130 euro boete voor niet tussen de auto's rijden

Ramonneke

MF'er
29 okt 2005
101
0
Rotterdam
Rij ik vandaag om ~17:45 de A13 op vanuit Den Haag ontstaat er stremming. Dus ik rij zoals gewoonlijk tussen de auto's door tussen strook 1 en 2. Echter komt er een rood kruis op de linkerstrook. Dus ik dacht nou geen probleem netjes daar blijven rijden tot een paar honderd meter voor het ongeluk en dan even invoegen.

Echter kwam er geen ongeluk dus ik dacht meteen aan een spoedtransport. Ik spiegel extra om straks niet in de weg te zitten en blijf tegen de as rijden van strook 1 en 2. Staat er thv. Delft een KLPD auto en zie ze later rijden. Nog niet het idee dat het voor mij was maar toen ze niet afslag Delft-Zuid namen voelde ik nattigheid omdat ze parallel van me reden. Ze passeren op de vluchtstrook en ik maakte oogcontact en ben maar direct naar de vluchtstrook gereden en wacht tot we stil staan.

De agent in kwestie doet zijn verhaal en ik bevestig zijn woorden over het vermoeden van het spoedtransport en dat ik daar ook extra alert op was maar het veiliger vond met gepaste snelheid te rijden waar mensen motoren verwachten. Echter geeft hij aan dat hij een procesverbaal gaat opmaken :? en dat bleek na het schrijven 130 euro te zijn!

Kijk als ik nou als een mongool met normale snelheid op de linkerbaan zou rijden dan begrijp ik het volkomen. Maar dit... zeg dan "nou in deze situatie kun je beter gewoon tussen de midden en rechter rijbaan rijden.". Vervolgens even een voertuig inspectie doen.. zien dat er niks mis mee is en verder gaan. Je hebt handelen naar de letter van de wet of naar de geest van de wet maar dit is duidelijk op de letter.

Ik vind echt dat ze me te hard aanpakken voor dit :(

We staan vrij lang stil en ik sta heerlijk relaxed met m'n bakkes in de zon 8-) en dacht "nou.. dat spoedtransport mag wel eens komen.. staat muur vast!". De zaak is afgehandeld en vervolg mijn weg.. en zie daar! De strook komt vrij en geen spoedtransport gepasseerd! Maar ja.. dat veranderd niets aan de situatie natuurlijk.

Volgende keer rij ik dus maar gewoon lekker onveilig tussen de midden- en rechterstrook :] .

Maar de boete is dus 130 euro. Das 286 hollandse florijnen! (ja ik reken nog steeds terug haha) Wat een bedrag!

Gelukkig is het super weer en ook nog eens weekend maar ik baal er goed van...
 
tering hey das gewoon omdat die lui moeten scoren hoor,
stelletje ratten. -O-

gelukkig kreeg ik vandaag een brief van de officier van justitie dat ik inderdaad maar 20 ipv 50 hoef te betalen *O* *O*
 
Ratten hoeren, mensen? whatever.

Feitelijk reed je gewoon links een file voorbij terwijl dat tussen de stroken moet, toch?

Als dat zo is, vette pech, klote , maar geen gezeur -> je gaat dan niet door voor de koelkast. Dat weet je volgens mij ook wel, alleen vind je de boete wat hoog.

Tja. Zo ken ik er nog een paar.

En hoezo onveilig tussen midden en rechterstrook? Op het moment dat de linker strook een X heeft (uitgaande van 3 rijstroken) rij je feitelijk op een rijbaan met 2 rijstroken.

Het lijkt mij dan zelfs logisch dat je een baantje opschuift, ofniet?
 
Ratten hoeren, mensen? whatever.

Feitelijk reed je gewoon links een file voorbij terwijl dat tussen de stroken moet, toch?

Als dat zo is, vette pech, klote , maar geen gezeur -> je gaat dan niet door voor de koelkast. Dat weet je volgens mij ook wel, alleen vind je de boete wat hoog.

Tja. Zo ken ik er nog een paar.

En hoezo onveilig tussen midden en rechterstrook? Op het moment dat de linker strook een X heeft (uitgaande van 3 rijstroken) rij je feitelijk op een rijbaan met 2 rijstroken.

Het lijkt mij dan zelfs logisch dat je een baantje opschuift, ofniet?
:^
 
Ratten hoeren, mensen? whatever.

Feitelijk reed je gewoon links een file voorbij terwijl dat tussen de stroken moet, toch?

Als dat zo is, vette pech, klote , maar geen gezeur -> je gaat dan niet door voor de koelkast. Dat weet je volgens mij ook wel, alleen vind je de boete wat hoog.

Tja. Zo ken ik er nog een paar.

En hoezo onveilig tussen midden en rechterstrook? Op het moment dat de linker strook een X heeft (uitgaande van 3 rijstroken) rij je feitelijk op een rijbaan met 2 rijstroken.

Het lijkt mij dan zelfs logisch dat je een baantje opschuift, ofniet?
:^
 
Ratten hoeren, mensen? whatever.

Feitelijk reed je gewoon links een file voorbij terwijl dat tussen de stroken moet, toch?

Als dat zo is, vette pech, klote , maar geen gezeur -> je gaat dan niet door voor de koelkast. Dat weet je volgens mij ook wel, alleen vind je de boete wat hoog.

Tja. Zo ken ik er nog een paar.

En hoezo onveilig tussen midden en rechterstrook? Op het moment dat de linker strook een X heeft (uitgaande van 3 rijstroken) rij je feitelijk op een rijbaan met 2 rijstroken.

Het lijkt mij dan zelfs logisch dat je een baantje opschuift, ofniet?

Ja is logisch. Tenzij er links van je evengoed nog auto's zouden passeren want dan kan je bezwaar maken op grond van rechtsongelijkheid. Zeg niet dat je wint maar het is wel een kans.
 
Agenten doen ook maar hun ding en heel vaak ook veel positieve dingen meegemaakt met de politie. Natuurlijk had ik tussen de midden- en rechterstrook kunnen gaan rijden. Echter vond ik dat niet noodzakelijk ook omdat ik gewoon met gepaste snelheid bleef rijden waar je normaal ook rijd, tegen de belijning aan.

Eigenlijk hetzelfde als er op een 80km weg een file staat. Dan rij je ook gewoon links de auto's voorbij met gepaste snelheid. Ik zie geen verschil.

Laat ik voorop stellen dat ik *nooit* had verwacht hiervoor een prent te kunnen krijgen. Als dat wel het geval was had ik ook gewoon tussen de auto's door gegaan. Alsof ik op een prent van 130 euro zit te wachten :) besteet m'n geld liever aan m'n motorfiets.
 
je mag toch een ander voertuig inhalen mits je dan op dezelfde rijstrook blijft?
Zodra je over de belijning gaan ben je het bokje
 
Ondanks sommige andere leden ben ik het geheel met je eens.... je bent genaait door een eikel die zijn bonnenboekje nog even moest volschrijven voor deze maand.

Je hebt een helder verhaal, gedraagd je tegen over de agent ook netjes lijkt me een waarschuwing op zijn plaats.... helaas schrijven sommige agenten voor elke mogelijk overtreding. Wat ze niet snappen is dat hierdoor hun imago ook schade oploopt.

Mijn mening is dat de politie er tegenwoordig niet meer is om de burger te helpen en als hoeder van de wet zelf het goede voorbeeld geven. Nee ze zijn er tegenwoordig om de staatskas te spekken en zelf hebben vele agenten lak aan de regels. Maar ja, dat is mijn mening. :X
 
Ratten hoeren, mensen? whatever.

Feitelijk reed je gewoon links een file voorbij terwijl dat tussen de stroken moet, toch?

Als dat zo is, vette pech, klote , maar geen gezeur -> je gaat dan niet door voor de koelkast. Dat weet je volgens mij ook wel, alleen vind je de boete wat hoog.

Tja. Zo ken ik er nog een paar.

En hoezo onveilig tussen midden en rechterstrook? Op het moment dat de linker strook een X heeft (uitgaande van 3 rijstroken) rij je feitelijk op een rijbaan met 2 rijstroken.

Het lijkt mij dan zelfs logisch dat je een baantje opschuift, ofniet?

:^

;)
 
Eens een vent altijd een vent was het toch :+

Iets doen en dan zeuren past niet bij een motorrijder *O*
 
Ondanks sommige andere leden ben ik het geheel met je eens.... je bent genaait door een eikel die zijn bonnenboekje nog even moest volschrijven voor deze maand.

Je hebt een helder verhaal, gedraagd je tegen over de agent ook netjes lijkt me een waarschuwing op zijn plaats.... helaas schrijven sommige agenten voor elke mogelijk overtreding. Wat ze niet snappen is dat hierdoor hun imago ook schade oploopt.



Een rood kruis is een rood kruis en betekend gewoon dat je daar NIET mag rijden.

Wat heeft netjes blijven tegen een agent er mee te maken, die man doet gewoon zijn werk en heeft hier gelijk in.
 
flink verschil.
zag net bij wegmisbruikers een porsch over de busbaan :(
is toch ook een rood kruis eigenlijk :Y
die bestuurder kreeg maar 65 euri,s bekeuring :?
 
flink verschil.
zag net bij wegmisbruikers een porsch over de busbaan :(
is toch ook een rood kruis eigenlijk :Y
die bestuurder kreeg maar 65 euri,s bekeuring :?

Ik heb het zelfde voorval als TS gehad en kreeg 90 euro boete omdat rijden over een strook met rood licht het zelfde is als door rood rijden dacht ik...
 
Agenten doen ook maar hun ding en heel vaak ook veel positieve dingen meegemaakt met de politie. Natuurlijk had ik tussen de midden- en rechterstrook kunnen gaan rijden. Echter vond ik dat niet noodzakelijk ook omdat ik gewoon met gepaste snelheid bleef rijden waar je normaal ook rijd, tegen de belijning aan.

Eigenlijk hetzelfde als er op een 80km weg een file staat. Dan rij je ook gewoon links de auto's voorbij met gepaste snelheid. Ik zie geen verschil.


Voor de goede orde: je was dus tegen de belijning aan auto's links aan het inhalen. Volgens mij mag dat ook niet op een 80 km weg. Indien geen doorgetrokken streep kun je natuurlijk bij gebrek aan tegenliggers gewoon via de tegengestelde rijbaan inhalen.

Echter, de vergelijking met een 80 weg gaat volgens mij niet op. Bij de snelweg met 3-1=2 banen ligt het anders. Want je rijdt niet tegen de middellijn op zoals bij de 80 weg, maar vlak langs de markering die de rijbaan als geheel markeert indien de rijstrook er naast 'verboden' is.

Bij een 2 baans 2 rijstroken snelweg zou je in jouw 'beboette' situatie de linker rijstrook links inhalen tussen auto's en de middenberm+ vangrail in, en dat mag niet. Je moet de verboden rijstrook hier even wegdenken.

Hoe het nu eigenlijk zit met het inhalen op ee 80 weg binnen de eigen rijstrook, dat weet ik niet, ik vraag mij af of dat mag.

Laat ik voorop stellen dat ik *nooit* had verwacht hiervoor een prent te kunnen krijgen. Als dat wel het geval was had ik ook gewoon tussen de auto's door gegaan. Alsof ik op een prent van 130 euro zit te wachten :) besteet m'n geld liever aan m'n motorfiets.

Me 2, hard luck maar dit vergeet je niet meer.
 
De richtlijn is idd dat je tussen de rijen doorrijdt. Als jij dan rijdt waar een rood kruis is, kan je daar een boete voor krijgen. Dat is zuur en voelt misschien niet goed omdat je er gevoelsmatig niets kwaads mee doet. Maar de boete is terecht gegeven. Niet dat ik er blij mee zou zijn als ik er op deze manier een opliep '( Ik leef met je mee maar is wel je eigen schuld ;)
 
Voor de duidelijkheid.. ik reed dus tegen de doorbrokenlijn aan tussen de linker en middenbaan. Gewoon zoals je normaal tussen de auto's door gaat waarbij je soms wat naar links moet of naar rechts afhankelijk hoe de auto's rollen. Ik deed nu niets anders. Reed gewoon netjes langs de auto's waarbij ik natuurlijk de doorbrokenlijn moet passeren om diverse auto's in te halen.

Ik snap best dat er moraalridders zijn en zeggen rood kruis is een rood kruis. Maar als je vriendin dat heeft ga je er toch ook gewoon overheen?

Maar even weer serieus, dat is dus exact wat ik bedoelde met je kunt handelen naar de geest of de letter van de wet. Gelukkig hebben we vrouwe justitia nog met een blinddoek om en een weegschaal die wel rekening houd met de situatie.

Je kunt inderdaad een vergelijking trekken met een busbaan. Stel dat er op de rijbaan file staat dan haal je de file ook langzaam in OVER de busbaan maar wel met gepaste snelheid en ook tegen de belijning aan. Niet OP de belijning want we hebben keurig geleerd daar niet op te rijden. Echt niet dat je daar een prent voor zal krijgen.

Nogmaals.. ik reed netjes en terwijl ik daar een kwartier stond kwamen er vele collega zwaaiers langs die exact hetzelfde deden. Ik ben zeker niet de enige die mijn rijden correct vind.

Snelheidsprenten en prentjes betaal ik altijd zonder problemen want dat is gewoon overduidelijk maar ik ben nu bijna 6 uur verder en zit er nog steeds mee. Maar jullie moraalridders zijn niet staande gehouden en zou tegen deze heren dan ook graag wensen van die lompe boetes te krijgen als:
- grootlicht voeren overdag als je tussen de auto's doorgaat in de file
- je knippers te lang aan laat staan
- je een prent krijgt omdat je voorwiel 3 cm van de grond afkomt bij het optrekken in z'n één
- te dicht met collega zwaaiers op elkaar staan en wachten tot het stoplicht op groen gaat
- je de stoep op rijd en voor 5m stoeprijden wordt afgestrafd
- je op je motor zit, de motor start en daarna pas je helm opzet

Zo kan ik er vast nog wel een aantal verzinnen. Boetes die nergens opslaan net als deze. Dat zal jullie natuurlijk nooit gebeuren want jullie zijn perfect. Ja ik ben geïrriteerd, ja ik baal enorm en ja dit is mijn laatste post hierover ;)
 
Gelukkig is het super weer en ook nog eens weekend maar ik baal er goed van...

Je rijdt op een strook die gesloten is en waar je dus gewoon niet mag rijden.
En je mag dus ook niet via die strook inhalen en omdat die strook gesloten is mag je ook niet tussen de middenstrook en de linkerstrook rijden (je mag niet uiterst links en uiterst rechts inhalen). Kortom, wees een man en erken je fout en betaal de boete en leef zonder zeuren verder :W
 
Gewoon pech gehad man ..je moet het statistisch zien...zoveel bonnen op zoveel tijd.

Maak je je druk om? Heb wel erger meegemaakt.

Niet janken and get a life. 8-)

Dag schat }) :]
 
Je kunt inderdaad een vergelijking trekken met een busbaan. Stel dat er op de rijbaan file staat dan haal je de file ook langzaam in OVER de busbaan maar wel met gepaste snelheid en ook tegen de belijning aan.
Nope, doe ik niet. busbaan is busbaan en ik heb geen 50 mensen achterop m'n motor zitten dus ik zal wel geen bus zijn en dus mag ik daar niet komen...

Nogmaals.. ik reed netjes en terwijl ik daar een kwartier stond kwamen er vele collega zwaaiers langs die exact hetzelfde deden. Ik ben zeker niet de enige die mijn rijden correct vind.
"boehooeeeeee... juuuuhuuuuf, zij doen het ook en waarom hoeven zij niet in de hoek te staan..."

Snelheidsprenten en prentjes betaal ik altijd zonder problemen want dat is gewoon overduidelijk maar ik ben nu bijna 6 uur verder en zit er nog steeds mee. Maar jullie moraalridders zijn niet staande gehouden en zou tegen deze heren dan ook graag wensen van die lompe boetes te krijgen als:
- grootlicht voeren overdag als je tussen de auto's doorgaat in de file
Nope, doe ik nooit (grootlicht voeren overdag)...

- je knippers te lang aan laat staan
Lijkt me zeer sterk dat je daar een boete voor krijgt... Is overigens wel levensgevaarlijk voor motorrijders. Automobilist (van rechts): "Oh, hij gaat rechtsaf, dan kan ik wel oversteken"...
- je een prent krijgt omdat je voorwiel 3 cm van de grond afkomt bij het optrekken in z'n één
Het zal vast wel wat meer dan 3 centimeter zijn geweest... waarschijnlijk zullen we er wel een nulletje bij achter moeten zetten (om over de rest van de optelling maar niet te spreken).
- te dicht met collega zwaaiers op elkaar staan en wachten tot het stoplicht op groen gaat
Lijkt me ook sterk...
- je de stoep op rijd en voor 5m stoeprijden wordt afgestrafd
Tja... dit is zo'n lullig geval, maar voor hetzelfde geld is het net als die 3 centimeter wheelie en is het eigenlijk 50 meter...
- je op je motor zit, de motor start en daarna pas je helm opzet
Doe ik altijd, nog nooit problemen mee gehad.
 
Ja dat heb je met quota's he. Gewoon blind schrijven om maar te scoren en dus alle redelijkheid uit het oog verliezen.

Gek he als je dan het respect verliest van menig Nederlander.

:?

Die agent heeft gewoon 100% gelijk! Of haal jij altijd in tussen de linkerrijbaan en de vangrail (want daar praat je over vanwege die gesloten verklaring) en vind je dat normaal?
 
Terug
Bovenaan Onderaan