Veel motor rijder's

Sviler

Rookie
2 jun 2006
10
0
Rotterdam
Gisteren reed ik richting hellevoetsluis , bij klein polderplein de rijks op .
Na nog geen 5 min zag ik weer in de tegengestelde richting een groep motor rijders komen.
schitterend gezicht als je z'n groep aan ziet komen ik denk minimaal wel een motor of 20 a 25 heerlijk dat geluid van die motor's .
Echter verbaas ik me nog steeds dat men in een t shirt op de snelweg rijd .
er waren er een paar bij waar de t shirt zo hoog opgekropen zat door de wind.
ik dacht nog christus als die op zijne plaat gaat dan heb je het bijzonder slecht .
wat vinden jullie er van in t shirt korte broek op de motor en dan met een gang van minimaal 120 ??
 
Ik rij altijd in vol leer, en met dit warme weer met een leren vest en verstevigde jeansbroek. En handschoenen !!!
Maar een dodelijk ongeval ... ik denk niet dat een pak dan het verschil maakt, tenzij de rugprotector misschien, maar ik wil niet in het ziekenhuis komen met schaafwonden die ik aan 100 km/u heb opgelopen ...
 
Daar zijn al meerdere topics over geweest.

Ik denk dat iedereen wel weet dat het beter is om jezelf te beschermen dmv beschermende motorkleding.
Ook degene in een t-shirt op de motor weet dat als hij valt hij spijt heeft dat hij geen motorkleding aan heeft getrokken.

Het is een keuze die een ieder voor zich maakt.

:)
 
Gisteren een man en vrouw, samen lekker op een grote toermotor, allebei in T-shirt, korte broek en slippers / sandalen.
90km/h op de rechterbaan, heerlijk relaxed allemaal :] .
Ogenschijnlijk geen vuiltje aan de lucht, maar ALS......... :X

Toch wel jaloers op die twee, in mijn auto met mijn motorblok in de achterbak, waar ik de hele dag aan gesleuteld had......
 
Weer zo'n kleding topic. Laat iedereen lekker zelf bepalen hoe hij of zij op de motor wil zitten. 8-)
 
Moet inderdaad iedereen eigenlik zelf weten, maar als er eentje omflikkert, mag de verzekering (die we met zijn allen betalen) weer oplappen. Ik vindt het nog steeds vreemd dat in Nederland (waar het kabinet en de politie "zoveel met verkeersveiligheid" bezig is,) een motorrijder nog steeds geen beschermend pak,handschoenen en laarzen aan hoeft!

P.s. hoe krom kan het zijn : sinds kort is het verplicht om op iedere aanhanger achter de auto een mistlamp te hebben, terwijl auto's van voor 1998 geen mistlamp hoeven te hebben! maw mijn auto van 1991 heeft geen mistachterlamp, als ik er een aanhanger achter hang moet die dat wel hebben !!!! en motorpak hoeft niet

De Kale
 
full


:X
 
Moet inderdaad iedereen eigenlik zelf weten, maar als er eentje omflikkert, mag de verzekering (die we met zijn allen betalen) weer oplappen. ...

Nou en? Meer lappen mag geen reden zijn om voor een ander te bepalen wat hij/zij aantrekt op de motor.

[me]SubZero vind dat iedereen beschermende kleding zou moeten dragen natuurlijk, voor hun eigen veiligheid. Dat mensen zonder gordel rijden, geen probleem (niet bij mij in de auto, maar goed daar doen ze toch altijd de gordel wel om :o )[/me]
 
P.s. hoe krom kan het zijn : sinds kort is het verplicht om op iedere aanhanger achter de auto een mistlamp te hebben, terwijl auto's van voor 1998 geen mistlamp hoeven te hebben! maw mijn auto van 1991 heeft geen mistachterlamp, als ik er een aanhanger achter hang moet die dat wel hebben !!!! en motorpak hoeft niet

De Kale

Strakke vergelijking
_O-



:?
 
