kapot frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deknaller

MF'er
5 jun 2006
127
0
Ossendrecht
hey hey ik heb een vraagje ik heb afgelope zaterdag bij Motoport Goes een Kawasaki ninja uit 1995 gekocht

alles leuk en aardig maar
2dagen nadat ik mijn motor had op gehaalt bij Motoport Goes brakm mijn gaskabel wat natuurlijk kan gebeuren dus ik die kabel ff snel aan de kant van de weg gefixt en ik de volgende dag naar motoport goes gelukkig viel het in de garantie.
mar nu komt het ik hoorde die paar dage beetje gerammel en gekraak dus ik vroeg of ze daar ok ff naar wilde kijke...
bleek het dat mijn frame aan het scheuren was en dat al na 3 dagen na de aankoop
en ze stelde voor het te gaan lasse nou is mijn vraag kan dat wel en is en blijft dat wel veilig

en moet ik er zoiezo al mee eens zijn dat ze dat maar ff gaan lasse ?

groetjes van Deknaller
 
ik zal wel weer conservatief zijn maar volgens mij is aluminium voor pannetjes.

ik zou em teruggeven en eventueel verlies voor lief nemen.
gaan ze maar lekker aan hun eigen motor lassen.
met lassen breng je spanning in het materiaal.
als je dan niet het hele frame in de oven gooit zal hij zeker weer gaan scheuren.
ik durf er trouwens donder op te zeggen dat het frame uit vermoeidheid is gaan scheuren, hij is of zal binnenkort ergens anders ook gaan scheuren.


had ik al gezegd dat je aluminium prima kan gebruiken om pannetjes van te maken?
 
Ik weet dat bij TL1000's ook een probleem was met het scheuren van het frame. Die zijn onder garantie vervangen. Dwz het frame zelf is vergoed en de uurtjes bij de dealert moest men betalen.... Je zou het eens kunnen voorleggen bij je dealer. Daarnaast vind ik eigenlijk dat zij dat ding verkocht hebben met verborgen gebreken en dat ze 'm kosteloos moeten innemen. Als je 'm nu een paar jaar had was het anders geweest. Nu gewoon je aankoopbedrag terug in de pocket en misschien hebben ze nog wel iets moois staan wat ze kunnen aanbieden. Deze ging bij mij terug en als ze moeilijk gingen doen dan maakte ik mij toch een herrie in de zaak. 'T liefst waar veel andere klanten bijstaan..... 8-)
 
ik zal wel weer conservatief zijn maar volgens mij is aluminium voor pannetjes.

ik zou em teruggeven en eventueel verlies voor lief nemen.
gaan ze maar lekker aan hun eigen motor lassen.
met lassen breng je spanning in het materiaal.
als je dan niet het hele frame in de oven gooit zal hij zeker weer gaan scheuren.
ik durf er trouwens donder op te zeggen dat het frame uit vermoeidheid is gaan scheuren, hij is of zal binnenkort ergens anders ook gaan scheuren.


had ik al gezegd dat je aluminium prima kan gebruiken om pannetjes van te maken?


Oh en hoe dacht je dat die dingen in de fabriek aan elkaar gemaakt worden, spugen ze die aan mekaar, of kunnen ze daar koud lassen of zo.
Als lassen goed gebeurt is er niets aan de hand, of heb je ook geen vertouwen in b.v. bakkerframes of spondon.........

gewoon laten lassen, en :] maar weer
 
hij is aan het scheure zeg maar waar ongeveer dat beugeltje zit waar je zij kuip aan vast hangt, ongeveer 25 cm van het balhoofd af

Wat ik gehoord heb is dat dat vaak voorkomt bij kawa's waar veel wheelie's mee gemaakt worden. Geen idee of het op enige waarheid berust.

En daarbij, lekker terug gaan, motor netjes parkeren, geld terug vragen en wat anders kopen.
 
Oh en hoe dacht je dat die dingen in de fabriek aan elkaar gemaakt worden, spugen ze die aan mekaar, of kunnen ze daar koud lassen of zo.
Als lassen goed gebeurt is er niets aan de hand, of heb je ook geen vertouwen in b.v. bakkerframes of spondon.........

gewoon laten lassen, en :] maar weer

ja maar bij de fabriek is volgens mij wel berekent op welke punte het frame het beste gelast kon worde en niet omdat er in het frame een scheurtje zit en dan dr maar ff simpel een las dr op te legge |(
 
Oh en hoe dacht je dat die dingen in de fabriek aan elkaar gemaakt worden, spugen ze die aan mekaar, of kunnen ze daar koud lassen of zo.
Als lassen goed gebeurt is er niets aan de hand, of heb je ook geen vertouwen in b.v. bakkerframes of spondon.........

gewoon laten lassen, en :] maar weer

stupid0na.gif
 
Als lassen goed gebeurt is er niets aan de hand, of heb je ook geen vertouwen in b.v. bakkerframes of spondon.........

Helemaal waar, als het een normaal pisbakkenstalen frame is. Hoogwaardige staal- en aluminiumsoorten verliezen erg veel sterkte (tot 40%) als je ze gaat lassen. Hier wordt in het ontwerp rekening mee gehouden, of de frames worden na het lassen opnieuw gehard.

Ik zou er niet aan beginnen. :N
 
Helemaal waar, als het een normaal pisbakkenstalen frame is. Hoogwaardige staal- en aluminiumsoorten verliezen erg veel sterkte (tot 40%) als je ze gaat lassen. Hier wordt in het ontwerp rekening mee gehouden, of de frames worden na het lassen opnieuw gehard.

Ik zou er niet aan beginnen. :N

Idd een frame wordt normaal na het in elkaar lassen,nogmaals in z,n geheel verhit om de krachten er uit te halen.
TS denk eens na man 3 dagen na aankoop en dan dit,weg met dat ding laat je niet naaien!!!!

Groeten Magnamannetje.
 
hij is aan het scheure zeg maar waar ongeveer dat beugeltje zit waar je zij kuip aan vast hangt, ongeveer 25 cm van het balhoofd af

Is het hoofdframe zelf daar aan het scheuren, of is dat steuntje losgescheurd van het frame?
Als het frame zelf aan het scheuren is dan kan ik me werkelijk niet voorstellen dat ze bij die zaak zeggen het te willen gaan lassen. :N
 
Is het hoofdframe zelf daar aan het scheuren, of is dat steuntje losgescheurd van het frame?
Als het frame zelf aan het scheuren is dan kan ik me werkelijk niet voorstellen dat ze bij die zaak zeggen het te willen gaan lassen. :N


neej het is niet het steuntje of bij het balhoofd maat zeg maar ongeveer ten hoogte vandat begeltje
 
Niet laten lassen! :N

Als je hem net hebt..geld terug vragen.
En zorg er op de één of andere manier voor dat dit
nie in jou schoenen word geschoven onder het mom van
een wheelie en veel te hard neerkomen ofzo ;)

Voet bij stuk houden..gewoon geld terug zeg ik nogmaals..
 
ja teruggeven die probleembak! En vooral geen genoegen nemen met verlies! Je hebt immers recht op je aankoopbedrag, sta recht in je schoenen! succes!

je hebt hem nog maar 3 dagen en al zo'n zootje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan