xjr turbo van jeroen

boneless (jeroen)

Die hard MF'er
14 feb 2006
384
0
kuinre
dan maar zo,op topic let talk about turbo,s doet niks?????
gister voor het eerst gereden!!!!! en verlang nu al naar een lange achterbrug :]
heb met 0,2 bar gereden maar dat ging al de wel bekende brandweer!!!
ff een paar foto,s

j6.JPG

c2.JPG

c1.JPG

c3.JPG
 
lekker :} :} alleen een beetje zonder dat je er een verlengde achterbug op gaat zetten.. of ga je er mee dragracen??
 
Je vorige topic met je verslag had hoge kwijl factor.

Turbo's roelen! :9

Hmm was dat nou een standaard R1 demper die je erop had?
 
ja een r1 demper met orginele nr,s hahaha maar dan de helft ingekort en een gat van rond 60 erdoor heen gemaakt(zelf binnen werk gemaakt)
 
Ik heb net een testje gedaan met aluminium lassen maar zo mooi als dit krijg ik het (nog :P ) niet.

Kun je de wastegate van zo'n turbo zo laag afstellen? Heb je geen last van oplopende druk bij veel vermogen?

(het andere turbo-topic is inderdaad dood, de tijd word niet meer bijgewerkt)
 
Knap stukje werk, ik heb zelf een cbr 1000 enn rij met 0,8 bar. gaat goed. Een lange achterbrug kan geen kwaad,m"n motor is ook inderdaad snel zweverig.
*D *D
 
ontsteking is nog orgineel,aleen de tps heb ik andersom laten werken.op dit moment is de koppeling het zwakste punt :( hij is al verzwaard door een barnett koppelings set ,maar gaat er door al bij 4000 rpm) ben nu op zoek naar een die het koppel wel aan kan.heb bij 2000 rpm al 0,15 bar!!!
 
ontsteking is nog orgineel,aleen de tps heb ik andersom laten werken.op dit moment is de koppeling het zwakste punt :( hij is al verzwaard door een barnett koppelings set ,maar gaat er door al bij 4000 rpm) ben nu op zoek naar een die het koppel wel aan kan.heb bij 2000 rpm al 0,15 bar!!!

Maakt MRE geen lockup clutch voor de XJR?

Anders nog zwaardere veren monteren :? :X
 
Laatst bewerkt:
(had de vraag eerder gesteld) Heb je er een benzinepomp erop gezet zodat de benzine niet uit je carb's wordt geblazen ipv erin :?
Erge last van de turbo-lag, en al op de bank gehad? :9
 
Hey jeroen, kan je mij ook uitleggen wat een turbo lag is. Wat kan je hier tegen doen, en hoe ontstaat het?

Groeten jurrian
 
een turbo lag is dat je turbo op hogere toeren je een onweise schop in de rug geeft.

dit betekent dat je turbo eigenlijk te groot is. je motor pruduceert te weinig uitlaat gassen om de turbo te vullen en lang de tijd nodig heeft om vul te raken waardoor je dus die schop krijgt.

Gr. Steven
 
'Lag'..

Zo van: ik geef gas maar er gebeurd niets..
Laat ik maar eens meer gas geven..
En dan ineens: Vlam! Heeel veeel vermogen!

Oftewel: er zit een gat/vertragingstijd tussen het gas geven en het inkomen van de turbo.

-edit- Steven's post niet gezien.. O-)
 
Een turbo kan tot 100.000 toeren maken (honderdduizend! of 1600+ toeren per seconde). Zoals bekend wordt een turbo op gang gebracht door uitlaatgassen. Als je niet teveel gas geeft is er weinig druk in het uitlaatspruitstuk, daarom zal de turbo nog niet (hard) gaan draaien. Geef je plots gas dan duurt het even voor de turbo op snelheid is en daardoor duurt het even voordat je dat extra vermogen tot je beschikking hebt. Die vertraging noemen ze "turbo lag". En zoals aangegeven komt dat oa door de afmeting vd turbo, nokkenas timing en ws nog een paar andere factoren ;)

Hopelijk is het zo duidelijk!
 
Loki: Jij vergeet ook nog de drukopbouw in het inlaatsysteem. Hoe langer het inlaatsysteem, hoe langer het duurt voor de druk daadwerkelijk in de verbrandingsruimte komt.

Bjorn
 
Terug
Bovenaan Onderaan