Moet inderdaad iedereen eigenlik zelf weten, maar als er eentje omflikkert, mag de verzekering (die we met zijn allen betalen) weer oplappen. Ik vindt het nog steeds vreemd dat in Nederland (waar het kabinet en de politie "zoveel met verkeersveiligheid" bezig is,) een motorrijder nog steeds geen beschermend pak,handschoenen en laarzen aan hoeft!


De Kale
Nog FF, en dan zijn de motoren verboden.. want ALS je eens zou vallen..

Laat iedereen zelf lekker bepalen wat ie doet...
 
Moet inderdaad iedereen eigenlik zelf weten, maar als er eentje omflikkert, mag de verzekering (die we met zijn allen betalen) weer oplappen.

Dan kunnen ze alles wel verbieden. Weet je hoeveel schade er aangericht wordt door auto's? Verbieden die dingen.
Hoeveel mensen raken geblesseerd bij sporten? Sport is niet nodig, dus verbieden.
Motorrijden kan je ook wel verbieden, als je loopt gebeurt er veel minder.
En de overheid kan je ook wel afschaffen. Weet je wat die gasten kosten? Ze kunnen alleen maar kabinetten laten vallen.
En zo kan je wel doorgaan.
 
Maar een dodelijk ongeval ... ik denk niet dat een pak dan het verschil maakt, tenzij de rugprotector misschien, maar ik wil niet in het ziekenhuis komen met schaafwonden die ik aan 100 km/u heb opgelopen ...
ALs je al een dodelijk ongeval hebt gehad, maakt het niet meer uit wat je draagt ;)
 
Tja...

http://users.telenet.be/dirk_s/divers/Ouch1.jpg (Lekker weertje om te rijden)
http://users.telenet.be/dirk_s/divers/Ouch2.jpg (Heel erg lekker)
http://users.telenet.be/dirk_s/divers/Ouch3.jpg (Jammer van dat stuurfoutje)
 
Het verschil tussen een open en gesloten kist.


idd, als je met je t-shirtje, bermuda en slippers een flinke smakkert maak, zal er niet veel van je velletje er nog aan zitten :N

Maar ach, iemand moet toch stoer doen op de motor :]
En die mensen vallen nooooooooooooit ;)
 
Daar zijn al meerdere topics over geweest.

Ik denk dat iedereen wel weet dat het beter is om jezelf te beschermen dmv beschermende motorkleding.
Ook degene in een t-shirt op de motor weet dat als hij valt hij spijt heeft dat hij geen motorkleding aan heeft getrokken.

Het is een keuze die een ieder voor zich maakt.

:)

Helemaal mee eens. Het is een persoonlijke keuze alhoewel ik het wel onverstandig vindt als je je passagier ook zo gekleed laat. Bedoel dames weten vaak niet beter.

In die warme landen rijdt ook de politie in relaxte non motorkleding. Je moet gewoon wat voorzichter rijden alhoewel je natuurlijk niet alles onder controle hebt.


Persoonlijke keuze..reed zelf ook tig jaar met spijkerbroek ook in de winter.
 
Zo ben ik in Rotterdam in de Maastunnel ook een groep motorrijders tegengekomen. Antillianen waren het d8 ik. Ze waren zeker met 30 man. Allemaal Hayabusas en andere big fuckers. Wat een kabaal en wat een capriolen!!! Die gasten kunnen rijden dat is wel zeker, maar beschermende kleding no way. Wel stoer om zo'n grotere groep tegen te komen en vooral ook in de tunnel. Je weet niet wat je overkomt.
})
 
Ik kan het nog sterker te vertellen.

Ik zag gisteren een man, volledig in het leer, terwijl hij achterop een kind had van rond 8 jaar oud in een t-shirt, korte broek en sandalen..

B| |(
 
Wat ik veel zie zijn (SS) knullen in (voor zover het weer het toelaat) beschermende kleding met meisje achterop wat dan gewoon slippertjes en een shirtje draagt. Die zal zich rot voelen als er wat gebeurd :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan