Luchthoorn.... waar en hoe?

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
toenet stukkie van 30 km gereden.... in totaal bijna 4 keer voor mn sokken gereden :+ dus voor het eerst mn claxon mogen gebruiken van de GSR. ik moest een beetje lachen, tis net een mug die een scheet laat.

nu wil ik een 12V luchthoorn kopen. kep al het een en ander gevonden (FIAMM dingen) maar die zijn bijna nergens te krijgen. iemand een (goedkoop) alternatiefje? moet uiteraard minstens 115 db maken en niet al te groot zijn... :)
 
Hallo,
Ik had hetzelfde probleem en heb dit laatst opgelosd.
IK heb de Stebel Nautilus aangeschaft en deze aangesloten. Hij geeft 139Db van dichtbij en van 2 meter nog steeds iets van 115Db.
Als er zo´n irri opgefokt scootertje voor me zit die niet aan de kant wil en ik druk nu op mn toeter, dan zie ik hem eerst schrikken, meteen aan de kant gaan en dan pas omkijken, wat eraan komt.
Een echte aanrader.
 
Hallo,
Ik had hetzelfde probleem en heb dit laatst opgelosd.
IK heb de Stebel Nautilus aangeschaft en deze aangesloten. Hij geeft 139Db van dichtbij en van 2 meter nog steeds iets van 115Db.
Als er zo´n irri opgefokt scootertje voor me zit die niet aan de kant wil en ik druk nu op mn toeter, dan zie ik hem eerst schrikken, meteen aan de kant gaan en dan pas omkijken, wat eraan komt.
Een echte aanrader.

dat klinkt goed.

hoe duur was ie als ik vragen mag? (en waar vandaan?)
en hoe groot? (geen zijn om een zijspan aan te schaffen :P )
 
Ik heb hem ook.. Hij pastte NIET op mijn R6, dus nu zit ie op mijn CBX550F2. Ik heb hem gemonteerd aan een stuurplaat. Was wat lassen, maar hij zit netjes..

En het geluid is echt heel heftig.. Klinkt als zo'n Amerikaanse MACK-truck... :)

hoe kan je de hoorn vastmaken? zitten er oogjes aan ofzo? hoe groot is ie? (misschien dat iemand een picje wil maken met iets er naast ofzo :) )
 
Op een Bandit is het al een no-go (volgens het wphb): daar zit een 15Amp zekering in tbv knippers en claxon :+
 
ik heb deze onder mijn zadel zitten, gekocht bij heuts automaterialen...kosten 15 euro..lawaai dat ze maken...
dennis

full
 
kep geen bagagevakje, dus moet ie zowiezo ergens tussen het blok gefrommeld worden... daarom moet ie niet te lomp zijn :)

even gemeten..9cm x 9cm x 4cm
valt dus wel mee...zoveel plek heb ik daar ook niet...
 
Weet je zeker dat een luidere claxon dit allemaal gaat oplossen? :+

nope. maar zorgt iig wel voor dat die automobilist weer terug in de rij schuift ipv mij verder richting berm te drukken :+

even gemeten..9cm x 9cm x 4cm
valt dus wel mee...zoveel plek heb ik daar ook niet...

check! dat moet wel ergens te frotten zijn. zitten er nog oogjes aan of iets dergelijks?

draadjes trouwens aangesloten op je normale claxon? of apart draadjes naar accu gemaakt met schakelaar ertussen?
 
heb ook zo'n nautilus gehad maar kreeg 'm met geen mogelijkheid op m'n zxr400. Toen ook 2 van die rooie dingen van marktplaats gehaald alleen die waren teleurstellend zacht in vergelijking met die nautilus
 
Op mijn K zat een enkele FIAMM toetert. Te mager. Toen een stel dubbele toeterts erop gezet en dat was al beter.

Nu een beugeltje gemaakt en 2 dubbele hella luchthoorns langs de zijkant lopen. Ziet er niet uit, werkt wel :D
 
Zo'n luchthoorn werkt toch met een mini compressortje?
Dat moet je ook nog ergens kwijt zien te raken en zo'n ding pleegt ongetwijfeld een aardige aanslag op je elektrische voedingssysteem.
 
Zo'n luchthoorn werkt toch met een mini compressortje?
Dat moet je ook nog ergens kwijt zien te raken en zo'n ding pleegt ongetwijfeld een aardige aanslag op je elektrische voedingssysteem.

ik moet al mn halve motor uit elkaar halen om bij mn gereedschapsetje te komen, laat staan dat ik ff een compressor kan verbergen. nee die dingen werken op 12v.

iemand pics van gemonteerde nautilussen? en hoe zit het met de bevestiging?
 
Terug
Bovenaan Onderaan