Het grote XJ/XS topic deel 2!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Omdat het eerste deel(eindelijk) vol is hierbij deel 2 *O*

Brik er maar op los!


full


Foto er bij voor het visuele aspect van dit topic O-)
 
moguh :)

en voor de verwoede sleutelaar:

Helaas mijn XJ750 (41Y) is te koop
Bouwjaar is 1984
ik zie het niet zitten om hem zelf weer op te lappen, het ontbreekt mij simpelweg aan technische kennis, gereedschap, plaats en tijd ;(
Naar een motorzaak brengen ter reparatie is kostentechnisch niet verantwoord :o
Liep (eindelijk) weer voorbeeldig totdat de versnellingsbak "vast" zat. Hij kan alleen in 1 en een soort van vrijloop. Niet in een echte neutraal stand. Wil dus ook niet starten,daarvoor moet hij echt in neutraal staan... Vanmiddag constateerde ik dat de voorvorkpoten ook lekken. Verder is hij helemaal in orde :+

- goede banden
- givi monorack (alleen topkoffer)
- recentelijk CDi vervangen
- glaszekeringen vervangen voor steekzekeringen

tegen elk aannemelijk bod -O-
 
even zo mijn xj 750 seca bj.1982 zilveris tekoop volgend jaar belastingvrij en waar niets aan opteknappen is. dat heb ik algedaan zie foto

in 2005 grote beurt met alles er op en er aan en met de volgende nieuwe onderdelen

-banden bridestone bt 45
-accu
-benzinekraan
-conische balhoodflagers
-gaskabel
-koppelingskabel
-uitlaat zo goed als nieuw

met windscherm en valbeugels

motor rijdt perfect in het najaar nog in de moezel geweest dus iets voor een brikker, of weet een brikker iemand voor deze motor dan ben ik benieuwd

ruim 450 euro aan nieuwe onderdelen rij je voor 950 euro van de zomer op de motor overal heen

mailen naar ajcaspers47@hotmail.com voor meer informatie.

mvg

Bijlage: motor 2 004.jpg
 
Vraagje....van een Marauder rijder.....

Heb mij miskocht met schokbrekers, nu wil ik deze verkopen, er is een aspirant koper deze rijdt (let op komt ie) Yamaha XJ 700; verdere details heb ik niet.

Mijn vraag is: welke schokbrekers zitten onder een XJ700; dus lengte van oog tot oog en hoe groot/klein is het oog (10 of 12 mm.) ?

Hoop spoedig antwoord te mogen ontvangen; je mag me eventueel mailen op
blieveloepe@telenet.be.

Bedankt alvast,
Boy.
 
en ookWasdanou? :?
Vallen we ineens allemaal spontaan van ons geloof?

o nee hoor , krijg steeds weer spijt als ik de advertentie,s geplaats hebt en kijk dan weer naar de bijde xj,en en denk dan toch maar niet .

zijn onderschatten motor fietsen die het rijden meer dan waard zijn

misschien van de zomer eens ergens bij elkaar komen met de brikken

mvg oldtimer.
 
Hahaha..je hoeft je echt niet schuldig te voelen kèrl:

ten eerste kan ik me goed voorstellen dat je wel eens wat anders wilt,
ten tweede zijn er wel meer die (tijdelijk) van hun geloof vallen -> Dirk (hihihi),
en als laatste is niet iedereen bereid (en kundig) om met sleutelwerk z'n brommert rijdende te houden,dus als er zich dan een kansje voordoet om een moderner (lees: onderhoudsvriendelijker) fietsje te kopen.... ;)
 
Hahaha..je hoeft je echt niet schuldig te voelen kèrl:

ten eerste kan ik me goed voorstellen dat je wel eens wat anders wilt,
ten tweede zijn er wel meer die (tijdelijk) van hun geloof vallen -> Dirk (hihihi),
en als laatste is niet iedereen bereid (en kundig) om met sleutelwerk z'n brommert rijdende te houden,dus als er zich dan een kansje voordoet om een moderner (lees: onderhoudsvriendelijker) fietsje te kopen.... ;)

Tja, ben ook van m'n geloof gevallen, rijdt ook wat moderners maar wel Yamaha en XJ
 
Nou ehh
- knipperlichten voor van Suzuki
- knipperlichten achter van andere Yamaha
- spiegels imitatie
- uitlaatdempers Jama Original
en natuurlijk bagagerekje ;)

:} . Zover had ik dus nog niet gekeken. Maar aan die dingen stoor ik me niet. Die claxon voorop is echt geen gezicht, die vervang ik een keer want dat ziet er echt niet uit. Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
 
Hahaha..je hoeft je echt niet schuldig te voelen kèrl:

en als laatste is niet iedereen bereid (en kundig) om met sleutelwerk z'n brommert rijdende te houden,dus als er zich dan een kansje voordoet om een moderner (lees: onderhoudsvriendelijker) fietsje te kopen.... ;)
:o voel me duidelijk aangesproken

Wel met een beetje pijn in het hart, want de "nieuwe" liefde is toch nog niet zo zuinig, en dat met woonwerk verkeer van 20.000 km per jaar, gaat toch in de papieren lopen . .
 
Kreeg vandaag een blauwe enveloppe, de oudste xj is dit jaar 25 en dus belastingvrij :) Nu hem nog effe afmaken en dan kan/mag hij mee naar de p&p. De zwarte geeft nog steeds startproblemen, die gaat ws gesloopt worden binnenkort.
 
Kreeg vandaag een blauwe enveloppe, de oudste xj is dit jaar 25 en dus belastingvrij :) Nu hem nog effe afmaken en dan kan/mag hij mee naar de p&p. De zwarte geeft nog steeds startproblemen, die gaat ws gesloopt worden binnenkort.
*O* *O* *O* er is een brik jarig hoera hoera :P :Y *O* *O* *O*

gefeliciteerd met het 25 jarig bestaan van je brik :9 :+
 
Kreeg vandaag een blauwe enveloppe, de oudste xj is dit jaar 25 en dus belastingvrij :) Nu hem nog effe afmaken en dan kan/mag hij mee naar de p&p.

Hèhè,'t wordt wel een keer tijd... :P


De zwarte geeft nog steeds startproblemen, die gaat ws gesloopt worden binnenkort.

Hèh? Net nu je er zoveel tijd en energie in hebt zitten??
 
Ik word er echt gek van, hij verdomt het gewoon om te starten ! Misschien dat ik weer wat zin krijg nu het wat mooier weer word maar mijn aandacht gaat de komende tijd naar de bejaarde :)
 
Mijn XJ heeft ook af en toe startproblemen, maar meestal start-ie goed (en ook echt in 1 keer, zelfs na meer dan week stilstaan). Er zijn echter van die dagen dat ik de startmotor 30 keer kan laten draaien, dan wil-ie gewoon niet. Enig idee wat dit gedrag kan verklaren?
 
Kreeg vandaag een blauwe enveloppe, de oudste xj is dit jaar 25 en dus belastingvrij :) Nu hem nog effe afmaken en dan kan/mag hij mee naar de p&p. De zwarte geeft nog steeds startproblemen, die gaat ws gesloopt worden binnenkort.
Hey Duncan...

Hoe gaan de blauwe enveloppen meneren er mee om... is de motor gewoon belastingvrij dit gehele jaar, ook al is hij bijvoorbeeld van juni '81?

Mijn beide XJ's worden volgend jaar 25... zat me af te vragen of ze dan direct volgend jaar belastingvrij zijn, of pas na de productiemaand...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan