13 inch wielen

motorhan

Die hard MF'er
12 jan 2009
325
7
Budel
Hallo,
je ziet steeds meer dat de 12" wielen worden vervangen door 13". Nu lees ik op de Site van SIP dat in ieder geval de achtervelg moet worden aangepast. Er zou een breedte verschil zijn.

Hebben jullie dat zelf aangepast of de wielen zo gekocht. En wat is er precies aangepast.

Er zijn verschillende uitvoeringen een soort vork model met dubbele spaken helemaal grijs of zwart of zwart met aluminium rand. wat zouden jullie kiezen bij een blauwe scooter de originele wielen zijn zwart.

Dit is wat er op de SIP site staat:
Velg voor voor PIAGGIO MP3
Yourban LT Sport 300ccm ´12,
ook geschikt voor Vespa GTS
/GTS Super/GTV/GT 60/GT/GT L
125-300ccm,
3.00-13", zwart,
5x2 spaken
De velgen oorspronkelijk de uitrusting van de PIAGGIO MP-3 en GILERA Fuoco driewieler scooters zijn echte eye-catchers. Deze aluminium geproduceerd, tien-spaaks items kunnen ook worden gemonteerd op de Vespa GTS / GTS Super/GTV/GT-60/GT/GTL modellen om een u200bu200boriginele styling te garanderen. Het voorwiel kan direct worden gemonteerd, Plug & Play! Om het achterwiel echter monteren, de swingarm samenstel is ongeveer 1 mm materiaal zorgvuldig worden verwijderd om ongewenst contact met de rand van het nieuwe type wiel te voorkomen. Een beetje technische ervaring nodig is om deze conversie succesvol af te ronden. Voor meer informatie en montage tips kunt u terecht op de Vespa internet forum van uw keuze.
SIP-TIP: Vergeet niet om nieuwe wielbouten en split-pennen te bestellen
 
full


Heb deze via de Vespa garage ,gewoon er onder zetten en rijden.
Rijd beter en ligt vaster op de grote weg.
 
[afbeelding]

Heb deze via de Vespa garage ,gewoon er onder zetten en rijden.
Rijd beter en ligt vaster op de grote weg.

Vandaag nog bij de Vespa garage geweest, om ze te bekijken. en een topkoffer in de kleur van de scooter gekocht.

Ik weet nog niet of ik grijze of zwarte velgen neem en dan welke uitvoering. banden ben ik wel uit denk ik.
 




Vandaag het gebruikte topkoffertje gemonteerd heb ik gekocht bij de Vespa garage na een poetsbeurtje weer als nieuw.
 
met die blauwe kleur zou ik voor de nieuwe mp3 abs zwarte met gepolijste rand velgen gaan

scooter.png
 
Laatst bewerkt:
Topic is al wat ouder, maar zijn er in de tussentijd mensen geweest die 13" wielen hebben gemonteerd?

Zo ja, geeft dit een merkbare verbetering aan het rijgedrag?
 
Terug
Bovenaan Onderaan