Honda replica

Voxonda

MF veteraan
5 aug 2004
3.388
4
Grootebroek
Hey,

Pak de draad met mijn VOS-OSS replica weer op, na een tijdlang stilgelegen te hebben. Je weet wel: druk, druk, druk.........

Ik heb hulp nodig bij het vinden van een stuurkuipje, denk van E-Glass, en het zitje, zoals gebruikt door Honda Ridderkerk in de 70-er jaren.
full


Foto met dank aan Harrie van de Kruys.
 
Hoi,

Neen het wiel zit er nog niet in, heb motor vandaag bij stalling van maat weggehaald. Vanavond/morgen begin ik en zal ik wat foto's maken/plaatsen.

Gr.
 
Lekker blijven zeiken, kost tijd om een en ander te verzamelen. Daarnaast is het moeilijk, zo niet onmogelijk, om alle exakte onderdelen te vinden. De gebruikte originele spaakwielen zijn gemakkelijk te vinden, dit SMAC voorwiel heb ik al jaren in bezit en stamt uit dezelfde periode (1973/74). Verder hoeft het geen 1 op 1 kopie te zijn.
Ik ga gewoon lekker mijn gangetje. :W
 
ik heb zelf jaren met zo,n honda gereden met 836cc het verschil met 970 was niet groot en je hoeft het blok niet aan tepassen
het zwakke punt is de achtervork (lagering) en de voorpartij(balhooft)
zoek een goede uitlaat en dan kan het nog best hard gaan
 
Hey John Doe,

Hier een met Ronal wiel, ga het pasmaken en voorlopig gebruiken. Let niet op het zitje, dit gaat eraf maar had ik nog liggen.

(Afbeelding)
Gebruik je ook nog een oliekoeler? Ik zie allerlei slangen lopen... En dat olietankje lijkt ook iets aangepast :Y

Verder erg gaaf project!! (Lijkt verrektes veel op mijn project, maar dat schiet nog niet erg hard op momenteel...)
 
ik heb zelf jaren met zo,n honda gereden met 836cc het verschil met 970 was niet groot en je hoeft het blok niet aan tepassen
het zwakke punt is de achtervork (lagering) en de voorpartij(balhooft)
zoek een goede uitlaat en dan kan het nog best hard gaan
Hey Mr Bean,
Heb je, toen, nog iets aan deze 'probleemgebieden' gedaan?
PS. Kom je oorspronkelijk uit Zaandam?

Gr. Rob
 
Hey John Doe,

Hier een met Ronal wiel, ga het pasmaken en voorlopig gebruiken. Let niet op het zitje, dit gaat eraf maar had ik nog liggen.

(Afbeelding)

Ziet er goed uit! (laat ze maar lekker zeiken :P ) Met die verstralers wordt het zeker een mooi ding. Die lampen kun je volgens mij ook nog wel op marktplaats vinden.

Heb je al een ander zitje? Is zoiets anders wat voor je O-) ?
full
 
[/quote]
Heb je al een ander zitje? Is zoiets anders wat voor je O-) ? (Afbeelding)
[/quote]

Hey John Doe,
Ga toch gewoon m'n eigen gangetje, hou wel van een beetje commentaar.
Is niet de vorm die ik zoek, maar hou me zeker aanbevolen indien je het zitje 'weg' wilt doen!
Je heb een prachtfiets die Rickman!Piccie???

Gr. Rob
 
Hoi Rob,

De piccies kun je hier vinden, anders maak ik zo'n puinhoop van je topic:

Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Ik heb nog zo'n zitje, deze is iets verlengd naar twee-zits, maar eenvoudig weer terug te bouwen.

Ik zag dat je brembo's op je Smac hebt? Past dat eenvoudig qua gaten?
Op de foto's zie je op de mijne nog uitgeboorde Honda schijven, maar deze wil ik eigenlijk vervangen voor Wiwo's. Helaas zijn die 7-gaats, ik heb dus een ander hart nodig. Ben nog op zoek naar een gelegenheid om dit te laten draaien (evt in ruil voor een rickmanzitje :X )

Heb je nog pic's van de CB die je vroeger had?

gr. John
 
Terug
Bovenaan Onderaan