** Opties circuittraining SP groep **

Waarvoor kies je?

  • circuitdag 9 aug

    Stemmen: 0 0,0%
  • TOMS 21 aug

    Stemmen: 1 5,3%
  • CSS 23 aug

    Stemmen: 1 5,3%
  • VRO3 10 sept

    Stemmen: 1 5,3%
  • circuitdag 19 sept

    Stemmen: 2 10,5%
  • VRO3 30 sept

    Stemmen: 1 5,3%
  • CRT 6 okt

    Stemmen: 13 68,4%

  • Totaal aantal stemmers
    19

Hakman

MF veteraan
2 okt 2004
3.722
0
Groningen
15 rijders van het SP topic zoeken uit welke circuittraining ze gezamenlijk kunnen doen. Hier komt een poll te staan met data en soort training. in deze post geef ik kort aan wat elke training inhoudt. De deelnemers worden nadrukkelijk uitgenodigd om hun mening te geven over de zin en onzin van een bepaalde training en geven vooral in de poll aan welke datum het beste past.

Aanmelden gebeurt door iedereen afzonderlijk. Meld het wel even in dit topic.

Toelichting:

'circuitdag' is op Zandvoort, onder begeleiding dus geen vrij scheuren. € 100 bij deelname van meer dan 5 personen. Kijk op www.motorxtra.nl

CSS, duur en goed, € 495, Zandvoort, ook van motorxtra

TOMS, goed, ook om je C licentie te halen, € 245, ook Zandvoort en motorxtra

VRO3, Lelystad KNMV, vanouds bekend, € 249 www.knmv.nl

CRT, Assen ( *O* ) ook bekend en goed, www.crtholland.nl , € 190
 
Laatst bewerkt:
Die 'circuitdag' is best aardig als je er goed naar kijkt. De dag tevoren kun je de theorie afwerken. Er worden veel aparte groepen gemaakt onder begeleiding. Gunstig detail: ze halen qua geluid pas iemand van het circuit als je op een afstand van 100 meter nog gehoorschade oploopt. Dat zal bij de KNMV wel anders zijn. De prijs is natuurlijk ook een koopje als je met 5 of meer deelneemt.
 
Laatst bewerkt:
dat van het geluid geloof ik niet zo heel erg, maar als je het risico wilt nemen om eerst een hoop geld neer te leggen, en vervolgens niet te mogen gaan rijden, ga je gang.
 
op assen (nogal ver) en CSS (nogal duur) na is me alles ok, heb nog niet gepost maar als er iets uit de bus komt laat ik wel weten of ik meekan.
alleszins bedankt voor het zoekwerk.

Nils
 
Als het Assen wordt kan ik wel wat regelen met matrasjes en slaapzakken, spaghetti en bier (de avond tevoren). Ik heb nog wel een kamer waar een stel motorrijders op een rijtje kunnen liggen ...

PS, stalling kan bij mij in de tuin achter een hoog hek met prikkeldraad erop.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan jullie misschien nog wel enige info geven.

1. de circuitdag van motorxtra is verdeeld in 4 groepen. Als je voor t eerst op het circuit gaat rijden, zul je starten in groep 1, waar je achter een voorrijder aanrijdt. Hij zal je de ideale lijnen laten zien. Per toerbeurt rij je achter de instructeur aan, die je na de sessie een debriefing zal geven, waar ook de gelegenheid tot vragen stellen is. Dit wordt gedurende de dag herhaald in een aantal sessies en is een zeer goede manier om het circuitrijden op een rustige en veilige manier te ontdekken.

2. CSS (California Superbike School). Is een van oorsprong Amerikaanse school onder leiding van Keith Code. In Engeland is een dependance opgezet die geleid wordt door Andy Ibutt, de riding coach van Thomas Luhti (Wereldkamipoen 125cc).
De CSS heeft in het verleden vele GP en Superbike coureurs lesgegeven en begeleid en is zonder enige twijfel het beste van het beste.
Er wordt lesgegeven in 4 Levels en iedereen start in level 1, of je beginner bent of Nederlands Kampioen. Level 1 is een drukke dag en zeer vermoeiend. Ik zou het niet aanraden voor beginners maar voor de meer gevorderde circuitrijder.

3. De TOMS cursus is een hele leuke cursus waar je inderdaad ook je licentie kan halen. Er wordt theorie gegeven en er worden oefeningen gedaan, waaronder remproef, proefstarts, bermvlucht, kneedown, bochtentechniek, uitwijkoefeningen, slalom en meer van dit soort oefeningen. Voor de beginner is het wellicht een beetje veel van het goede maar voor de gevorderde circuitrijder zeer leerzaam.

4. VRO3 behandelt exact dezelfde oefeningen als de TOMS cursus, maar in een meer ontspannender sfeer en is meer geschikt voor straatrijders. Het is een hele leuke en zeer leerzame dag waar je in je verdere "motorcarriere" veel plezier aan zult hebben.

5. CRT werkt in principe hetzelfde als sub 1.

Resumerend zou ik aanraden om sub 1, 4 of 5 te kiezen, waarbij je bij sub 4 het meeste leert, maar sub 1 en/of 5 de meeste fun op t circuit hebt.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!?

Hou me op de hoogte, als de SP1 tegen die tijd opgebouwd heb neem ik die mee en anders kom k met de Yamaha (als dat mag)
 
Helaas kan ik niet mee ;( ;( ;( ;(
Mijn vriendin wil ook graag het motorrijbewijs hebben , en dat kost ook wel weer
de nodige euroos -O-
Mischien een volgende keer :Y
 
Ik kan jullie misschien nog wel enige info geven.

... veel goede informatie ...

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!?

Hou me op de hoogte, als de SP1 tegen die tijd opgebouwd heb neem ik die mee en anders kom k met de Yamaha (als dat mag)

Bedankt voor je toelichting! Natuurlijk 'mag' je komen. De keuze lijkt, gezien de voorkeuren, trouwens wel gemaakt. Met een dag of wat stoppen we met deze inventarisatie en dan is het aanmelden geblazen. Wel individueel graag, die verantwoordelijkheid is voor iedereen persoonlijk. Als we van elkaar weten wie zich daadwerkelijk aangemeld heeft (hier even vermelden) kunnen we praktische afspraken maken over evt. overnachting en dergelijke.
 
op assen (nogal ver) en CSS (nogal duur) na is me alles ok, heb nog niet gepost maar als er iets uit de bus komt laat ik wel weten of ik meekan.
alleszins bedankt voor het zoekwerk.

Nils

Zie boven

Ga liever in Augustus dan is de kans op mooi weer wat groter.Een circuitdag met mooi weer lijkt me toch het leukst
 
moetje kijken wat ik ooit voor 450 euro heb weg gedaan..
eeuwig zonde :P

Post van powerpulse in topic 'TK: Diverse + VTR SP1/SP2 onderdelen'

OFF-TOPIC

Oh ja, jij was dat...... B|

We hadden al een prijs afgesproken (waar je overigens zelf mee aan kwam), ik had je al toegezegd dat ze verkocht waren en dat ik ze na het weekend op kwam halen.(omdat jij niet eerder kon) en toen heb je ze alsnog doodleuk aan een ander verkocht voor een paar tientjes meer......(die je van mij ook had kunnen krijgen als je gevraagd had) :(

Net wat je zegt: eeuwig zonde... B|

/OFF-TOPIC

Sorry voor de topicvervuiling guys ! ;)
 
OFF-TOPIC

Oh ja, jij was dat...... B|

We hadden al een prijs afgesproken (waar je overigens zelf mee aan kwam), ik had je al toegezegd dat ze verkocht waren en dat ik ze na het weekend op kwam halen.(omdat jij niet eerder kon) en toen heb je ze alsnog doodleuk aan een ander verkocht voor een paar tientjes meer......(die je van mij ook had kunnen krijgen als je gevraagd had) :(

Net wat je zegt: eeuwig zonde... B|

/OFF-TOPIC

Sorry voor de topicvervuiling guys ! ;)

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Done Hakmeister ;)

Hallo Donmeister,

Bedankt voor het invullen van het CRT-registratieformulier. Om uw aanvraag te voltooien moet u uw handtekening op het uitgeprinte formulier zetten, en het formulier opsturen naar: CRT B.V., Meerkoetweg 38, 7331 CR Apeldoorn of stuur het via de fax: (055) 533 55 34

Morgen ff faxen dus :P

full

Kunnen we gelijk kijken of tie op de drentse heide deze topspeed bereikt :Y
 
Done Hakmeister ;)

Hallo Donmeister,

Bedankt voor het invullen van het CRT-registratieformulier. Om uw aanvraag te voltooien moet u uw handtekening op het uitgeprinte formulier zetten, en het formulier opsturen naar: CRT B.V., Meerkoetweg 38, 7331 CR Apeldoorn of stuur het via de fax: (055) 533 55 34

Morgen ff faxen dus :P

(Afbeelding)
Kunnen we gelijk kijken of tie op de drentse heide deze topspeed bereikt :Y

Inscannen en naar mij mailen mag ook. Heb hier een fax staan.

304?? En dan je rempunt missen aan het einde van het rechte stuk ... :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan