13 juni t/m 15 juni BMW toerrit Bad Fredeburg(2)

Mwah, volgens mijn navi reed ik 145 km/p.u. en jullie liepen snel van mij weg, dussssss..... :N
Komt door de brandstof getankt in Isselburg Bert.
Ron 102 er in gemikt. En ik maar denken dat het verbruik minder zou zijn met Ron 102 :?
NIET DUS. :+
 
.


...een paar plaatjes !... :W


die Wettervorhersage für de vrijdag, ik zeg : best fijn toerweer !
uf.gif




Sauerland weekend, vertrek uit Doesburg. Bert & Ron nemen de rolstoelroute... :/
ufVrijdag13Juni2014avertrekpuntDoersburg.jpg




1e stop in the German middle of nowhere...
ugVrijdag13Juni2014beerstetussenstopc.jpg




...en wel hierzo...
ugVrijdag13Juni2014beerstetussenstopa.jpg




...naar Goed Nederlands vertaald is dit de Grote Voorhuid Weg ; vermoed ik... :/
ugVrijdag13Juni2014beerstetussenstopb.jpg




en Berts brommer ; 'n fijn contrast zo in het geel/groene landschap !
ugVrijdag13Juni2014beerstetussenstope.jpg




tweede tussenstop ; Lakeside Inn nabij de Haltern See (aan een voor een ander gereserveerde tafel) ;)
ugVrijdag13Juni2014btweedetussenstopb.jpg




Bert neemt een 'bescheiden', maar pittig hamburgertje mit Pommes...
ugVrijdag13Juni2014btweedetussenstopc.jpg




...en laat U vooral niet misleiden door de afmeting van die hamburger op het plaatje..., want in werkelijkheid was het ding gewoon fors !...



...Rob laat de Pommes zitten, en kiest nog een maatje grotere Burger..., ongeveer 20 centimeter in diameter
ugVrijdag13Juni2014btweedetussenstopd.jpg




...en ondergetekende kiest voor een pittig bordje spaghetti ; wel lekker, maar 3 dagen later boert die daarin meegekookte knoflook nog behoorlijk op... :/

...plus dat je er winderig van wordt... :$



later op de middag..., aankomst in Bad Fredeburg, de RT's netjes in het gelid...
ugVrijdag13Juni2014cenwezijneraa.jpg




...terwijl de rest er gewoon een parkeer-zooitje van maakt... :$
ugVrijdag13Juni2014cenwezijnerb.jpg




...en heeft trouwens wel eens iemand gemeld dat rood op een toermotor echt niet meer kan...?! })
ugVrijdag13Juni2014cenwezijnerc.jpg




Broeder glk roemt trouwens het ultieme zitgenot van het gel-zadel op die ouderwets gekleurde toer-GT van hem.
Alsof je op een flinke borstprothese zit, meent hij... :$

En dan ben ik toch weer benieuwd waar hij die vergelijking vandaan haalt... :?



...enne..., dit verdient toch heel direct een schoonheids-parkeeRT-prijs !... :Y :Y :Y
ugVrijdag13Juni2014cenwezijnerd.jpg




...en als in : 3x Comfort met een hoofdletteRT... :9
ugVrijdag13Juni2014cenwezijnere.jpg




De avond sluiten we af met iets van een balkan achtige maaltijd, WK-voetbal-geneuzel op TV voor de liefhebbers, een biertje/wijntje, nootjes, en fantastische verhalen met een serieuze ondertoon.

...en geradbraakt sta ik zaterdagochtend op..., combinatie van die regelmatig oprispende knoflook in die pittige spaghetti van de dag ervoor, een akelig warm dekbed, en een kussen die het meeste weg heeft van een platgestreken oude sok...

Met dikke ogen, een walm van knoflook om mij heen, en met m'n nek in een knik zit ik zaterdagochtend aan het ontbijt... :/

Fijn..., zo'n nieuwe dag... :Z



de zaterdag weersverwachting !
uhzaterdag14-07c.gif




en voor vandaag staat de 'groene route' op het program
uaSauerlandToer-13-14-15Juni2014a.gif




Bert geeft het eerste deel het tempo snaarstrak aan, en dan kun je niet anders doen dan volgen... :]
uaSauerlandToer-13-14-15Juni2014d.jpg


uaSauerlandToer-13-14-15Juni2014e.jpg




...eerste tussenstop..., tijd voor koffie ! (Petra ziet er ook zo lekker wakker uit...) ;)
uhZaterdag14Juni2014aeerstetussenstopa.jpg




de locatie van deze tussenstop
uhZaterdag14Juni2014aeerstetussenstopc.jpg




...en lachen hè Jan ; dat plekje daar volop in de frisse wind... })
uhZaterdag14Juni2014aeerstetussenstopb.jpg




En hoe het kan weet ik eigenlijk ook niet, maar..., we hebben daar niet eens wat gegeten... :/



Onze Tweede Tussenstop is aan de Edersee. Mooi plekje, en eigenlijk helemaal geen verkeerde temperatuur om een beetje rond te toeren.
In de bediening daar aan die Edersee zomaar een grappen makende Duitser..., een Duitser met humor dus.

Je moet er even naar zoeken naar zo'n gast, maar je vindt hem aan de Edersee dus !

Tijd ook om wat te eten. Schnitzels, Pommes, und Bratwursten. Allemaal lecker, und viel für wenig !



dat zeg ik : welkom dus !
uhZaterdag14Juni2014atweedetussenstopa.jpg




...en 'wat ruist daar door het struikgewas'... ;)
uhZaterdag14Juni2014atweedetussenstopb.jpg




...ach..., en stapelt U ze daar maar neer M'neer... :Y
uhZaterdag14Juni2014atweedetussenstopc.jpg




Met de inwendige mens goed verzorgd, en met de gevulde buik inmiddels op knappen, toeren we verder.

Derde korte tussenstop aan de Piemel See. En vooral geen temperatuur om dit jaar te gaan (p)ootjebaaien.
Broeder Ootje houdt dit jaar derhalve de motorlaarzen stevig om de enkels.



Wel een Duitser zonder humor..., want daar waar een paar motoren staan, zet hij zijn roestige trapfiets er naast.

Hij heeft daarom lol.
Lol in zijn eentje.

Want wij zijn vooral bezorgt om krassen, of misschien wel erger.
Handen worden op voorhand al warm gewreven... ;)



...komt er een zo'n Duitser ; prakt tie z'n trapfiets ernaast... B|
uhZaterdag14Juni2014bderdetussenstopdd.jpg




...de Piemel See dus..., en broeder Bart houdt de motorlaarzen dit jaar wel aan...
uhZaterdag14Juni2014bderdetussenstopb.jpg




...en ach ja..., neemt U de stoep ook nog maar in beslag...
uhZaterdag14Juni2014bderdetussenstopc.jpg




Nadat er een suf groepje gillende en bierdrinkende soort van padvinder meiden-zonder-hopman voorbij is komen wandelen, drukken we de machines terug richting Bad Fredeburg.
Deze plek is nu niet leuk meer..., eerst die humorloze fietsende Duitser, en nu deze blèrende meidengroep..., soms is de grens eerder bereikt dan je lief is...

...en er lonkt een BBQ..., ha..., eindelijk weer wat te eten... :/



BBQ in Bad Fredeburg
uhZaterdag14Juni2014cavondetenb.jpg



En zo komt ook de zaterdagavond tot een voltooid verleden tijd.

Rob is inmiddels behoorlijk afgehaakt, want blijkbaar zijn die gillende meiden hem erg slecht gevallen..., want tijdens die corpulente gerookte vleesmaaltijd trekt hij plots witjes weg, kijkt ernstig appelig voor zich uit, en verdwijnt niet veel later voor geruime tijd uit beeld...

... :$ ...



En ergens rond middernacht vallen bij vrouwlief en mij ook de luikjes ernstig dicht, ik boer nog wat van die spaghetti-zooi van mij af, en meen dat het tijd is om dat veel te warme bed weer op te zoeken...

...om de zondagochtend compleet afgedraaid van datzelfde matras af te klauteren... :r



Tijd alweer om huiswaarts te crossen, en misschien tijd voor een gebakje onderweg... ;)

Aan het weer ligt het in ieder geval niet. Het is droog, nadat het op zaterdagavond toch nog even flink geregend heeft.

En we nemen de 'blauwe route' terug naar huis.



de zondag ziet er als rijdag prima uit !
ui.gif




...oh..., en zei er iemand 'gebak'...?? Een uurtje na vertrek drukken we de toerpruttel op een stoep...
uiZondag15Juni2014aeerstetussenstopa.jpg




...voor gebak ; in alle smaken en kleurtjes... -O-
uiZondag15Juni2014aeerstetussenstopbb.jpg


uiZondag15Juni2014aeerstetussenstopc.jpg


uiZondag15Juni2014aeerstetussenstopd.jpg


uiZondag15Juni2014aeerstetussenstope.jpg




Persoonlijk moet ik aan die zoetigheid nog even niet denken..., want ik heb tenslotte net 3 Brötchen en 2 gekookte eitjes langs de huig gedrukt..., alweer iets eten zo dan wellicht misschien toch iets van overkill kunnen zijn...

Of anders wordt het wel door iemand anders zo uitgelegd... :/

En ik vind die groene stukjes linoleum boven op die taartjes er niet zo lekker uit zien... ;)



Ondertussen is dat 'rooje toerding' van broeder glk ook kapot gegaan...
Toch jammer..., kost een hoop geld zo'n fiets..., en dan vallen de onderdelen er zo vanaf...

Plus dat het ding spontaan incontinent is geworden, en daarom zeg ik : Lang Leve de luchtgekoelde (toer)boxer ! (al is het alleen maar vanwege de foutloze vering op zo'n fiets... :X :X :X )



...jasicher..., der ist K-aputt... :W
uiZondag15Juni2014aeerstetussenstopff.jpg




Tja..., en na nog een (hoe kan het ook anders...) eet-tussen-pauze bij nog een keer die Lakeside Inn, is het bijna gedaan met de toerpret.

Bert durft het aan, en neemt voor een tweede keer zo'n übergrote Hamburger, en ondergetekende snoept iets weg met iets met ei und speck. En chips.

Rare combinatie..., warm eten met chips... :/

Glk drukt nog even drie (!) pannenkoeken richting slokdarm, en er zijn onder ons ook die heel keurig een nette salade verorberen.



GS-Lex und Saskia nemen vanaf de Lakeside Inn afscheid, en vervolgen hun weg op eigen houtje richting huiswaarts.
En de 4 overgebleven RT's (want glk is inmiddels ook afgehaaKt...) zetten middels de OnRoute kaart koers richting Isselburg / Dinxperloo.

Na nog een laatste koffiepauze bij een totaal onherkenbare grensoversteek bij Dinxperloo gaat ieder zijns weegs.



Moe maar ontzettend voldaan rollen we na nog een familiebezoekje de PolaRT de schuur in.
Tassen worden uitgepakt, en wasmachines draaien alweer op volle toeren.

Foto's worden ontwikkeld, en ons kattebeest is zichtbaar tevreden dat we weer thuis zijn.

Tijd weer voor weer een nieuwe week !



En dat de grote tevredenheid van het afgelopen weekend in een splitsecond kan omslaan in zeldzame ontevredenheid blijkt wel als vrouwlief op de eerste dag van de nieuwe week de boodschap krijgt dat zij, en al haar ruim 400 collega's, collectief hun ontslag aangekondigd krijgen... :(

Per 01 Januari 2015 is daar ( --> ) het gat van de deur. Zwaai niet, kijk ook niet om, ga niet langs start, en vraag vooral niets.
Geen dank, en vooral niet tot ziens !

Met dank aan de hervormingen in de zorg, en het overhevelen van die zorg van staat naar gemeente...



... :/ ...



...wellicht dat we in Duitsland maar een grote houten hamburger-tent moeten gaan beginnen..., want zoiets trekt in ieder geval (gezellige) motorrijders aan... ;)






...en zoals ze zo vaak zeggen : gelukkig hebben we de foto's nog... ;)


uaSauerlandToer-13-14-15Juni2014f.jpg





:W
 
Laatst bewerkt:
Tjessus Ron, mooi verslag, ik heb echt wat gemist :')
Maar wat een deceptie, Jeannet haar baan kwijt :X ;( |(
Haar bedrijf is de aanbesteding door de gemeente niet gegund?:$ Wat nog wel eens gebeurt is dat (een deel van) het personeel van de verliezende partij wordt overgenomen door de partij die de aanbesteding heeft gewonnen. Misschien zit daar nog een kansje in?
Gelukkig heeft ze anders nog een half jaar, maar ja, het is tegenwoordig niet makkelijk iets te vinden. Veel succes jullie beiden! :/
 
...heeft nix met aanbestedingen te maken, moeilijk verhaal allemaal...

...hulpbehoeven oudjes moeten weer meer zelf gaan doen, of anders familie, vrienden, buren, en wat allemaal meer ingezet kan worden...

...heb je die mensen niet om je heen, dan komt er een clown kijken of je echt wel hulp nodig hebt...
...enne..., heb je geen geld, dan ook minder hulp...


...m.a.w. zoek het op je oude dag maar fijn zelf uit... :/

...lees dit ook maar eens : Massaontslag in de zorg verwacht
 
We kunnen jullie ook geen moment alleen laten :P


Mooi verslag Ron! Maar wat een k.. Nieuws :(
Sterkte houd de moed er in! Nog een telefoontje gekregen maandag???
 
Ik heb een Touratech GS 1200 tassie en die zit op een bagageplaatje. Je schuift het tassie zo op het plaatje.

Ah....dus toch een topkofferrekje, ik had het goed gezien :+
Bedankt voor de foto Petra.
Ik ben net even naar de mijne gaan kijken, ik vrees toch dat dat een stukje groter is '(
Maar ik zal het in gedachten houden. Toen we een keer bij Van Harten waren noemden die ook al het tasje van BMW zelf voor achterop de 1200GS en dat dat misschien zou passen, maar ze hadden er geen op voorraad om het uit te proberen.
 

...nee, maar vandaag wel... ;)

...6 kandidaten, en met 2 komt er een vervolggesprek...
...en ik zit niet bij die twee...

...had te weinig ervaring in de landbouw-transportbranche..., nou..., sterker nog..., ik heb helemaal GEEN ervaring in de landbouw-transportbranche... :+


...allemaal prima..., nieuwe ronde, nieuwe kansen...
 
...Ron... wordt onderschat:

...nee, maar vandaag wel... ;)

...6 kandidaten, en met 2 komt er een vervolggesprek...
...en ik zit niet bij die twee...

...had te weinig ervaring in de landbouw-transportbranche..., nou..., sterker nog..., ik heb helemaal GEEN ervaring in de landbouw-transportbranche... :+


...allemaal prima..., nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Nou, als ik zie hoe jouw weiland achter het huis er altijd bij ligt, hebben ze hun kans gemist. -O-
 
Lieve RT vriendjes....


Vandaag tripje gemaakt en ben zowaar tot de conclusie gekomen dat er best iets van een RT te maken is: er is hoop! }) :+

TouratechRT_zpscdc30bb0.jpg



Voor all details: Pimp my RT
 
Laatst bewerkt:
...heeft nix met aanbestedingen te maken, moeilijk verhaal allemaal...

...hulpbehoeven oudjes moeten weer meer zelf gaan doen, of anders familie, vrienden, buren, en wat allemaal meer ingezet kan worden...

...heb je die mensen niet om je heen, dan komt er een clown kijken of je echt wel hulp nodig hebt...
...enne..., heb je geen geld, dan ook minder hulp...


...m.a.w. zoek het op je oude dag maar fijn zelf uit... :/

...lees dit ook maar eens : Massaontslag in de zorg verwacht


Erg triest allemaal in de zorg, mijn vrouw werkt in de zorg.
Zij vind het ook (net als ik) niet normaal hoe alles kapot word gemaakt.
En ook hoe de oudjes worden weg gestopt, vele hebben verschrikkelijke dingen in de oorlog meegemaakt, en vele hebben dit land weer groot gemaakt.
Niet normaal hoe we met hen en het personeel omgaan, geen woorden voor!

Geweldig geschreven verslag overigens!

:}
 
Behalve wat onwaarheden, het ophemelen van die sneRT brommers en wat andere minder intelligente praat toch nog een leuk verslagje zeg ik..............

Gaan we volgende week weer ???



*O*
 
glk over het verslagje...:

...en wat andere minder intelligente praat...

...och..., ik dacht..., ik pas me aan je aan... :+ :+






...en over dat volgende week weer gaan...
...heb net een alternatieve 'aan- en terugroute' gemaakt...

...en Dennis van het hotel had de aankomende 2 weken ook ongeveer 0 (nul) gasten, dus wat dat betreft zou het best kunnen...





...maar ja..., volgende week de TT hè...
...dus...eh...
 
...en..., aangepaste, gewijzigde, op de schop gegooide, en daardoor geëvolueerde routes voor de heen-, de terug-, en de rondreis liggen al klaar... :)

...start in Doesburg en finish daar in Bad Huppeldepup nog steeds hetzelfde...
...rondrit ook nog steeds met een worsten-stop aan de Edersee...
...en ook zit op de terugweg de Lakeside Inn er nog in (dus een hamburger-festijn is gegarandeerd)... :/

...plus op de heenreis een lunchstop op Flugplatz Borkenberge...





...of de routes in werkelijkheid ook wat zijn weet ik (nog) niet ; want Jan moet ze nog even voorrijden... :+ :+
 
.

...even wat plaatjes voor bij die praatjes... ;)


totaaloverzicht
zztotaal.gif



alternatieve heenreis (279 km) Doesburg - Bad Fredeberg
zzheenreis.gif



alternatieve rondrit (307 km) Bad Fredeberg - Bad Fredeberg
zzrondrit.gif



alternatieve terugreis (238 km) - Bad Fredeberg - Isselburg
zzterugreis.gif
 
Laatst bewerkt:
haha en als ik ze ga voorrijden dan weet ik het :+
Helaas voor jullie dit weekend geen tijd om voor te rijden.
Dit weekend krijg ik mijn kleinzoon van 9 maanden op bezoek.
We gaan met elkaar communiceren _O-

O ja en dat voorrijden doen we misschien wel in oktober?
Je weet maar nooit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan