750 -> 600

DutchChili

MF veteraan
8 aug 2001
1.281
0
Heeft iemand ervaring met de overstap van een 750 naar een 600? Bevalt dat of lijkt het net alsof je weer op de brommer stapt?
 
vriend van me is van een ZX9-R uit 1999 overgestapt naar een ZX636 en heeft er geen spijt van. Het is leuker rijden vindt ie qua sturen en toeren maken. het is bovendien wel een uitdaging om de 1000 cc's weg te rijden
 
Gaan we de 600-tjes beledigen ;)
Ik sprak van de zomer iemand op de PPP die van een GSXR750 ( 2002 ) was overgestapt op een GSXR600 ( 2002 ) na een diefstalschade ( te weinig poen gevangen? :? ).
Het zou volgens hem niet veel uitmaken 115 pk of 128 pk.

P.S. Ga je de Corona Replica 600 van Soes bestellen??
 
Ik dacht dat jij zelf al geregeld een motortest deed voor je site?

In ieder geval proefritje maken dus :)
 
ik heb een giXXer 750 en een giXXer 600.
De 750 is een '99 en de 600 een 2000 (beiden srad dus)

full


Kwa zithouding is het totaal anders, al zou je denken van niet.
Ook mis je vet veel vermogen, en remt het voor geen meter...

maar de 600 stuurt wel lekkerder :]
hoewel het super wennen is als je de 750 met stuurdemper gewent bent O-)

maar mijn voorkeur gaat uit naar de 750.. en daar hoef ik totaal niet over
na te denken :Z
 
ik wil idd die nieuwe 600 corona hebben, maar ben bang, zoals hier al opgemerkt wordt, dat het remmen heel erg tegen gaat vallen. Die '99 750 remt echt super. En dan het vermogen (verschil is voor mij dat dus 135 vs 115).
Maar ja, de gasreactie is weer veel beter bij die nieuwe.
Sturen is ook veel beter (al is mijn huidige set-up ook wel ok). (heb al een keer op een nog in te rijden 600 gereden. Max 8000 tpm, maar het stuurde wel leuk!).

Testen: ja, doe ik inderdaad. Denk dat ik dit weekeinde (mits droog), maar een een gecombineerd test/proefrit-je ga maken. *D

Ik zit nu te denken aan die nieuwe met een tandje kleiner voortandwiel. Maar goed, eerst maar ff gewoon proberen.
 
Liever een 600!
Zowel op de weg als circuit.
Die Gerco had met zijn 1000 ook het hele eind tussen de viaducten nodig om de R6 bij te komen!
En die remmen is geen probleem bij de gixxer,gewoon de goede blokken monteren.Dit seizoen 3 sets organische superblokken versleten.
Weg met die gesinterde zooi!
 
op de 600 ben ik idd wel sneller wanneer er geraced wordt..
maar dat verteld niets over het plezier dat ik heb van de fiets..
want ik race niet elke meter die ik rij O-)
 
Zelf rijd ik op een ZX9R. Laats hebben we een R6 gekocht. Voor mijn vriendin. Als je van een 900 op een 600 stapt is het grootste verschil dat een lichtere motor om iets meer toeren vraagt. Dit gaat bij de r6 echter zo makkelijk dat je bang van wordt. Wat loop dat snel zeg. Een r6 stuurt scherper en rijd lichter. Je bent alleen meer met schakelen bezig. Een 900 laat zich wat rustiger rijden. De Kawa is wat forser en bijft toch mijn voorkeur houden. Kwa snelheid doen ze zeker niet aan elkaar onder.
 
ik wil idd die nieuwe 600 corona hebben, maar ben bang, zoals hier al opgemerkt wordt, dat het remmen heel erg tegen gaat vallen. Die '99 750 remt echt super. En dan het vermogen (verschil is voor mij dat dus 135 vs 115).
Maar ja, de gasreactie is weer veel beter bij die nieuwe.
Sturen is ook veel beter (al is mijn huidige set-up ook wel ok). (heb al een keer op een nog in te rijden 600 gereden. Max 8000 tpm, maar het stuurde wel leuk!).

Testen: ja, doe ik inderdaad. Denk dat ik dit weekeinde (mits droog), maar een een gecombineerd test/proefrit-je ga maken. *D

Ik zit nu te denken aan die nieuwe met een tandje kleiner voortandwiel. Maar goed, eerst maar ff gewoon proberen.

Ik denk dat je dat gerust kan doen!! Een maat van me heeft een telefonica GSXR 600 met kleiner voortandwiel. Hij trekt sneller op dan een 97'er GSXR 750, en blijft bij een standaard 2000 GSXR 750 bij (vraag maar aan Rico, die was het slachtoffer). Loopt echt hard hoor! en het remmen is een kwestie van remblokken en remleidingen. Vooral het laatste schijnbaar want volgens de mensen van PitShop rijden er nog veel coureurs met de standaard remblokken.

Alleen in het middengebied mis je wel wat vermogen. Dus, meer poken en toeren draaien. Verbruikt ook aardig wat, zo'n ding. Net zoveel als mijn 2002 750, by the way. Mijn 2002 GSXR 750 met kleiner voortandwiel loopt 7-8 km op top harder dan die 600, en in acceleratie is het verschil klein, maar ik kan hem (uiteraard) wel voorbij. Maar het verschil is niet groot. Maar het verschil tussen mij en een R1 / Blade is ook weer nihil, dus.... don't be ashamed!!

En, het is een supergoed sturende fiets!! Af laten leveren op andere banden, dat wel! En gas geven maar.

Grtzz HagaSan.
 
Zet de specs van een 99 R750 en van een 02 R600 eens naast elkaar, die 600 doet weinig voor de 750 onder, en minder gewicht.
Maak een proefrit op 01> R600 dan kan je zelf vergelijken.
Is een tweedehands 00 R750 geen optie?
 
1999 GSX-R750:

[*]PK: 135
[*]Gewicht: 179 KG

[*]Gewicht/PK verhouding: 1,32 KG per PK

2002 GSX-R600

[*]PK: 115
[*]Gewicht: 163 KG

[*]Gewicht/PK verhouding: 1,41 KG per PK

Scheelt dus amper wat! Ik denk dat je door het lagere gewicht van de 600 alleen maar sneller bent zodra het bochtig wordt.
 
Heeft iemand ervaring met de overstap van een 750 naar een 600? Bevalt dat of lijkt het net alsof je weer op de brommer stapt?
Vorige fiets VF750f uit 1982, naar zzr600, maar kan je niet echt vergelijken he :? .
We zouden even un half jaartje kunnen ruilen,ga je gelijk over op Kawwa denk :) .
 
Ik denk dat je dat gerust kan doen!! Een maat van me heeft een telefonica GSXR 600 met kleiner voortandwiel. Hij trekt sneller op dan een 97'er GSXR 750, en blijft bij een standaard 2000 GSXR 750 bij (vraag maar aan Rico, die was het slachtoffer). Loopt echt hard hoor! en het remmen is een kwestie van remblokken en remleidingen. Vooral het laatste schijnbaar want volgens de mensen van PitShop rijden er nog veel coureurs met de standaard remblokken.

Alleen in het middengebied mis je wel wat vermogen. Dus, meer poken en toeren draaien. Verbruikt ook aardig wat, zo'n ding. Net zoveel als mijn 2002 750, by the way. Mijn 2002 GSXR 750 met kleiner voortandwiel loopt 7-8 km op top harder dan die 600, en in acceleratie is het verschil klein, maar ik kan hem (uiteraard) wel voorbij. Maar het verschil is niet groot. Maar het verschil tussen mij en een R1 / Blade is ook weer nihil, dus.... don't be ashamed!!

En, het is een supergoed sturende fiets!! Af laten leveren op andere banden, dat wel! En gas geven maar.

Grtzz HagaSan.
Kijk, da's een verhaal waar ik nog eens wat mee kan.
Als het morgen droog is ga ik op een 2002 model rijden. Zitten bt001's op geloof ik. Da's wel jammer (niet representatief).
'k hoop niet dat je verhaal waar is.....dan gaat het namelijk geld kosten ;)
 
Har, vandaag een proefrit gemaakt op een 2002 GSX-R600.
Nou, dat was lekker buiten spelen zeg maar *D

't Weer was ok en de banden werden nog wel een beetje warm (zaten BT-001's onder).
Stuur toch wel weer een stuk makkelijker dan mijn 750.

Maar het ging eigenlijk om het vermogen en de remmen. Wel, no problemo!
Dusuh, wie wil die corona van mij kopen??

Setup van het ding, in combinatie met die banden, was trouwens niet helemaal geweldig. Heb twee keer een beginnende tank-slapper gehad. Ligt natuurlijk niet aan de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan