versnellingsbak probleem R6

rayden

Rookie
3 jun 2006
7
0
Maasbracht
Hallo,ben nieuw hier op het forum,heb sinds drie dagen een yamaha R6 bouwjaar 2000 met 19000 km op de klok !!,nu ben ik er al drie dagen rustig mee aan het touren en vanmiddag kreeg ik hem ineens niet meer terug in zijn 2e versnelling hij springt direct weer in zijn vrij dit geldt nu ook voor de 1e versnelling,heel soms gaat ie in zijn 1 maar als ik dan doorschakel naar zijn 2 dan schiet ie weer in zijn vrij !! dit geldt volgens mij voor alle versnellingen,durf er niet echt meer op te rijden ben bang dat het erger wordt !

wat kan dit zijn het is in ieder geval garantie hoop ik !!

groetjes,
 
op een uurtje tijd een versnellingsbak uit mekaar halen zou sterk zijn, je kan terhoogte van je schakel-as het dekseltje demonteren, erachter zie je de veer zitten die je schakelvork terug naar beneden trekt. Dat dien je te vervangen, het oogje van die veer breekt met je probleem als gevolg.
Het veertje zelf kost amper 10 €, we hadden destijds steeds eentje in reserve mee voor onze race-R6.
 
ja heb hem wel bij een dealer gekocht dus het is waarschijnlijk wel garantie,ga er niet van uit dat hun het normaal vinden dat een motor na drie dagen al niet meer schakelt!
het probleem is alleen dat ik hem 60 km verderop gekocht heb,dus ik hoop dat hij hem kan komen halen omdat er naartoe rijden geen optie is !!

greetz,
 
Terug
Bovenaan Onderaan