Voor YZF specialisten

DanielM

MF'er
8 nov 2002
108
0
Limburg
Hoi mensen,

Ik ben van plan om een yzf 750 van 1999 (japanse uitvoering) te kopen, maar ik wil graag weten wat de plus en min punten zijn van dit model.

Alvast bedankt,
Dan.
8-)
 
Wat bedoel je hiermee?
Moet ik dat als negatief zien?

'(

Dan

Nee, absoluut niet. De eerste YZF's kwamen in 1993 op de weg. Het is nog steeds een vreselijk strakke fiets, voldoende vermogen en goede stuureigenschappen.

Vind het gewoon een hele mooie motor :9~
 
Kogelsterke blokken.....je kunt er alleen een treffen die
een slok olie lust....maar ze zijn unkaputbar... :)

Hoeveel km's heeft ie gelopen??
 
hij heeft 3700 miles gelopen. Is niet veel en ziet nieuw uit, kan ook niets terug zien van een crash of zo dus lijkt het wel ok.
Alles is nog standaard.
Wat denk je?

Gr,
Dan
 
Kogelsterke blokken.....je kunt er alleen een treffen die
een slok olie lust....maar ze zijn unkaputbar... :)

Hoeveel km's heeft ie gelopen??

Vriend van me heeft een YZF750R uit 1993. Die motor verbruikt idd wat olie. De motor heeft 65000 km gelopen en het verbruik blijft al enkele 10000den km's constant. In geval van olieverbruik gewoon minerale motorolie erin gooien, wordt het verbruik merkbaar minder door.

Oh ja, als je te weinig pk's hebt kun je er een thunderaceblok in hangen. Het frame kan gemakkelijk 180 pk hebben.
 
Da's idd wel een heel mooie uitvoering... :9~

full


Het enige wat wel eens slecht wil zijn, zijn de schijven...
Die willen wel eens krom trekken of vastkomen te zitten..
(schijven van een FZR 1000 erin en klaar :P )
 
Leuke fiets idd!

Heb ik ook gehad! Hoop lol mee gehad iig! Heb er 2 gehad btw, één gejat, één op een ree geklapt


full
 
Laatst bewerkt:
hij heeft 3700 miles gelopen. Is niet veel en ziet nieuw uit, kan ook niets terug zien van een crash of zo dus lijkt het wel ok.
Alles is nog standaard.
Wat denk je?

Gr,
Dan

Dan kan je nog nix van het evt. olieverbruik zeggen....pas na 15.000km is het blok voldoende los/gezet om het echte verbruik te zien!!
Altijd met volsyntheet rijden...staan zo weinig km op de klok...zo hou je
het blok het langst in nieuwstaat....nooit minerale shit gebruiken!!
Effe een proefrit maken....liefst met een 2e motor erbij....degene die achter
de YZF rijdt kan dan checken of je pluimen uit de uitlaat ziet bij volgas...
 
Bedankt voor jullie reacties, dat geeft mij nog meer zin om die motor te kopen en ik vind het super voor de advies. Ik zal zekker goed opletten.
Nog meer reacties, laat maar komen.

Gr. Dan.
 
Wat is trouwens het verschil tussen een 750 SP en een 750 R?
Ik heb gezocht maar kon niet veel vinden.

Bedankt,
Dan
 
Bedankt voor jullie reacties, dat geeft mij nog meer zin om die motor te kopen en ik vind het super voor de advies. Ik zal zekker goed opletten.
Nog meer reacties, laat maar komen.

Gr. Dan.

Nog een tip: door evt. wheelie gebruik kan er speling zitten op de uitgaande
as....waar het voortandwiel op zit (is bijna niet te checken...hiervoor
moet je het zijdeksel loshalen en voelen of er speling zit op die as) Het is
wel iets wat ik graag zou willen weten voor aanschaf....misschien wil de dealer hiervoor
garant staan...is een behoorlijk dure reparatie!!

Zou persoonlijk ook liever geen gejete fiets kopen (Dynojet shit) een fiets kan
wel meerdere keren op die martelbank hebben gestaan...niet best voor het blok.
Ook kun je hierdoor veel problemen met de afstelling krijgen.
 
Als het een grijs-geïmporteerde japanse is is hij misschien begrensd? Ik weet dat dat bij de kleintjes wel zo is..... Of ze dat ook bij de groten doen in Japan?

Verder vind ik het zo te zien één van de mooiste YZF750s die ik ooit gezien heb.... Probleem vind ik bij de YZF de kleurstelling van een aantal jaren (kwestie van smaak), keuze uit zuurstuk-rose, pastel-oranje en een vleugje cyaan. Dit gecombineerd met een aantal kleuren en in een oerwoud dessin... Ik houd er niet van... Deze is errug mooi. Rijdt ook prima, en het enige wat mij te binnen schiet is inderdaad de voorrem die makkelijk krom trekt (net als veel Yamaha-remmen).

Doen! :]
 
Voor wat olieverbruik betreft! Géén volsyntheet olie erin doen1 die zuipt tie als water :(
Ennuh, dynokitje is wél aan te raden hoor, gaat ie 25% minder van gebruiken! (benzine dus) :P
 
Wat zijn de BOVAG bepalingen als men het over de garantie heeft?
Hoe hard zou zo een YZF lopen? En met wat voor motor kan je deze vergelijken?
En hoeveel kost een dynajet met instaalatie (ongeveer)?

Gr. Dan
 
Laatst bewerkt:
Deze YZF is echt niet origineel!

Kijk maar naar de R1 kleur en de YZF stickers, die zijn ook van een R1. Zou zeker goed kontroleren of het geen schademotor is geweest.

Als het een Jap versie is heeft ie een teller die tot 180 km/h gaat, harder mogen ze in Japan niet. Standaard is ie begrens op 180, maar dat zal er waarschijn wel afgehaald zijn.
 
Ik heb ook zo'n fiets gehad het is zeker aan te raden.
Het olieverbruik valt redelijk mee pas na 67000km begon ie wat te verbruiken halve liter op 3000km.
Het beste kun je er Motul olie in doen half synt. 10w50 dat gaat als de brandweer en is zeer betaalbaar.
Slechte eigenschappen heeft een YZF niet eigenlijk hij stuurt misschien wat zwaar dat kun je oplossen door een 180-55 achterband te monteren :]
 
Deze YZF is echt niet origineel!

Kijk maar naar de R1 kleur en de YZF stickers, die zijn ook van een R1. Zou zeker goed kontroleren of het geen schademotor is geweest.

Als het een Jap versie is heeft ie een teller die tot 180 km/h gaat, harder mogen ze in Japan niet. Standaard is ie begrens op 180, maar dat zal er waarschijn wel afgehaald zijn.

Daar zat ik ook al naar te kijken, ik vroeg het me ook al af. Yamaha is niet geheel mijn merk dus ken ik ook al die kleuren schema's niet. Ik zou er nog maar eens heeeeeel kritisch naar kijken.
 
:^ Ik weet wel dat een YZF-750 een stukje harder loopt dan mijn '95 GSX-R750 :(
Goed frame ook (Deltabox), maar als de prijs in de buurt van een '99 R6 ligt dan zou ik eerder daarvoor kiezen!
 
Deze YZF is echt niet origineel!

Kijk maar naar de R1 kleur en de YZF stickers, die zijn ook van een R1. Zou zeker goed kontroleren of het geen schademotor is geweest.

Als het een Jap versie is heeft ie een teller die tot 180 km/h gaat, harder mogen ze in Japan niet. Standaard is ie begrens op 180, maar dat zal er waarschijn wel afgehaald zijn.
Of ie origineel is of niet, kan ik vanaf de foto niet beoordelen.
Wel weet ik dat ie de laatste jaren in deze kleurencombinatie te koop is geweest.
Bij v/d Heijden stond precies dezelfde gewoon nieuw te koop.(amerikaans model.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan