Trillingen van GSR

Diana

MF'er
9 apr 2004
34
0
Naarden
Ik heb sinds maart een GSR gekocht en heb er nu ± 3000 km op staan. Ben zeer tevreden hoe die rijdt maar de trillingen op het stuur geven me binnen de korste keren tintelende handen. Ik wil graag weten of dit ook bij andere GSR-motoren voorkomt of dat dit een incidentele klacht is ivm garantie. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.
 
Trillingen zijn zeer aanwezig tussen de 5000 en 7000 toeren. Een ruime tijd 60 in zijn drie rijden is vragen om gevoelloze vingers. Tussen de 100 en 130 zijn ze heel goed waarneembaar. Wil graag weten of andere GSR-rijders er ook last van hebben dan kunnen ze er bij de dealer rekening meehouden.
groetjes, Diana
 
Niet zo hard in je stuur knijpen.
Losjes vasthouden, et voila! geen tintelende vingers meer.

Nou , ik rij al effies en heb nooit geen last gehad van tintelingen maar nu ik mijn vibratiedempers (stuureinden) van mijn GSXR1100 af heb, tintelen mijn handen ook !!

De oude trillingsdempers waren 300 gram per stuk , ik heb nu andere besteld ivm met SBK stuur van 200 gram per stuk ik hoop dat ik dan eraf ben anders gaan de oude er weer op want ik vind het best storend !!

Ik laat het wel even weten of het effect heeft,


Topicstarter,
Misschien moet je stuureinden van verschillende gewichten proberen !!
 
Ik las ergens een topic waar ze fijne loodhagel in het stuur gooiden, voor de demping. Schijnt goed te werken.
Je hebt er ook een soort slang voor, die gevuld is met lood oid, die prop je in je stuur.
 
Nou , ik rij al effies en heb nooit geen last gehad van tintelingen maar nu ik mijn vibratiedempers (stuureinden) van mijn GSXR1100 af heb, tintelen mijn handen ook !!

De oude trillingsdempers waren 300 gram per stuk , ik heb nu andere besteld ivm met SBK stuur van 200 gram per stuk ik hoop dat ik dan eraf ben anders gaan de oude er weer op want ik vind het best storend !!

Ik laat het wel even weten of het effect heeft,


Topicstarter,
Misschien moet je stuureinden van verschillende gewichten proberen !!

Helemaal waar, maar ik neem aan dat er op een nieuwe motor toch wel standaard trillingsdempers zitten. Als die er wel opzitten en je knijpt (vaak onbewust) hard in je stuur, heb je heel snel weer tintelende vingers.
 
Nou, heel erg bedankt voor jullie suggesties. Ik zal jullie ff updaten. Motorzaak zei inderdaad dat er niets bij Nimag bekend is over de stuurtrillingen van de GSR. De monteur heeft alles na gekeken waaronder ook de ontsteking. Uiteindelijk niets afwijkends kunnen vinden. Uiteindelijk hebben ze proefgereden zonder stuurknoppen en vervolgens zwaardere er op gezet en de trillingen zijn inderdaad een behoorlijk stuk minder geworden. Ik ga nu een tijdje rijden en hopen dat de tintelende handen over zijn.
Groetjes, Diana
 
ik heb vrijdag mijn bmw r1100s ingeruild op een demo gsr
nu heb ik zondag een leuke rijd gemaakt en idd
ik heb dus ook die vervelende trillingen boven de 5000tpm
zelf zo erg dat ik niks in me spiegels zie

is het reeds bekend bij suzuki of nog niet
hoe leg ik het de dealer uit
ik heb hem bij jan van sommeren in aferden gekocht
mischien iemand van hier daar ook voor dit probleem geweest??

ik ben helemaal happy met me nieuwe aankoop *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan