Schubert en certificaat??

Yamthu

Rookie
17 apr 2006
2
0
Assen
Weet iemand hoe het zit met de schubert helmen?? Ik heb 2 verhalen gehoord :

1. Er worden 2 soorten helmen gemaakt namelijk : De schubert voor de eu
("A-Helm" met certificaat) en voor daarbuiten (de "b-helm" zonder certificaat).

2. Er is maar 1 soort helmen dat wordt gemaakt en als je hem bij de officiele importeur koopt krijg je een certificaat en als je hem bij een bijv. een grijze handelaar koopt krijg je dezelfde helm voor een lagere prijs zonder certificaar.

Duuuuuusssssssssss. Wie kan 1 van deze 2 fabeltjes uit de wereld helpen!
 
er worden meerdere soorten gemaakt met het zelfde type want voor een e-keur worden andere eisen gesteld dan voor bijvoorbeeld dot-keur (USA) dingen die je hier goedkooper haalt worden meestal grijs uit duitsland gehaald want daar zijn ze een stuk goedkoper omdat de afzet er veel hoger is. dus minder lang op de plank dus minder kosten per helm. zolang er een e-keur label in zit hoef je je geen zogen te maken. en certifikaat kreeg ik niet bij via de importeur en ook niet bij grijze import.
 
Volgens mij een onzin verhaal. De Nederlandse Schuberth importeur heeft dat verhaal in de wereld geholpen, toen ze ontdekten dat op de motorbeurzen grijze import werd verkocht voor een flink lagere prijs.
Ze kwamen toen met het verhaal dat het afgekeurde helmen waren en dat een hel m alleen veilig was met een certificaat......

Waar je wél mee moet uitkijken is dat de pasvorm heel anders kan zijn. Aziaten bv. hebben een andere vorm hoofd.
 
Er stond zelfs een verhaal in die trant op de website van de importeur... Kan het nu niet meer vinden, dus kennelijk hebben ze 't weer weggehaald. Kan me ook niet voorstellen dat een bedrijf als Schuberth zijn naam te grabbel zou gooien door ongekeurde en/of minderwaardige helmen buiten Europa te dumpen... Die kunnen zelf ook wel bedenken dat die via de grijze import weer terugkeren, met alle gevolgen van dien.
 
Staat nog steeds op de splash-design site onder het kopje nieuws.
Aha! Je hebt gelijk; bedankt voor de tip :} Dacht dat het onder het kopje Helmen / Schuberth stond, maar heb dus verkeerd gekeken. Voor de volledigheid:
WAARSCHUWING!

Via internet, beurzen, postorderbedrijven en grijze import worden er Schuberth helmen in de Benelux aangeboden die niet in de Benelux verkocht behoren te worden. Over het algemeen zijn dit 2e of 3e kwaliteit Schuberth helmen die door Schuberth tegen lagere prijzen verkocht worden buiten de EU. Deze helmen hebben diverse visuele en niet visuele afwijkingen. Denk aan spuitwerk, vizier, vizierafsluitingen, voeringen styropor binnenschalen en buitenschalen.

Alleen bij de officiele Schuberth dealer krijgt u een officieel "a-kwaliteit" certificaat. Dit genummerde certificaat garandeert u een eerste keus Schuberth helm, en alleen met dit certificaat kunt u aanspraak maken op Schuberth service & garantie in de Benelux. U behoort dan alleen bij aankoop een gedeelte van het certificaat op te sturen en u staat officieel geregistreerd.

Vraag dus altijd naar het Schuberth - echtheids- certificaat!

Bron: Splash Design
Blijf 't een sterk verhaal vinden. Misschien maar eens bij Schuberth Duitsland navragen...

Edit: mail aan Schuberth verzonden. Ben benieuwd...

Update: reactie van Schuberth: "Will give you an detailled answer tomorrow." Afwachten dus :z
 
Laatst bewerkt:
Update: helaas nog steeds geen nieuws van Schuberth, dus ik heb de dame die reageerde op mijn oorspronkelijke mailtje nog maar eens een herinnering gestuurd. Kreeg meteen bericht terug dat ze er morgen niet is en dat ze maandag dicht zijn vanwege 1 mei, dus het blijft nog even afwachten...
 
Beter laat dan nooit, maar ik heb eindelijk een officiële reactie van Schuberth:

"Dear Mr. ***,

This is to confirm that we do not produce any second rate Schuberth helmets nor do we sell them or deliver them to our importers, dealers or distributors. We produce first rate helmets only.

Best regards
Bettina Wachendorf"

Kortom: die "waarschuwing" op de site van Splash Design is onzin, ongetwijfeld bedoeld om de alternatieve verkoopkanalen in een kwaad daglicht te stellen.

Hmmm... Misschien ook maar eens een mailtje die kant op sturen? })
 
Dag oma :W

Dat mailtje naar Splash Design is er dus nooit van gekomen, maar toevallig zag ik vandaag dat de betreffende "waarschuwing" van de site is gehaald... Misschien toch commentaar van Schuberth gekregen?
 
ach splash moet gauw opsodemieteren met die belachelijke waarschuwing. Gaat echt nergens over.

Toen ik mijn schubert kocht begon de dealer er ook over, heb hem vriendelijk verzocht even heel gauw schubert te contacteren.. dus dat gerucht was gauw opgelost.
 
Gisteren bij een Schubert dealer geweest. De c2 kostte daar 499,- euro. Ik heb haar gevraagd hoe het kan dat er ook c2 modellen worden aangeboden voor 379,- Volgens de dame in de winkel ging het om ongekeurde modellen. Prijs was niet mogelijk, zo laag. Op een Schubert zit niet zoveel marge, ze verdienen er niets aan!! Vervolgens een folder mee van schubert met een adviesprijs voor de c2 van 449,- !! Viel het dus toch wel mee met die marge.
** UPDATE**
zaakje is mij wel duidelijk. Een aantal leveranciers w.o. Boonstra Groningen, kopen rechtstreeks bij Schubert in Duitsland in. splash doet daar dus niet meer mee. Prijsverschil is dus ruim 120 euro! Er zijn dus geen afgekeurde cq. ongekeurde modellen op de markt!
 
Laatst bewerkt:
Tja, de officiele importeur (Splash) kon een S1 Nordic Dragon niet binnen 7 weken leveren... :z

Bestelling is nu gecancelled en nu via grijze import besteld, een webshop kon hem wel op korte termijn leveren en dan is hij nog 55 Euro goedkoper ook!
 
Zowel mijn vrouw als ik hebben inmiddels via officiële kanalen een C2 gekocht. ZIj in feb, geen certificaat , ik in mei, met certificaat :? Aanvraag gaat overigens wel naar Schuberth dld :? Voor haar is inmiddels ook een certificaat aangevraagd..
Beide trouwens ver onder de advies prijs, tegen webshop prijzen ;) Behalve mijn helm die iets duurder uitviel omdat ik de design helm heb, tegen haar UNI metallic..
 
Beide trouwens ver onder de advies prijs, tegen webshop prijzen ;) Behalve mijn helm die iets duurder uitviel omdat ik de design helm heb, tegen haar UNI metallic..
Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt? Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een S1 en ik heb geen zin om de dealerprijs te betalen... Aan de andere kant vind ik het ook niet netjes om 'm ergens te gaan passen en 'm dan bij een webshop te bestellen, dus als een dealer ergens "webshop-prijzen" hanteert is dat misschien een optie.
 
In de winkel zijn ze idd een stuk duurder.
Was zelf op zoek naar de C2 en vond ze in de winkels voor rond de 450e
ff op internet gekeken en uiteindelijk 310e voor betaald. O-)
Was een aanbieding en nog in matzwart ook.. *O*
 
Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt? Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een S1 en ik heb geen zin om de dealerprijs te betalen... Aan de andere kant vind ik het ook niet netjes om 'm ergens te gaan passen en 'm dan bij een webshop te bestellen, dus als een dealer ergens "webshop-prijzen" hanteert is dat misschien een optie.

Via de normale winkel is 475 wel een beetje de laagste prijs (voor de Nordic Dragon) waarbij de adviesprijs 539 is.
Bij motowebshop.com betaal je 419, best wel een aardig verschil.

Kalsbeek heeft de Power serie voor 439 staan, dat is wel aardig scherp.
 
de s1 kost bij motoport 539,00 E .

de gekleurde versie bedoel ik.

goedkoper zijn die niet te verkrijgen in Nederland.
 
Via de normale winkel is 475 wel een beetje de laagste prijs (voor de Nordic Dragon) waarbij de adviesprijs 539 is.
Bij motowebshop.com betaal je 419, best wel een aardig verschil.
Dat kan je wel zeggen ja!
Kalsbeek heeft de Power serie voor 439 staan, dat is wel aardig scherp.
Inderdaad. Bedankt voor de reactie :}
goedkoper zijn die niet te verkrijgen in Nederland.
:N Zie hierboven...
 
De marges van Splash voor de dealers zijn heel erg slecht. Er kan dus ook vrijwel geen korting op gegeven worden door dealer-zaken als ze via Splash hun Schuberts inkopen. Misschien toch maar allemaal via Duitsland regelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan