ACF-50 behandelcentrum zinvol in Nederland ?

Zou je jouw motor laten behandelen ?

  • Ja, zo snel mogelijk

    Stemmen: 8 38,1%
  • straks, tegen de winter

    Stemmen: 8 38,1%
  • Doe het zelf wel

    Stemmen: 2 9,5%
  • ik gebruik iets anders

    Stemmen: 0 0,0%
  • ik doe niet aan roest-preventie

    Stemmen: 1 4,8%
  • waar heb je het over ?

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Status
Niet open voor verdere reacties.

MotoX

Die hard MF'er
16 aug 2003
571
16
's Hertogenbosch
Topic was geneuveld met de laatste servercrash ;(
Dus bij deze.

Ik dacht erover om een anti-corrosie behandelcentrum te beginnen met ACF-50, dus wilde ik graag weten of er animo voor was. Een beetje op de manier zoals in Engeland Zie hier......

Check Google over de effectiviteit van ACF-50 tegen roest en pekelaanslag.
De bedoeling is dus je motor EEN keer per jaar te laten behandelen en zo gevrijwaard te blijven tegen roest.

Je kunt natuurlijk het spul met een spuitbus aanbrengen ofzo, maar met DEZE uitrusting:

full


kom je dus op plaatsen waar je met de spuitbus niet komt, zoals IN je frame, onder je tank, bedrading enz.

Gezien de positieve respons op het gecrashte topic heb ik een bedrijf benaderd omtrent de apparatuur.
En dus besteld.

Als ik het binnenheb ga ik eens even oefenen op m'n eigen motoren en die van m'n vrienden,
dus binnenkort is het eerste behandel " centrum" in den Bosch een feit :9
 
Ik zal dit zeker laten doen,
Wat gaat 't kosten, wat wordt er zoal gedaan voor die prijs?

Het spul moet op een redelijk schone, droge motor aangebracht worden.
In het behandelcentrum wordt hij dus eerst schoongespoten, daarna drooggeblazen, en vervolgens behandeld met ACF-50 (remschijven worden uiteraard beschermd 8-) tegen inspuiting, gezien de licht smerende werking)
Dacht aan zo'n 60 Euro per fiets.
 
Het spul moet op een redelijk schone, droge motor aangebracht worden.
In het behandelcentrum wordt hij dus eerst schoongespoten, daarna drooggeblazen, en vervolgens behandeld met ACF-50 (remschijven worden uiteraard beschermd 8-) tegen inspuiting, gezien de licht smerende werking)
Dacht aan zo'n 60 Euro per fiets.

Zet me maar op je spamlijst als je die hebt. Ben zeker geintresseerd tegen de tijd dat de winter begint....
 
Mogen we vragen waar je deze apparatuur vandaan haalt ?

Heb interesse om ook die behandelingen te gaan uitvoeren op Motoren/Brommers/Scooters.

Kunnen we zo'n franchise-keten opzetten, net als die met die grote M :+

Nee, serieus, ik kan dan de regio Flevoland doen, jij Brabant.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het uit belgie een liter en daar zit een drukpompje bij! Met een appart flesje van 200ml met pomp kun je druk opbouwen en spuiten!!
 
Ik heb het uit belgie een liter en daar zit een drukpompje bij! Met een appart flesje van 200ml met pomp kun je druk opbouwen en spuiten!!

Yep, hebben ze ook bij Corrosion-Control Nederland
Ze hebben Spuitbussen, Literflessen met los pompflesje en 4 liter kannen.

Ik heb ook zo'n pompflesje, maar met een compressor kun je toch een betere "nevel" creëren, zodat je op moeilijk te bereiken plaatsen komt.

Ik wacht op die spuitset, en dan ga ik eens aan de slag. Zal nog laten weten hoe dit gaat.
 
Heb zelf zitten denken aan een mobiel behandelcentrum.
Bestelwagen met alles erin.

Niet om bij iedereen langs te rijden, maar om bijvoorbeeld af te spreken bij treffens, toertochten, beurzen etc.

Gewoon een aantal achter elkaar doen en daarna weer :]
 
Motor wordt eerst afgespoten hè?
Maar toch niet met hogedrukspuit???
Eventueel wel geinteresseerd.
 
Zou we handig zijn dat insprayen :Y

Denk alleen niet dat het helpt de roest die er al zit op m'n motor weg re krijgen :N _O-
 
is dat niet dat "vliegtuig spul" waar Mini Mistress dit jaar een inkoopactie mee heeft gedaan?

Werkt wel en roest gaat het ook te lijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan