130 euro boete voor niet tussen de auto's rijden

Je geeft dus eigenlijk aan dat het iets heel bijzonders is als je iemand met respect behandeld, zodanig bijzonder dat je beloond had moeten worden?
*Zucht* lezen is ook een vak. Ik geef aan dat ik voor elk mens respect heb. Dat laatste stukje over geen respect voor de persoon in de ambulance vind ik echt kul. Als ik op 2km afstand in m'n spiegels koplampen zie knipperen van de merc / motor begeleiders omdat het baanvak verlaten is heb ik nog alle en dan ook echt alle tijd om veilig en rustig plaats te nemen tussen de auto's. Je moet niet iets verzinnen wat er niet is.

Ik zou het nu ook nog gewoon doen als dat nodig zou zijn. Als twee auto's stil staan waar ik niet doorheen kan rijd ik er om heen. Met hier ook weer het nodige extra spiegel werk puur om het feit dat je met een bijzondere verrichting bezig bent. Dan doe ik het bij één auto. Daar zou ik dan ook een PV voor krijgen volgens de letter van de wet.

Feit is dat mijn verwachting was dat het gedoogd zou worden anders was ik ze niet voorbij gereden thv. Delft. Dat is ook waar mij het topic over gaat. Ik had net zogoed een pol kunnen starten met een vraag die hiervan afgeleid zou zijn.

Al die hypothetische situaties over ditjes en datjes zijn niet relevant zoals' stel dat jij nou in die ambulance ligt', 'je houdt de ambulance op', etc. Ik hou het liever op de daadwerkelijke feiten en de overtreding die ik dan heb begaan. Volgens de letter van de wet trek ik dan aan het verkeerde eind en dat heeft me dan 130 pleuro gekost.

Nu weet ik tenminste hoeveel dit geintje kost. Kan ik de volgende keer een betere kansberekening maken met kosten / baten analyse O-) . Want dat is tenslotte wat we als motorrijder continu doen op een zomerse dag :]
 
Rij ik vandaag om ~17:45 de A13 op vanuit Den Haag ontstaat er stremming. Dus ik rij zoals gewoonlijk tussen de auto's door tussen strook 1 en 2. Echter komt er een rood kruis op de linkerstrook. Dus ik dacht nou geen probleem netjes daar blijven rijden tot een paar honderd meter voor het ongeluk en dan even invoegen.

Ik kan me voorstellen dat je het lullig vindt. Maar in principe reed je nu niet langs de file gebruik makend van het feit dat je een motor hebt, want een automobilist had hetzelfde kunnen doen. Het is eigenlijk hetzelfde als voorpiepen over de vluchtstrook of een busbaan.

Rij je tussen de file door dan zal geen automobilist denken "waarom hij wel en ik niet" want met een auto past dat niet.

Ik zal niet zeggen dat ik het nooit doe, maar ik probeer wel te voorkomen om in te halen op een manier dat een auto me zou kunnen volgen want ik kan me de irritatie bij automobilisten goed voorstellen.
 
Vat je hem? Ook al ben je "maar" een motor en neem je "maar" een klein beetje ruimte in en rij je "nauwelijks" op de afgesloten rijvak, het is en blijft gewoon net zo asociaal als dat een auto het zou doen, alleen die auto neemt de hele rijbaan in. Dat is het enige verschil :)
Echt BS! Als een automobilist dat doet dan moet ie wel doorjakkeren want NIEMAND zal hem er tussen laten.

Je vergelijkt appels met peren. Dat moet je gewoon niet doen.
 
Eigenlijk hetzelfde als er op een 80km weg een file staat. Dan rij je ook gewoon links de auto's voorbij met gepaste snelheid. Ik zie geen verschil.

Als je dat doet op een 80km weg met een doorgetrokken streep of inhaalverbod krijg je daar ook een prent voor. En nu reed je ook een rijstrook waar het verboden was te rijden. Inderdaad precies hetzelfde ;)
 
Je kunt inderdaad een vergelijking trekken met een busbaan. Stel dat er op de rijbaan file staat dan haal je de file ook langzaam in OVER de busbaan maar wel met gepaste snelheid en ook tegen de belijning aan. Niet OP de belijning want we hebben keurig geleerd daar niet op te rijden. Echt niet dat je daar een prent voor zal krijgen.

Echt wel.
 
Echt BS! Als een automobilist dat doet dan moet ie wel doorjakkeren want NIEMAND zal hem er tussen laten.

Je vergelijkt appels met peren. Dat moet je gewoon niet doen.

Jij ziet twee appels en denkt dat het een appel en een peer is. Dat moet je gewoon niet doen ;)
 
Hoe bedoel je dat dan. Vind je het dan respectloos dat hij je een (helaas) terechtte boete gaf? Of bedoel je het anders?
Hmm.. het is de agent zijn keuze de wet toe te passen. Volgens de letter van de wet kon hij dat ook. Dat hij mijn verweer niet voldoende vond voor een waarschuwing vond ik jammer. Het respectloze zit in de manier waarop de agent zich mij verbaal benaderde wat helemaal hier los van staat.

Je blijft de indruk geven dat jij verwacht gematst te worden omdat jij de agent met respect behandeld.
Nope.. ik verwachte helemaal niet gematst te worden. Gematst worden is als je meerdere strafbare feiten pleegd en je er maar voor één op de bon wordt geslingerd of je rijbewijs niet hoeft in de leveren terwijl dat wel het geval had kunnen zijn.
Maar je doet het wel hier in dit topic ("anderen doen het ook"). Dat is waar ik over 'viel' (groot woord).
Ik schreef dat om aan te geven dat ik er geen kwaad in zag en kennelijk collega zwaaiers ook. Niet daarmee willen aangeven dat 'zij' ook moeten hangen. Meer een bevestiging in m'n hoofd dat het helemaal geen gekke gedachte was die ik had.
potverdomme wat een mooi motorweer vandaag
Dat is het zeker.. en deze gast gaat z'n ros zo in de zon plaatsen om vervolgens relaxed lekker naar het strand te toeren.
 
Als je dat doet op een 80km weg met een doorgetrokken streep of inhaalverbod krijg je daar ook een prent voor. En nu reed je ook een rijstrook waar het verboden was te rijden.
Als de auto's stilstaan wegens een file? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Afhankelijk weer op de manier waarop de motorrijder(s) in kwestie de file passeren.
 
Nog steeds niet klaar met die terecht gekregen boete. Zo doet hij wel erg lang zeer,....toch ;)
 
Ik snap je redenatie niet dat je toch god in je spiegels kijkt en als je blauwe lampen ziet dan zou je aan de kant gaan.

Het is niet leuk als je als voorrangsvoertuig een vrije baan denkt te hebben en dan ziet dat er ergens toch nog weer eoa *^#@%%^#*^op de vrijgemaakte baan voor je rondrijdt die zich weer even terug moet wringen in de rij auto's.

Voelt vergelijkbaar een beetje als met 200 aan komen rijden en dan zien dat een auto op de naastgelegen baan die 150 meter voor je z'n richtingaanwijzer aanzet, richting jouw baan...en dan zegt..."ach, ik zag je wel en ik gin ook niet echt al die kant op maar laat vast zien dat ik het straks ga doe"....zeg maar...

Het is ook Bull om de stelling te nemen dat je goed oplet en wel op tijd weg zou zijn, iedereen hoort nl goed genoeg op te letten en op tijd weg te zijn voor een voorrangsvoertuig dus dan zouden die afgekruisde banen helemaal niet nodig hoeven zijn. Die zijn helaas bitter hard nodig en dan moet je daar niet toch ook nog weer eens stukje "veiligheid" vanaf willen knabbelen.

Persoonlijk vind ik het asociaal om juist op een baan die om die reden is afgezet toch maar weer te gaan rijden omdat jij vind dat je het wel even beter kunt regelen.

Je hebt als mazzel dat je vaak tussen de file's door kan rijden. Soms houdt t gewoon op en moet je niet proberen altijd weer als eenling de maatschappelijke regels voor jezelf toch nog weer een beetje extra positief bij te willen buigen.

Vrije strook voor spoedtransporten laat je gewoon vrij.
 
"Ik zou het nu ook nog gewoon doen als dat nodig zou zijn. Als twee auto's stil staan waar ik niet doorheen kan rijd ik er om heen. Met hier ook weer het nodige extra spiegel werk puur om het feit dat je met een bijzondere verrichting bezig bent. Dan doe ik het bij één auto. Daar zou ik dan ook een PV voor krijgen volgens de letter van de wet."

Kortom, je zou het weer doen. Dan is de boete kennelijk toch niet zo hoog....... en is je commentaar dat je je er niet van bewust was dat je fout zat ook onzin.......

Heel simpel: je doet wat je zélf vindt dat je moet of mag doen. Daar heb ik geen moeite mee, we nemen allemaal onze eigen beslissingen, tegen de wet of niet.
Maar ga dan niet jammeren omdat je een verbaal krijgt.
 
Nog steeds niet klaar met die terecht gekregen boete. Zo doet hij wel erg lang zeer,....toch ;)
Die boete heb ik allang verrekend in m'n weekend budget ;)

Ik reageer op de reacties wat ik leuk vind om te doen. Zo zie ik wat zo'n beetje het standpunt is hier op het forum van de hardcore typers :)
 
Laatst bewerkt:
Kortom, je zou het weer doen. Dan is de boete kennelijk toch niet zo hoog....... en is je commentaar dat je je er niet van bewust was dat je fout zat ook onzin.......
Al zou ik m'n motor in moeten leveren en 20 jaar niet mogen rijden. Als deze situatie zich weer voor zou doen op de dag dat ik weer mag rijden zoals waar jij op reageerde zou ik het weer doen.
 
Nu weet ik tenminste hoeveel dit geintje kost. Kan ik de volgende keer een betere kansberekening maken met kosten / baten analyse O-) . Want dat is tenslotte wat we als motorrijder continu doen op een zomerse dag :]
10 x ongezien X rijden komt neer op 13 euro :z
 

Duidelijk.. dat zou ik wel hebben idd als ik deze persoon zou zijn.
hmm... ik heb even gerekend..

Stel dat het spoedtransport 200km/h uberhaupt gemiddeld zou rijden en ik heb een zich van +1KM. Dat is dus 1000m. 200km/h is 56m/s. Dat is 18s voor de veger in theorie bij mij zou zijn. Mijn zicht is ver daar boven met al die toeters en bellen.

Daarnaast is jouw voorbeeld onjuist en niet vergelijkbaar. Dat is als 150m voor plots iets gebeurd. Dat van mij is in het zicht niet eens waar te nemen op zo'n afstand voor de bestuurder van het voorrangsvoertuig. Maar ik zie die toeters en bellen wel hoor in m'n spiegeltje.

Het is ook Bull om de stelling te nemen dat je goed oplet en wel op tijd weg zou zijn, iedereen hoort nl goed genoeg op te letten en op tijd weg te zijn voor een voorrangsvoertuig dus dan zouden die afgekruisde banen helemaal niet nodig hoeven zijn. Die zijn helaas bitter hard nodig en dan moet je daar niet toch ook nog weer eens stukje "veiligheid" vanaf willen knabbelen.
Daar is een groot verschil of dat je zicht vernaggelt wordt door voertuigen daartussen. Dat is dan ook de reden waarom het kruis wordt geplaats zodat je daar niet als bestuurder over in hoeft te zitten. Hierover hoeft ook niet over gediscusieerd te worden. Dat zou alleen maar resulteren in een kip/ei discussie. Nederland is het enige land naar mijn weten ter wereld wat een bijna landelijke dekking van electronische signalering heeft. Toevallig kunnen we daar dit soort geintjes mee doen. Ook in niet noodscenarios zoals 2 stroken voor de hollandse elite afsluiten omdat er een lijk in delft ligt.

Wat is trouwens goed genoeg opletten? Tijdens mijn lessen moest ik altijd spiegelen voor ik een actie uitvoerde. Ik moest echt niet elke 4 seconden spiegelen. Iets wat ik afgelopen vrijdag wel deed (verder niet relevant.. maar wel het eerste, daar ben ik wel nieuwsgierig naar).

Persoonlijk vind ik het asociaal om juist op een baan die om die reden is afgezet toch maar weer te gaan rijden omdat jij vind dat je het wel even beter kunt regelen.
Weer met de kant tekening dat ik deze niet als normale rijbaan heb gebruikt wat toch wel een zeer groot verschil is.

Kijk.. ik snap je standpunt wel zowel prive als diender en ik ga daar ook grotendeels in mee. Achteraf snap ik misschien ook wel de toon van de agent in kwestie omdat hij zich zoals jij in je voorbeeld aangaf misschien verplaatste in de situatie van het eerste voertuig. Ik had daar zelf nog niet echt bij stil gestaan. Een erg vervelende situatie als je een mensenleven probeerd te redden. Vanuit dat perspectief kan ik meer begrip op brengen voor het schrijven van het PV maar nog steeds vind ik het flauwtjes.
 
Stel dat het spoedtransport 200km/h uberhaupt gemiddeld zou rijden en ik heb een zich van +1KM. Dat is dus 1000m. 200km/h is 56m/s. Dat is 18s voor de veger in theorie bij mij zou zijn. Mijn zicht is ver daar boven met al die toeters en bellen.
Ik vergeet m'n eigen snelheid mee te nemen. Ik verplaats me zelf ook met ~30km/h. Dus er zit nog wat extra tijd bij. Maar voor het gemak laat ik dat even vervallen.
 
Stel dat het spoedtransport 200km/h uberhaupt gemiddeld zou rijden en ik heb een zich van +1KM. Dat is dus 1000m. 200km/h is 56m/s. Dat is 18s voor de veger in theorie bij mij zou zijn. Mijn zicht is ver daar boven met al die toeters en bellen.

Maar ik zie die toeters en bellen wel hoor in m'n spiegeltje.
Het is allemaal sluitend wat je hebt uitgerekend.
Je bent alleen 1 ding vergeten. 7 van de 10 weggebruikers kijkt ver onder het gemiddelde en kunnen zeer slecht snelheid schatten.

De goede zullen dus altijd onder de slechte lijden,as usual -O-
 
Damned....

Theekransje is er niets bij O-)

TS begaat een overtreding..... kan niet tegen zijn verlies...en valt ons lastig met futeliteiten over het wel of niet naar wens benaderd worden door gezagsdiender....dat boete te hoog is naar zijn zin....gaat hier nog ff zijn frustraties verder afreageren op mede MFers die andere mening zijn toegedaan......etc.etc.

MEN....

Have a KitKat
TS |( |( |(
 
TS begaat een overtreding..... kan niet tegen zijn verlies...en valt ons lastig met futeliteiten over het wel of niet naar wens benaderd worden door gezagsdiender....dat boete te hoog is naar zijn zin....gaat hier nog ff zijn frustraties verder afreageren op mede MFers die andere mening zijn toegedaan......etc.etc.
Daarom is dit toch ook een forum??! Een plek om in discussie te gaan over een onderwerp en in dit geval een onderwerp gerelateerd aan de positie van de motorrijder op een verboden baanvak bij een file. Genoeg voor een flinke discussie is inmiddels gebleken ;)

Discussies zijn leuk!

Ik reageer me op niemand af en verdedig/beargumenteer enkel mijn standpunt. Mag ik niet een ander standpunt hebben omdat het in de wet nu eenmaal al op een bepaalde wijze is vastgelegd of omdat het gros van de posters het eens is met de letter van de wet?

Verder hou ik zelf van feiten. Ik wil ook wel eens wat leuks verzinnen hoor daar niet van. Maar als het geen feit is heeft het eigenlijk ook geen toegevoegde waarde voor de discussie.

Btw: Ik hou meer van snickers ;)
 
Laatst bewerkt:
Daarom is dit toch ook een forum??! Een plek om in discussie te gaan over een onderwerp en in dit geval een onderwerp gerelateerd aan de positie van de motorrijder op een verboden baanvak bij een file. Genoeg voor een flinke discussie is inmiddels gebleken ;)

Discussies zijn leuk!

Ik reageer me op niemand af en verdedig/beargumenteer enkel mijn standpunt. Mag ik niet een ander standpunt hebben omdat het in de wet nu eenmaal al op een bepaalde wijze is vastgelegd of omdat het gros van de posters het eens is met de letter van de wet?

Verder hou ik zelf van feiten. Ik wil ook wel eens wat leuks verzinnen hoor daar niet van. Maar als het geen feit is heeft het eigenlijk ook geen toegevoegde waarde voor de discussie.Feit is dus dat je niet op baan vakken met rood-kruis mag rijden ;)

Btw: Ik hou meer van snickers ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan