ervaren kawasaki ltd 454 sleutelaars gevraagd

thomasschoof

Rookie
28 mei 2006
4
0
arnhem
Hallo ik heb een kawasaki ltd 454 met een gigantisch start probleem, zo giga dat de garage al 3 weken bezig is en het niet kan vinden. Eerst dachten ze dat het een vochtprobleem was maar na drie weken drogen en sleutelen nog niets kunnen vinden. carb. helemaal uit mekaar gehaald en schoongemaakt, bougie vervangen, aangesloten op compu om te kijken hoe de vonk is. Het werkt allemaal er is een vonk er is zuurstof en er is bezine alles dus wat nodig is voor een ontsteking maar helemaal niets. Ze moeten ongeveer 10 min. starten met startbooster en als ie dan loopt dan loopt ie goed en als hij warm is kun je hem aan en uit zetten zo vaak je wilt maar zodra hij koud is is ie bijna niet te starten.
HHHHHEEEEEELLLLPPPPP ik wil weer kunnen rijden :-(
 
Er is iets wat de mengselverrijking van de koude start in de weg zit denk ik.
Misschien een coke-stangetje verbogen zodat de chokekleppen niet helemaal dicht gaan? Of je choke-kabel ge-oxideerd?
 
Ik heb mn motor ingeleverd nadat het heel erg geregend had en hij niet meer wou starten dus was de eerste gedachte vocht zowel bij mij als bij de monteur(anwb en garage). Ik kan me niet voorstellen dat de garage slecht werk levert want een vriend van mij vertrouwt zijn harley aan hun toe. Maar ik zal eventuele suggesties meenemen en ik houd jullie op de hoogte alvast bedankt voor de eventuele GOUDEN TIP. mocht het zo zijn dat er nog een eigenaar van een kawa 454 dit zelfde probleem had dan hoor ik dit graag.
groetjes thomas
 
Laat ze dan ook even de beroemde kawasaki "junction box" open maken als die in dat model zit. die wil nogal eens groen zijn van binnen.
 
Terug naar de schoolbank...

Probeer eens te starten (koude motor, onder de omstandigheden waarbij je motor niet aan wil slaan/starten) en na 2 of 3 pogingen bekijk je je bougie's eens een keertje..(zijn het Denso's..meteen de prullenbak in..), ruik er eens aan, bekijk ze kritisch...

Nog wat gedachtes... draait je startmotor lekker rond, hoeveel spanning hou je nog op de ontsteking bij starten? (gezien het feit dat er met een startbooster gewerkt word...)het zou zomaar kunnen zijn dat je startmotor een te groot deel van het beschikbare vermogen opslokt en je vonkendoosjes te weinig krijgen.. B|
Wat is de weerstand van je bobines (primair en secundair) weerstand van je bougiekabels?
Alles bij elkaar opgeteld....enzo..

En...als je motor dan eindelijk aanslaat, wat gebeurd er dan? hoestend en kuchend? of mooi rond lopend? zwarte rook? benzinedampen uit de uitlaat waar de tranen van in je ogen springen?

Ik mis ook compressie en het tijdstip van onsteken in je verhaal..
 
Nou het vreemde is is dat als je aan het starten bent na ongeveer 5 min begint ie een beetje te pruttelen en dan springt ie aan, en dan loopt ie als een zonnetje de choke werkt dan ook gewoon, stationair ook geen probleem. en als je rijd gaat het niet schokkend maar gewoon lekker. en zolang hij warm is kan ik hem starten zonder moeite. Koud starten is gewoon het grootste probleem.

groetjes
 
hoi thomas ik herken dit probleem wel een beetje heb zelf ook een 454 als die van mij niet gelijk aanslaat bij een koude start en heb 2 of 3 keer gestart dan kun je beter even de bougie s er uit draaien want dan zijn ze olieachtig aan geslagen.en dan krijg je een soort lekstroom langs de isolator en doet de motor overslaan. heb je dit probleem dan zijn er een paar oorzaken n.l. sterkversleten motor of een defecte ontsteking .
 
Terug
Bovenaan Onderaan