks te zoeken :N

25kw motor rijdt harder, veeeeel minder toeren dus minder slijtage en veel meer koppel dus sneller optrekken :]
VTR250-rijders zijn relaxed 8-)
 
Hey,

Bij de rijschool heb ik met een cb500 25kw gereden.
Het is wel zo dat je met zo een ding gewoon de koppeling moet los laten en je rijdt... iedereen kan met zo een fiets rijden. :z
Rijden met 2T is moeilijker!

Je moet wel echt zeker weten dat je een 2T wil. Ik heb zelf ook een rs125 en het is gewoon zalig! Vanaf 8000 toeren dan wel, bij de cb was het gadaan bij 7000.
Den er ook aan dat het verbuik iets hoger is en dat goeie 2T olie veel kost.


Om het verhaal kort te maken :+ ik heb liever de rs omdat deze sneller is, tussen 150 en 170( hangt van omstandigheden af) de cb niet meer dan 130, harder optrekt....

Je moet zelf weten wat voor jou het belangrijkste is :W
 
Ik weet niet of ik nu onzin blaat hoor, maar is het niet zo dat je met een 500/600ccer dan bijna altijd over die 25kw beschikt. In een veel groter toerengebied bedoel ik daarmee. En bij een 125je alleen in de hoge turen beschikt over die 25kw.
 
ik heb ook een 600cc 25kw en loopt ongeveer top 180 als ik erop lig en alles gunstig is... op de teller dan nog..

Maar ik ben het met de meeste hier eens dat rood gewoon sneller is.. *O*
En 125cc is net een brommer ik denk vooral op snelweg...zouzowiezo minstens 250cc kopen dan.
 
Dat een CB500 op 25kw niet harder dan 130 wil geloof ik niet, maar tot die 130 trekt ie vast wel een stuk harder door dan een RS125.

Een 2 takt heeft de powerband pas hoog in toerental zitten. Nadeel hiervan is dat je onderin niet even snel het gas kan open trekken in een gevaarlijke situatie. Voordeel is dat ie lekker 'scherp' is bij hoge toerentallen.
Bij 4 takt en zeker bij 1 en 2 cilinders heb je al vanaf een laag toerental flink wat vermogen tot je beschikking.


Maargoed, ik heb persoonlijk liever over een groot toerengebied veel koppel en veel vermogen tot mn beschikking en liever dat de koek dan op is bij 8000 toeren (als we praten over een 1-pitter). 4 takt remt ook een stuk beter op de motor af dan 2 takt, die rijd gewoon door :P Dus remblokjes mag je ook wel voor sparen dan.

Een 125cc 2 takt is best leuk, zo lang je er maar hard mee rijd. En hard rijden kan niet overal en altijd, dus heb ik liever een motor die 120-130km/u met relatief laag toerental kan rijden.

En om dan meteen de vraag van de TS te beantwoorden : de geknepen GS500e is vele malen sneller weg dan de RS125, echter zal de RS125 een hogere top hebben (mits de GS geknepen is). Maargoed, elke auto trekt een 125cc eruit of het nu 2 of 4 takt is.

Zoals gerrievanwelde al zegt, moet je er voor kiezen om 2 takt te rijden. Maar datzelfde geldt ook voor 125cc 4 takt rijden (dat is gewoon op een vlotte brommer rijden als het ware, waar een 2 takt tenminste nog dik boven de 120 doorgaat)
 
Dat een CB500 op 25kw niet harder dan 130 wil geloof ik niet, maar tot die 130 trekt ie vast wel een stuk harder door dan een RS125.

Een 2 takt heeft de powerband pas hoog in toerental zitten. Nadeel hiervan is dat je onderin niet even snel het gas kan open trekken in een gevaarlijke situatie. Voordeel is dat ie lekker 'scherp' is bij hoge toerentallen.
Bij 4 takt en zeker bij 1 en 2 cilinders heb je al vanaf een laag toerental flink wat vermogen tot je beschikking.


Maargoed, ik heb persoonlijk liever over een groot toerengebied veel koppel en veel vermogen tot mn beschikking en liever dat de koek dan op is bij 8000 toeren (als we praten over een 1-pitter). 4 takt remt ook een stuk beter op de motor af dan 2 takt, die rijd gewoon door :P Dus remblokjes mag je ook wel voor sparen dan.

Een 125cc 2 takt is best leuk, zo lang je er maar hard mee rijd. En hard rijden kan niet overal en altijd, dus heb ik liever een motor die 120-130km/u met relatief laag toerental kan rijden.

En om dan meteen de vraag van de TS te beantwoorden : de geknepen GS500e is vele malen sneller weg dan de RS125, echter zal de RS125 een hogere top hebben (mits de GS geknepen is). Maargoed, elke auto trekt een 125cc eruit of het nu 2 of 4 takt is.

Zoals gerrievanwelde al zegt, moet je er voor kiezen om 2 takt te rijden. Maar datzelfde geldt ook voor 125cc 4 takt rijden (dat is gewoon op een vlotte brommer rijden als het ware, waar een 2 takt tenminste nog dik boven de 120 doorgaat)

Een auto trekt ook geen 125cc 2 takt motor eruit, of er moet een dikke bmw 5 serie naast je staan met een 3 liter motor. Want een 2takt doet er zon 7 sec over om naar de 100 te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan