GS1000 waar isie nu??

XRV rider

Die hard MF'er
28 okt 2004
823
121
Een bewoond eiland
Ongeveer 12 jaar geleden (edit; 11 jaar dus..) heb ik m'n Suzuki GS1000 verkocht. Deze fiets had ik origineel gekocht en in de loop van jaren verbouwd en getuned.
Dit is dus ook een van de fietsen waar ik nog spijt van heb dat ik 'm verkocht heb en ik ben nu dus benieuwd of er nog wat van over is...waarschijnlijk zwerft het blok nog wel ergens rond, hopelijk in de fiets van een liefhebber...

In '95 istie verkocht aan iemand die alleen het blok zou gaan gebruiken voor z'n streetfighterproject, wat er met de rest van de fiets is gebeurt weet ik niet.
Het kenteken bestaat iig niet meer.

Aan het blok had ik het volgende gedaan;

-1100 Wiseco-kit.
-Kop geflowed en aangepast op GSX1100 CV-carbs+ K&N filters.
-Grotere RVS Manley kleppen (maat weet ik niet meer).
-Handbediende nokkenaskettingspanner.
-Verstelbare nokkenastandwielen.
-Doorgelaste krukas (Ex Henk v/d Mark, yep, diegene die rond '80 in de
sportklasse 1000 reed).
-Dyna ontsteking.
-Koppeling aangepast (zwaardere achterplaat+demperveren, APE platen en veren).
-Aandrijving oliepomp aangepast (meer opbrengst).
-Zeer speciale closeratio bak, +/- 140km/h in z'n 1 (Ex Henk v/d Mark)
-Oliekoeler en externe olieleidingen naar de kop.

En dan ben ik vast nog wat vergeten... Blok had +/- 100pk aan het wiel bij +/-7500 t/min, wat vooral kwam doordat de originele nokkenassen nog gemonteerd waren, deze hielden het topvermogen behoorlijk tegen , Blok was wel supersoepel, handig met zo'n closeratiobak...
Max.koppel (+/- 90 Nm ahw)lag op een heel laag toerental. Hij was bizar sterk en deed qua koppel weinig onder voor m'n FZR1000 EXUP die ik toen ook had.
Afstellingen zijn toendertijd bij Ruud Frederiks gedaan.

Rijwielgedeelte was in de loop van de tijd ook helemaal aangepast, o.a. '87er GSXR1100 achterbrug, ZXR750 achterwiel, Technoflex schokdempers (niet op foto), FZR1000 EXUP ups-vork + wiel en remmen (later vervangen door een normale vork uit een FZR1000 Genesis i.v.m lekkages)enz. enz.
Verder veel draai- en freeswerk, alles RVS en alu.

Mijn vraag is nu; wie weet wat er van deze fiets gekomen is of weet waar het blok gebleven is?

Fotootje; (die wielen heb ik helaas nooit meer gespoten en zo istie dus ook verkocht |( )
 
Laatst bewerkt:
Het gaat dus om deze fiets;

full
 
Nog een dan;

full


Eigenlijk is het puur jeugdsentiment, als ik zo al die verhalen lees in dit sub-forum zou ik zo weer een GS of GSX kopen als hobbyproject Of een CB, ook sentiment pff.... Maarja, de schuur is vol hoorde ik vanavond... '( Wie weet ooit weer...
 
Laatst bewerkt:
kenteken is ZL-70-82 maar zoals je op de RDW-site kan zien staatie niet meer op naam dus ik heb er weinig hoop op dat ik 'm ooit nog zal zien.

Maar misschien dat het blok nog ergens rondscheurd?

Soms moet je een bepaalde motor gewoon NIET verkopen en deze was er dus zo één |( .
Daarom zou ik het leuk vinden om te zien dat iig het blok nog gebruikt wordt op de manier waarvoor ie opgebouwd is :]

Nog een fotootje toen die nog helemaal origineel was (en olie zoop...daar is nl het hele verhaal mee begonnen toendertijd ;) )

full
 
Ziet er goed uit, ik had een paar jaar terug ook spijt toen ik de 1000S verkocht had, dus nu heb ik er weer één! *D
 
En hier staatie op de bank, een van de vele Dyno-runs. de laatste grafiek heb ik nog wel ergens, ik dacht in het WPH en dat ligt ergens op zolder.. Als ik 'm kan vinden post ik 'm nog wel.

full
 
Ik had een blauw-witte gerestaureerd.

(Afbeelding)

En ben nu met deze rood-witte bezig, deze word niet origineel.

(Afbeelding)

Heel mooi! ben een beetje jaloers.. :}
Ik heb ooit een blauwe-witte te koop zien staan, ik dacht op de motorjaarbeurs.
Was niet helemaal origineel, maar de onderdelen die waren vervangen waren wel allemaal van de jaren '80, Lockheed remmen, PVM wielen enz. het racespul van toen dus :9~
 
Omaatjuuh!!! Wegwezen! })

Met een beetje geluk staat er na 15 jaar komende donderdag weer een '79er GS1000 in de garage! *O*
Kwam 'm per toeval tegen en kon 'm niet laten staan. Beetje vervroegd winterproject zullen we maar zeggen :+

Moet er wel even 550km voor heen en weer rijden dus ongeacht de staat waarin ie is, hij gaat mee!
 
Wat een teringeind...Moet je hem uit oostduitsland halen ofzo?

Maar gefeliciteerd en maak er wat moois van!
 
Heen en weer he ;)
dus 275 enkele reis.

Succes alvast met de GS *O*
Was net wakker...Dus met slaperige oogjes gelezen. :z

Klopt ;)

En nog ff herberekend, het is maar 255km enkele reis, én donderdag is het mooi weer om een dagje in de auto te zitten... _O-

Maar nogmaals succes met de GS!
Hoop eigenlijk dat hij in niet zo'n goede staat is, mag altijd graag de projectjes hier lezen (er van uit gaande dat je de vorderingen hier bij houdt). Vind ik altijd erg leerzaam. :Y
 
Dus twaalf jaar geleden had je al een GSR? Zie linker kapje...

full


Mooie fiets man!
Succes met je "'nieuwe'' GS1000.
 
Dus twaalf jaar geleden had je al een GSR? Zie linker kapje...

[afbeelding]

Mooie fiets man!
Succes met je "'nieuwe'' GS1000.


Goed he :+
Dat "GSR" had ik toen zelf maar bedacht. Suzuki zal 12 jaar later gedacht hebben "beter goed gejat dan..." :z Jammer dat het alleen bij de naam is gebleven.

Edit; ik dacht dat je die GSR600 bedoelde maar 'k heb ff jouw GSR900 project zitten bekijken, mooi man! Respect voor het freeswerk, wordt een mooie fiets :Y
 
Laatst bewerkt:
Hij staat binnen! *O*

Ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit, is waarschijnlijk ooit al eens opgeknapt geweest en daarna weer liefdeloos misbruikt..
Maarr, hij draait goed (voor een blok wat waarschijnlijk 150000km gedraaid heeft). Koppelingskorf rammelt natuurlijk maar da's geen probleem, blok gaat toch opnieuw opgebouwd worden *D

Rempomp is lek, achterrem loopt aan, ketting en tandwielen zijn gaar, voorvork dempt voor geen meter, Chinese banden |( .
Maar de basis is prima, hij is echt 99% origineel voorzover ik nu gezien heb. Alleen uitlaat, spiegels en knipperlichten (waar..?) zijn niet origineel.





De bedoeling is om 'm niet té modern te maken maar wel een andere voorvork, wielen, remmen, achterbrug (of deze verbouwen) enz.
ik wil de vorderingen wel in dit topic gaan plaatsen (of is dit meer iets voor in de Streetfighter-afdeling?) maar een snel project wordt het niet, eigenlijk is het de bedoeling om de komende winter pas te beginnen maar nu ie er toch al staat :z

Eerst de garage maar's inrichten (2 maanden na de verhuizing.. B| ), werkbank maken enz. en dan nog een paar beloofde klusjes voor anderen. Ondertussen zal ik tussen de bedrijven door Soesje wel langzaam strippen :9 en een beetje rondkijken voor onderdelen en ideeën.

Eerste onderdeel waar ik naar op zoek ben: een achterlichtglas. Heeft iemand er toevallig nog één liggen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan