125cc zonder motorrijbewijs vanaf je 16e

ness_stuart

MF'er
12 jun 2006
158
0
Amersfoort
Hee!

Vorig jaar was ik in Italië op vakantie, waar ik veel jongens zag van 16/17/18 op 125cc motoren zonder rijbewijs. Hoe zit dat?
Mag je in Italië op je 16e al 125cc motoren rijden zonder rijbewijs??

(dan kan ik tenminste gaan rijden door de bergen van Italië als ik er weer ben *O* )
 
Mag een 17-jarige Nederlander in Italië ook al rijden met 125cc dan??
:N
Net als dat je in België als nederlander niet met een <125 cc mag met je auto rijbewijs.
De regels die voor jou van toepassing zijn in je eigen land gelden daar ook.

Of je er problemen mee krijgt is 'n 2e.
 
:N
Net als dat je in België als nederlander niet met een <125 cc mag met je auto rijbewijs.
De regels die voor jou van toepassing zijn in je eigen land gelden daar ook.

Of je er problemen mee krijgt is 'n 2e.
dus een italiaan mag hier in NL op zn 16e rondcrossen op 125cc? of lees ik nu weer niet goed
 
Jaa maar als binnen Nederland geldt dat een Italiaan NIET op een 125cc mag rijden, terwijl hij dat wel mag in zn eigen land.. mogen wij nederlands dan ook rijden op 125cc's in Italië, terwijl we dat in Nederland niet mogen? :P
 
Jaa maar als binnen Nederland geldt dat een Italiaan NIET op een 125cc mag rijden, terwijl hij dat wel mag in zn eigen land.. mogen wij nederlands dan ook rijden op 125cc's in Italië, terwijl we dat in Nederland niet mogen? :P

dat ligt er geheel aan of je speciale papieren nodig heb om als italiaan zijnde in italie met 16 jaar op een 125cc te mogen rijden.

vroegah kon je in nederland zonder papieren op je brommer rijden. tegenwoordig hebben de 16jarige een certificaat nodig.

geldt dat in italie ook zo, dat je voor de 125cc een certificaat of iets degelijks moet hebben dan zal het niet mogen als nederlander zijnde.
 
wat je nodig hebt om een 125 cc ding te huren weet ik niet, ik heb enkele jaren geleden op vakantie een schakelbrommertje (50cc) gehuurd, redelijk beschadigd, en bij terugkomst na een paar uur toeren, zat die vriendelijke italiaanse dame te zoeken of er geen nieuwe schade zat.. Ze wilde zowat de reeds aanwezige schade aan ons doorberekenen, en probeer dan maar eens in je beste italiaans iets uit te leggen :)

wat ik wil zeggen, wees voorzichtig daar te huren, want ik kreeg het gevoel dat ze je toch proberen te naaien :) Maar al met al, t blijft een prachtig vakantieland :D
 
wat je nodig hebt om een 125 cc ding te huren weet ik niet, ik heb enkele jaren geleden op vakantie een schakelbrommertje (50cc) gehuurd, redelijk beschadigd, en bij terugkomst na een paar uur toeren, zat die vriendelijke italiaanse dame te zoeken of er geen nieuwe schade zat.. Ze wilde zowat de reeds aanwezige schade aan ons doorberekenen, en probeer dan maar eens in je beste italiaans iets uit te leggen :)

wat ik wil zeggen, wees voorzichtig daar te huren, want ik kreeg het gevoel dat ze je toch proberen te naaien :) Maar al met al, t blijft een prachtig vakantieland :D

En wat had je nodig toen je em huurde? Rijbewijs? Certificaat? Niks? :P
 
En wat had je nodig toen je em huurde? Rijbewijs? Certificaat? Niks? :P


ja, dat had ik er inderdaad bij kunnen zetten O-)

een id kaart/rijbewijs afgeven was voldoende, dus ik koos toen voor mn rijbewijs :-) , en een hoop geld geloof ik, borg enzo, was best duur, al weet ik het exacte bedrag niet meer..

ik had toen wel al mn motorrijbewijs trouwens, net een paar dagen voor mn vakantie gehaald *O*
 
Ik heb het vermoeden dat je dus 17 bent.
En dan wil je (vermoedelijk)zonder ervaring IN ITALIE een motor gaan huren.
Lijkt me niet slim.
Ik ga ervan uit dat ze daar net zo rijden als in spanje en frankrijk, en dan is het als ervan rijder al moeilijk om veilig mee te rijden met het overige verkeer.
Mocht je overigens in dit soort landen een ongeluk veroorzaken dan heb je een GROOT probleem.

Nogmaals, dit is zo in frankrijk en spanje maar italie lijkt me net zo'n land.
 
Ik heb het vermoeden dat je dus 17 bent.
En dan wil je (vermoedelijk)zonder ervaring IN ITALIE een motor gaan huren.
Lijkt me niet slim.
Ik ga ervan uit dat ze daar net zo rijden als in spanje en frankrijk, en dan is het als ervan rijder al moeilijk om veilig mee te rijden met het overige verkeer.
Mocht je overigens in dit soort landen een ongeluk veroorzaken dan heb je een GROOT probleem.

Nogmaals, dit is zo in frankrijk en spanje maar italie lijkt me net zo'n land.

stupid.gif

klopt, die gastjes rijden daar als gekken...
 
Hoo maar nee dat was ik niet van plan.
Ik weet inderdaad hoe asociaal ze rijden in Italië, ze rijden meer op 1 wiel dan op 2 :o

Het gebied waar we dit jaar op vakantie gaan, heeft nogal wat bossen :P
En met een 125cc crosser door een bos raggen is natuurlijk ontzettend vet..
Daar ging het me ook om, de weg zal ik zoveel mogelijk proberen te vermijden.. veels te gevaarlijk!
 
De Belgen die met een autorijbewijs op een 125 mogen mogen dat ook in Nederland. Dus die Italiaan ook. :)

Ja en dat vind ik dus vreemd. Dus een 16-jarige Italiaan die hier op vakantie is mag een 125cc motor huren ?

Ik vraag het me af... ook een Belg op een 125cc Nederland in...
Dus mogen ze ook proefritten maken met een autorijbewijs op een 125cc 4 takt (Belgen)

Baksteen ? :) Of een andere collega ?
 
Hoo maar nee dat was ik niet van plan.
Ik weet inderdaad hoe asociaal ze rijden in Italië, ze rijden meer op 1 wiel dan op 2 :o

Het gebied waar we dit jaar op vakantie gaan, heeft nogal wat bossen :P
En met een 125cc crosser door een bos raggen is natuurlijk ontzettend vet..
Daar ging het me ook om, de weg zal ik zoveel mogelijk proberen te vermijden.. veels te gevaarlijk!
Aha,

Dan geef ik je groot gelijk.
Veel plezier alvast toegewenst :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan